    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i chargeback
    Date: Tue, 28 Apr 2015 15:20:01 +0200

    "J.F." 553f6048$0$27516$6...@n...neostrada.pl

    > Dla gornika chorego na astme wyjazd z zapylonego Slaska
    > pewnie jest korzystny, ale z Bialegostoku uciekac ?

    () ZUS namawiał, po czym odmówił.

    () IMO górnik ma szmal -- może wyjechać na stałe.
    Ja bym wyjechał, gdybym miał forsę.

    () Górnik strajkuje, straszy, ale mimo astmy i braku popytu
    na węgiel chce pozostać na zadymionym Śląsku i kopać tam
    węgiel, choć mógłby kopać kartofle na Mazurach/Prusach?
    (tez u Niemców)

    > Nad Baltykiem duze sztormy sa jesienia :-)

    To chyba dobrze. :)

    > Musisz sie chlopie

    Skąd ta pewność, że jestem chłopem. Ponoć jestem w połowie szlachcicem.

    > postarac, tak jak w banku :-)
    > Poczytac regulaminy promocji, zlozyc wnioski i osiagnac jak najwieksza stope zwrotu
    :-)

    Widzę, że Ty uzyskałeś -- podziel się zatem swoimi doświadczeniami.

    > Mowisz ze lepiej doplacac do dzieci i potem do doroslych ?

    Gdzie to mówię?

    > Ale czasy sie zmieniaja, pokaz dziecku komputer i nawet maly Rom sie okazuje
    inteligentny i chetny do pracy :-)
    > Choc wlasciwie to te czasy juz minely ...

    Znsz Romów? Ja -- słabo, ale pamiętam, że nie byli niechętni pracy czy nauce.

    > Osteoporoza u starszych kobiet jest zawsze.

    Ale i masa innych dolegliwości. Dlaczego zatem wymieniłes osteoporozę?
    Akutat moja matka chyba nie ma osteoporozy. :) Ma jakąś osteocoś, ale
    to nie osteoporoza. Są rózne stopnie odwapnienia i matk anie łapie się
    jeszcze (ZTCP) do osteoporozy.

    http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/kregoslup/oste
    openia-to-choroba-kosci-przyczyny-objawy-i-leczenie-
    osteopenii_38810.html
    osteopenia -- jedna z osteo- obok osteoporozy

    > Ale co z ta Goldapia, jak sie udalo ?

    Po prostu mojej matce zaproponowali Gołdap na narząd ruchu.

    > Ale Ty nie na wozku - nie ma basenu w Bialymstoku ?

    A czytać umiesz? Bo już pisałem -- stale przeziębiam się.
    (i tak (lub gorzej) już pozostanie -- bo to efekt astmy,
    nie jakiś sezonowy wybryk)
    Z Białostockiego basenu jesienią bym nie skorzystał.
    Latem -- spróbuję, choć być może tez niewiele z tego wyjdzie.

    > Wolisz w tym zasr* w Goldapi ?

    Znasz to zasr*? Ja tam byłem dwa razy.

    > Nie rozumiem. To w koncu proponowali czy nie proponowali ?
    > Czy proponowali, ale w koncu nie dali ?

    Opisałem niejasno?

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mhj4ur$njc$...@n...news.atman.pl

    > Inna seria... ;) Sanatorium związane z płucami. Najpierw
    > namawiali, tłumaczyli, że kręgosłup to jedna choroba, a astma
    > to zupełnie inna, więc i inna transza... Proponowali wyjazd
    > nad morze... Następnie ***bez jakiegokolwiek badania*** wniosek
    > (pospiesznie, ale poprawnie sporządzony przez alergologa, czyli
    > przez lekarza zajmującego się astmą, przez specjalistę) odrzucili
    > zaocznie...

    Proponowali, ale odmówili.
    **Trochę** jak Stalin z Warszawą w sierpniu 1944 roku.
    Stalin najpierw namawiał warszawiaków do walki, następnie cofnął
    front, aby warszawiacy walczyli z niemieckimi oddziałami frontowymi.
    (przeciwko frontowym oddziałom)

    > Nadal nie rozumiem - to w koncu wniosek byl od alergologa na astme, czy astme
    starannie omijal ?

