  • Data: 2015-04-28 13:33:56
    Temat: Re: mBank i chargeback
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Liwiusz" mhn90l$vq5$...@n...news.atman.pl

    > No, jak w ZUSie, to pewnie za 99gr ;) te ksera w urzędach i sądach
    > dziwnym trafem mają stawkę wyższa niż średnia rynkowa.

    Białostocki (rejonowy, nie wiem, jak inne) sąd oferuje kserowanie
    tańsze niż za 99 groszy, ale nadal droższe niż wolnorynkowe.
    Zawsze to lepsze (nawet za 99 groszy) niż odsyłanie w świat, :)
    choć jednocześnie wyjaśnia/ujawnia, jakie jest prawdziwe powołanie
    takiego urzędu. :) Może by sprywatyzować sąd i przemianować na
    Sąd SA, lub nawet na Sąd Sp. ZOO? ;) [IMO trafniej -- Sąd Sp. ZNN,
    czyli z nieograniczoną nieodpowiedzialnością]

    -=-

    Białostocki ZUS może uczyć się od innych -- ksero za grosze i dokumentomat:

    "animka" mhmel7$67m$...@n...news.atman.pl

    "J.F." 553e53f8$0$8372$6...@n...neostrada.pl

    > U mnie w ZUS stoi "dokumentomat", mozna bez kolejki (chyba ze akurat
    > jest) wsadzic do skrzynki, otrzymac urzedowe potwierdzenie wplyniecia
    > i jeszcze kopie pierwszej strony.

    Oba rozwiązania popieram. IMO dobrze by było, gdyby były stosowane oba naraz.

    BTW opłat -- gdy kserokopiarki raczkowały, niektóre czytelnie w PRLi
    oferowały kserowanie bez pobierania opłat. Były to czasy głębokiego
    komunizmu -- być może dlatego...

    Opłata, choćby zdecydowanie wyższa niż wolnorynkowa,
    to drobiazg w zestawieniu z odsyłaniem w świat. :)

    Przypomnę jeszcze:

    () dałem ZUSowi kserokopie i okazałem oryginały -- ZUS odrzucił kserokopie
    i skserował oryginały

    () nauczony ww. doświadczeniem nie przyniosłem kserokopii -- ZUS nie chciał
    skserować oryginałów (więc i odmawiał wydania mi pokwitowania; wydał,
    ale nagadałem się)

    () w białostockim sądzie (i okręgowym, i rejonowym, nie wiem jak w innych)
    nie są kwitowane składane załączniki -- mój załącznik zaginął a sąd nie
    chciał nowego załącznika (zgubiony załącznik był kserokopią -- chciałem
    przynieść kolejną kserokopię) w miejsce zaginionego załącznika

    () szczeciński lombard obdziera staruszkę ze skóry zgodnie z wyrokami sądów
    opartymi o podstawę, jaką jest pisemna umowa (wiążąca staruszkę z lombardem),
    która zaginęła w sądzie (w razie czego odszukam stosowny post niedawno wysłany
    na tę grupę)

    Tak na marginesie -- już ;) niedługo pierwsza rozprawa sądowa związana z moją
    rentą. Ponad rok temu (chyba gdzieś koło marca czy kwietna) skompletowałem
    dokumenty w ZUSie, a zacząłem komplementowanie jesienią roku 2013, gdy byłem
    w sanatorium, gdzie dowiedziałem się, że nie ma szansy (dosłownie -- nie ma
    takiej opcji) na regenerację kręgosłupowych dysków z wypuklinami. Po powrocie
    z sanatorium trafiłem do szpitala audiologicznego (z urazem akustycznym lewego
    ucha) następnie miałem problem z uszkodzonym żebrem i z błędnym numerem PESEL
    zapisanym przez awaryjnego neurologa (z kolejki do nieawaryjnego neurologa
    wypadłem z powodu niefortunnie podanego znieczulenia zęba), co skutecznie
    odwlekało komplementowanie dokumentów...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'