  • 1. Data: 2008-04-02 18:26:36
    Temat: Swissquote.ch
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Darmowy rachunek w Szwajcarii. Wszystko odbywa się idealnie. Po wypełnieniu
    wniosku na www przychodzi papierowy wniosek do wypełnienia i odesłania,
    bardzo prosty beż żadnych zbędnych pytań. Do wniosku należy dołączyc
    potwierdzona notarialnie kopię dokumentu tożsamości (koszt około 10 zł).
    Następnie mailowo potwierdzają otrzymanie dokumentów i otwierają rachunek
    (podają jego numer oraz personal ID do logowania). Dodatkowo wysyłają maila
    z pytaniami typu: skąd będą pochodzić środki, czy jest się politykiem, jakie
    kwoty, do jakich państw transakcje, podobnie jak na przykład belgijski
    Keytrade, ale Keytrade chyba od tych odpowiedzi uzaleznia otwarcie rachunku,
    a Swissquote chyba nie.

    Odpisałem na tego maila 26 marca. 28 marca został wysłany listem poleconym
    dokument otwarcia rachunku wraz ze wzorami wypelnionych blankietów wpłat w
    CHF oraz EUR (nie było w USD).

    Rachunek składa się tak naprawdę z trzech rachunków" w CHF, w EUR i w USD. W
    liście poleconym zawarte jest hasło ogólne. Oprócz tego listem zwykłym
    została przysłana lista haseł jednorazowych (hasła są 4-cyfrowe, nie jest to
    zdrapka, tylko raczej coś w stylu Multi/mBanku, wszystkie hasła są
    widoczne).

    Karty do rachunku nie ma. Teraz zobaczymy jak się będzie sprawował w użyciu,
    w ramach promocji dostałem chyba jakies 200 CHF darmowego limitu
    kredytowego.

    marekz

  • 2. Data: 2008-04-02 19:17:21
    Temat: Re: Swissquote.ch
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Karty do rachunku nie ma. Teraz zobaczymy jak się będzie sprawował w
    > użyciu, w ramach promocji dostałem chyba jakies 200 CHF darmowego limitu

    Super, czyli jednak udało się.
    Czy musiałeś dokonywać pierwszej wpłaty? Podobno (nie sprawdzałem) wymagają
    1000 CHF na start.
    k.

  • 3. Data: 2008-04-02 19:40:41
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ft0m06$roq$1@news.interia.pl...

    > Super, czyli jednak udało się.
    > Czy musiałeś dokonywać pierwszej wpłaty? Podobno (nie sprawdzałem)
    > wymagają 1000 CHF na start.
    > k.

    Nie dokonalem zadnej pierwszej wplaty.

    Poczta ze Szwajcarii idzie bardzo szybko. 31 marca juz przyszedl list
    wyslany 28 marca. Po samym interfejsie internetowym jeszcze sie nie
    rozejrzalem, nie mam teraz na to czasu, ale na pierwszy rzut oka wyglada
    zachecajaco i chyba sa notowania realtime gratis.

    marekz

  • 4. Data: 2008-04-02 21:11:10
    Od: jac <d...@p...fm>

    MarekZ pisze:
    > Darmowy rachunek w Szwajcarii. Wszystko odbywa się idealnie. Po

    Witam

    Pytam z ciekawości , jaki jest sens - korzyści - z zakładania takiego konta?

    Pozdrawiam
    Jacek D.

  • 5. Data: 2008-04-02 21:31:04
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "jac" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Pytam z ciekawości , jaki jest sens - korzyści - z zakładania takiego
    > konta?

    Dostęp do notowań on-line oraz możliwość gry na zagranicznych instrumentach
    znacznie taniej niż za pośrednictwem polskich biur maklerskich albo
    ewentualnie dziwnych platform. Także ochrona własnych środków przed
    ewentualnymi chciwymi łapskami tego państwa, w odróżnieniu od większości
    perspektyw złotego nie widzę zbyt dobrze w perspektywie kilkumiesięcznej.

    Ten akurat rachunek jest o tyle mało funkcjonalny, że nie ma do niego karty
    debetowej, którą można by płacić w CHF na terenie Szwajcarii. Ale to dopiero
    mój pierwszy rachunek w tym kraju, więc wszystko przede mną. :-)

    marekz

  • 6. Data: 2008-04-02 22:46:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarekZ wrote:

    > Ten akurat rachunek jest o tyle mało funkcjonalny, że nie ma do niego
    > karty debetowej, którą można by płacić w CHF na terenie Szwajcarii. Ale
    > to dopiero mój pierwszy rachunek w tym kraju, więc wszystko przede mną. :-)

    Oczywiście rachunek w NBP zgłoszony ;-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-04-02 23:10:12
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Oczywiście rachunek w NBP zgłoszony ;-)

    Oczywiście już lecę i zgłaszam ;-) Dodatkowo jeszcze na NIP-x go podam, tak
    na wszelki wypadek. ;-)

    marekz

  • 8. Data: 2008-04-02 23:13:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarekZ wrote:

    > Oczywiście już lecę i zgłaszam ;-) Dodatkowo jeszcze na NIP-x go podam,
    > tak na wszelki wypadek. ;-)

    Nie musisz tak pędzić - masz na to 20 dni ;-)

    Piotrek

  • 9. Data: 2008-04-03 07:10:57
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    MarekZ pisze:
    [...]
    > Dodatkowo wysyłają maila z pytaniami typu: skąd będą pochodzić środki,
    > czy jest się politykiem, jakie kwoty, do jakich państw transakcje,

    Czy jest się politykiem?
    To żart a propos Dochnala? Jaki jest sens takiego pytania?

    Może znajdzie się bank w Szwajcarii który w ankiecie da do wyboru:
    - ruska mafia
    - kartel z Medeline
    - afrykański watażka
    i w zależności od wyboru zapewni kontakt z konsultantem mówiącym po
    rosyjsku, hiszpańsku lub francusku.

    Sebastian

  • 10. Data: 2008-04-03 07:15:59
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    Piotrek wrote:
    > Nie musisz tak pędzić - masz na to 20 dni ;-)

    jakie sankcje za niezgloszenie?
    bo prawdopodobienstwo wykrycia pewnie zerowe?

    --
    bartek