    () wniosek wystawił alergolog, czyli specjalista od astmy
    () nie wiem, kto astme starannie omijal

    Wniosek został odrzucony przez ZUS bez jakiegokolwiek badania
    mnie przez tenże ZUS -- czy choćby zapoznania się z dokumentami
    innymi niż ten wniosek.

    Teraz rozumiesz?
    Namiętnie namawiali, aby bezpodstawnie odrzucić.

    > Ale to przeciez poprawnie, kazdy by tak chcial - byle usterka i juz na rente :-)

    Ślepota to też byle usterka wg Ciebie?
    Gdybym miał rentę od ,,zawsze'' z powodu niedowidzenia oka -- byłaby ona uzasadniona.
    (skoro nie występowałem o rentę do te pory -- można mi nie dawać renty nadal)
    W Polsce na niedowidzenie oka (z jednoczesnym dobrym widzeniem drugiego oka) ludzie
    mają renty.

    > Bylo mowic ze widzisz coraz gorzej i juz pracowac nie mozesz :-)

    Każdy widzi coraz gorzej -- taka natura ludzka.

    > W racy przy komputerze Ci to jakos nie przeszkadza :-P

    () Mam widzące prawe oko.
    () Przeszkadza.
    () Przeszkadzają także inne wady wzroku.
    () Przeszkadzają także inne problemy zdrowotne.

    > No chyba ze przeszkadza i np dlatego nie widzisz ze to NTG :-)

    Niekoniecznie NTG. To grupa o pieniądzach, nie tylko o bankach.
    Ponadto banki i ubezpieczenia to jedna branża.

    > Idz na komisje i mow ze do kasy na sklepie sie nie nadajesz,
    > bo kregoslup, do fabryki sie nie nadajesz, bo stac nie mozesz,
    > ale np w ZUS moglbys wnioski odrzucac, wiec niech ci taka prace
    > dadza albo rente :-)

    Raczej wybiorę inne rozwiązanie. :) Będę optował za likwidacją ZUS
    i niepłaceniem żadnych odszkodowań pracownikom (darmozjadom) ZUS. :)

    Już widzę masy ,,chorych'' wspierających ZUS. Ludzi, którzy mają
    renty z powodu poważnych ;) choób, na przykład:

    () wspomnianej przez Ciebie osteoporozy
    () astmy, która nie przeszkadza w paleniu papierosow
    (znam taką osobę)
    () niedowidzenia jednego oka (z doskonałym widzeniem drugiego oka)

    Ludzi, którzy nigdy nie pracowali zarobkowo, lecz którzy mają renty chorobowe. :)

    > No to nic nie rozumiem, ZUS cie dwa razy wyslal do sanatorium, a ty jeszcze
    narzekasz :-)

    A tym drugim razem gdze wysłał?
    Ponoć umiesz czytać...

    > http://www.zus.pl/default.asp?p=3&id=5113

    > Bialystok na pierwszym miejscu.
    > Mozesz sobie korzystac do woli. Proponuje dzis po polnocy, moze
    > bedzie nieczynny, to bedziesz mogl rano zlozyc kolejne pismo z
    > pretensja, ze podaja nieprawdziwe informacje :-)

    Urzędomat, potocznie zwany "zusomatem", to nic innego jak
    samoobsługowe urządzenie dedykowane wszystkim klientom
    Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jest wyposażone w dwa
    dotykowe ekrany, klawiaturę, dwie drukarki, skaner,
    system głosowy oraz telefon. Zusomaty są dostępne dla
    klientów ZUS 24 godziny na dobę, przez siedem dni
    w tygodniu. Umożliwiają złożenie wniosku w ZUS
    zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej.

    Być może przed rokiem nie było. Nie śledzę nowinek ZUSowskich.
    Jeśli był -- dlaczego nie odesłano mnie tam? :)

    Umiesz czytać to, co pisze ZUS, ale nie umiesz zrozumieć tego,
    co ja piszę? ZUS namawiał (i mnie, i moja matkę) do przyniesienia
    wniosku, ale wniosek ten odrzucił bezpodstawnie. Powołał się
    w uzasadnieniu odrzucenia na coś, co nie miało miejsca. :)

    Teraz jaśniej?

    -===-

    Poniżej coś poplątałeś ze znakami cytowania. :)

    > Czytasz pobieżnie lub nie czytasz, albo czytasz, lecz zapominasz, zanim
    odpowiadasz... :)

    () motasz ze znakami cytowania,
    () nie pamiętasz tego, co czytasz
    () lub udajesz, że nie rozumiesz tego, co piszę... :)

    Do ,,pracy'' w sądzie i ZUSie chyba nadajesz się. ;)

    Ale przypomnę:

    () ZUS nie chce kserokopii, lecz kseruje oryginały samodzielnie

    () **po czym** ZUS nie chce skserować mojego podania, lecz
    życzy sobie, abym przyniósł gotową kserokopię tegoż podania,
    jeśli chcę otrzymać od ZUSu potwierdzenie ze stemplem ,,Wpłynęło''

    () ZUS namawia mnie na wyjazd do sanatorium, po czym odrzuca wniosek
    (pośpiesznie wystawiony, ale poprawnie) bez badania mnie i bez
    zaglądania do stosownej dokumentacji medycznej

    () ZUS powołuje się na badanie lekarskie, którego nie było

    () ZUS wysłał mnie jeden raz do sanatorium, które nazywa prewencja rentową

    () kolejny raz wysłał mnie NFZ; wnisoek do NFZ złożyułem przed
    złożeniem wnisku do ZUS

    () ZUS zapewnia mnie wiosną 2013 roku o tym, że nie ma możliwości mego
    wyjazdu do sanatorium poza Białystok i na pewno w ciągu roku taka
    możliwość nie pojawi się, lecz parę tygodni później taka możliwość
    znajduje się

    () moja matka nie ma osteoporozy; ma inne osteocośtamy, ale nie ma
    osteoporozy; te inne osteocośtamy są lżejszymi formami niedoboru
    wapnia niż osteoporoza; matka ma uszkodzony kręgosłup, kolona po
    zabiegu chirurgicznym (ponoć drobnym) i biodro klasyfikowane do
    operacji (do wymiany)

    () ja mam wprawdzie oba kolana uszkodzone, ale chodzę, a nawet mógłbym
    biegać, gdyby nie uszkodzenie kręgosłupa; jedno z kolan zostało
    wstępnie (przez lekarza rodzinnego) uznane za niemożliwe do reperacji
    innej niż wymiana; :) lata mijają (prawie 9 lat) ale kolana nie wymieniam

    () W RP odebrano ponad 2 miliony rent chorobowych, choć:

    -- wydłużają się kolejki do lekarzy (czyli naród nie zdrowieje)

    -- liczebność Polaków od 22 lat nie zmienia się
    (pomijając drobne zmiany -- być może błędy w liczeniu)

    -- naród wprawdzie starzej się, czyli część rencistów przechodzi
    na emerytury, ale akurat starzenie się narodu skompensowane
    zostało podniesieniem wieku emerytalnego :)

    -- starzenie się narodu musi prowadzić do silniejszego chorowania

    () znam rencistów w Polsce chorujących znacznie lżej ode mnie

    -- jednych znam osobiście; przykładowo astmatyka, który pali papierosy
    -- o innych słyszałem; przykładowo o niedowidzącym na jedno oko ochroniarzu
    pracującym z palną bronią, czyli z jednym zdrowym okiem
    -- z innymi rozmawiałem; choćby podczas pobytu w sanatorium

    Nie mam byle choroby, ale mam: astmę i alergię, uszkodzenia kręgosłupa
    i wrodzone wady wzroku, w tym niedowidzenie oka lewego. :) Dla swojaka
    ZUSowego starczyłaby jedna z wymienionych chorób czy wada. :)

    Przysłowia są mądrością narodu. Jest w nich mowa o duszeniu (astma to
    duszenie) i przetrącaniu kręgosłupa. Jest też masa przysłów o ślepcach. :)

    -=-

    Przy okazji -- mój ojciec płaci bardzo dużo ZUSowi -- a ten ZUS odmówił
    niedawno wysłania mojego ojca na prewencję, uzasadniając to mniej więcej
    tym, że mój ojciec jest (wg ZUSu) już trupem. :) ZUS lekką ręką (bardzo
    chętnie i gorliwie) kosi forsę od mojego ojca, ale uważa, że mój ojciec
    już praktycznie nie żyje. :)

    Za forsę słaną przez mojego ojca do ZUSu tenże ojciec mój mógłby być
    obsługiwany w prywatnych sanatoriach niczym król. :) Ojciec jest po
    zawale, ma cukrzycę i drobniejsze choroby...

    Teraz możesz zastanowić się nad tym, czy cukrzyca jest
    poważną chorobą -- klasyfikującą do uzyskania renty. ;)

    -=-

    Wracając do górników... Rząd (na złość Niemcom? -- Niemcy nawołują
    do rezygnacji z elektrowni jądrowych) postawił na energetykę oparta
    o reaktory jądrowe, zamiast na elektrownie węglowe, choć w Polsce
    funkcjonują elektrownie na węgiel brunatny... Tenże sam rząd uznał,
    że musi dotować górników. :)

    Ten rząd zakupi śmigłowce produkowane poza Polską, choć ma w Polsce
    producentów... Kto w takim razie zakupi polskie śmigłowce? Prywatny
    Polak? Być może tak -- toż PKB w RP stale rośnie!!!

    Kupisz śmigłowiec produkcji polskiej?
    Dasz polatać? Po starej znajomości? ;)
    Obiecuję, że będę starała się tak latać, aby nie podrapać... ;)

    Świat stawia na szybkie koleje... Polska tymczasem kupuje wykastrowane
    Pendolino -- pozbawione tego, co zawiera/określa słowo 'Pendolino'...
    Kupuje, ale najpierw prowadzi do upadku zakłady takie, jak w Łapach. :)
    Zakłady państwowe nie dostały zamówień od kolei państwowych, więc
    premier DTusk uznał, że zakłady są niekonkurencyjne... ;) Zakład
    w Łapach nie mógł dostać zamówień innych -- choćby samochodowych,
    gdyż koleje są zdecydowanie inne niż reszta świata mechanicznego...
    Koleje nie pasują ani do samolotów, ani do samochodów...

    Z czego słynie w świecie Pendolino? Z łapówek. :)

    -=-

    Z ponad trzech milionów rencistów polskich został niecały jeden
    milion. Ponad 2/3 rent skasowano -- choć naród wcale nie wyzdrowiał.
    Obok zabierania rent jest zwiększające się zadłużanie i rządu RP,
    i ZUSu, ale jest także nieustanne zwiększanie i podatków,
    i obciążeń ZUSowych. :)

    Efektem jest choćby (zwiększająca się stale) emigracja zarobkowa młodych Polaków.

    -=-

    Jestem zwolennikiem zupełnej likwidacji ZUS, ale mądrej -- aby w miejsce
    ZUS nie powstały (przykładowo) MUS, czyli Miłosierne Ubezpieczenia Społeczne.
    Uważam, że urzędników ZUS, którzy doprowadzili do marnowania składek i podatków
    należy osadzić, ale wcześniej należy zbudować sądy -- Alota już sądzono, ale ze
    skutkiem ciekawym.

    Do strajkujących górników nie strzelałbym, ale po ojcowsku ;) bym
    im wyjaśnił, że nie ma popytu na ich węgiel -- owoc ich pracy.
    Zaproponowałbym im przekwalifikowanie -- na ziemniaki jest popyt. ;)

    Życie zmienia się -- masa zawodów zaniknęła...

    Być może bym postawił na energetykę opartą o węgiel kamienny. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'