  • 1. Data: 2005-09-21 11:15:01
    Temat: Re: [mBank] cofnięcie przelewu?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    MaFi wrote:

    > Moje pytanie do Was; czy aby na pewno nie ma innego sposobu na
    > cofnięcie przelewu?

    Nie.

    przyszłość/
    Woody Allen

  • 2. Data: 2005-09-21 11:15:38
    Temat: [mBank] cofnięcie przelewu?
    Od: "MaFi" <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl>

    Witam!

    Pierwszy raz tutaj piszę z prośbą o pomoc.

    Mianowicie mam eKONTO w mBanku.
    Wczoraj dokonałem przelewu na inne konto w mBanku [należące do innej osoby].

    Problem w tym, że jak się później okazało pieniądze poszły tam,
    gdzie nie trzeba. Zamiast przelać pieniądze osobie X na konto X,
    to przelałem osobie Y na konto Y.

    Chciałbym zatem cofnąć przelew.
    Zadzwoniłem więc na mLinie, tam jednak zostałem ponformowany,
    że przelew został już zrealizowany. Jednynie co mogę zrobić,
    to poprosić odbiorcę aby zgodził się na anulowanie przelewu.
    Jeśli odbiorca się zgodzi, to przelew zostanie anulowany.

    Moje pytanie do Was; czy aby na pewno nie ma innego sposobu na cofnięcie przelewu?

    Pozdrawiam i życze miłego dnia.

    --
    Mateusz Nurzyński -=| MaFi |=- -=| GG:647285 |=- /\/| /\ /-- '
    -=| e-mail: mafi_lublin(malpka)wp(kropek)pl |=- / | /--\ /- /

  • 3. Data: 2005-09-21 11:16:56
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "MaFi" <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl> napisała:

    >Mianowicie mam eKONTO w mBanku.
    >Wczoraj dokonałem przelewu na inne konto w mBanku [należące do innej osoby].
    [ciach]
    >Moje pytanie do Was; czy aby na pewno nie ma innego sposobu na cofnięcie przelewu?

    Tak, na pewno. W momencie gdy przelew zostanie zrealizowany (a przy
    przelewie pomiędzy kontami w mBanku jest on realizowany natychmiast) nie
    ma możliwości jego cofnięcia. Co jest zresztą logiczne :-)
    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 4. Data: 2005-09-21 11:18:00
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "MaFi" <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli odbiorca się zgodzi, to przelew zostanie anulowany.
    >
    > Moje pytanie do Was; czy aby na pewno nie ma innego sposobu na cofnięcie

    jeśli wpisałeś poprawnie konto odbiorcy Y i on ma te pieniądze na koncie to
    tylko jego dobra wola oddać te pieniądze.

  • 5. Data: 2005-09-21 11:27:02
    Od: "MaFi" <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl>

    Grzes typed:

    > jeśli wpisałeś poprawnie konto odbiorcy Y i on ma te pieniądze na
    > koncie to tylko jego dobra wola oddać te pieniądze.

    No dobra, dzięki wszytkim za szybką odpowiedź.
    Zatem 107 zł, na 101% poszło się ****ć :-(.

    Raz jeszcze dzięki, pozdrawiam i miłego dnia wszytkim życzę.

  • 6. Data: 2005-09-21 11:34:27
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    > Grzes typed:

    > No dobra, dzięki wszytkim za szybką odpowiedź.
    > Zatem 107 zł, na 101% poszło się ****ć :-(.
    >
    > Raz jeszcze dzięki, pozdrawiam i miłego dnia wszytkim życzę.

    czego poszło się paść, może odda właściciel tamtego konta, zdarzają się
    uczciwi ludzie.
    Jeśli nie masz do niego namiaru zrób mu jeszcze jeden przelew na 1 grosz i w
    temacie napisz prośbe o zwrot poprzedniego przelewu, może się uda :)

  • 7. Data: 2005-09-21 12:00:44
    Od: wlo <w...@w...wlo>

    > Jeśli nie masz do niego namiaru zrób mu jeszcze jeden przelew na 1 grosz
    > i w temacie napisz prośbe o zwrot poprzedniego przelewu, może się uda :)

    hee... fajny pomysł ;)

    z drugiej strony.. czy nie istnieje cos takiego jak bezpodstawne
    wzbogacenie? nie wiem w czym do końca jest rzecz, ale ostatnio coś
    takiego mi sie obilo o oczy w bardzo podobnej sytuacji.

    kolejną rzeczą jest to że po jakiego &%&^ -ja wpisuje sie dane odbiorcy
    w przelewie jesli bank i tak ich nie weryfikuje??
    Moim zdaniem bank nie powinien zrealizowac przelewu jesi zostaly wpisane
    dane innego odbiorcy niz wlasciciel rachunku i napisalbym
    reklamacje/skarge do/na mbank

    pozdr

  • 8. Data: 2005-09-21 12:05:33
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    On Wed, 21 Sep 2005 13:34:27 +0200, "Grzes" <p...@S...o2.pl>
    wrote:

    >czego poszło się paść, może odda właściciel tamtego konta, zdarzają się
    >uczciwi ludzie.

    Tu nie ma nic uczciwość do gadania. Jeśli klient nie odda kasy, to
    wówczas można zastosować drogę prawną.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/Reporterka/II_

  • 9. Data: 2005-09-21 12:13:29
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "wlo" <w...@w...wlo> napisał w wiadomości

> [...]
    > Moim zdaniem bank nie powinien zrealizowac przelewu jesi zostaly wpisane
    > dane innego odbiorcy niz wlasciciel rachunku i napisalbym

    przeważnie w regulaminach bankowych jest że dla banku liczy się poprawny nr
    konta i resztę bank olewa

  • 10. Data: 2005-09-21 12:14:38
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "MaFi" <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl> napisał w wiadomości

    > No dobra, dzięki wszytkim za szybką odpowiedź.
    > Zatem 107 zł, na 101% poszło się ****ć :-(.

    Chcialbys np. miec taka sytuacje:

    Sprzedajesz przedmiot na Allegro, klient placi Ci przelewem. Ty mu wysylasz
    a on zaraz dzwoni do banku, zeby cofneli przelew. Chcialbys, zeby cofniecie
    przelewu bylo mozliwe?

    Pozdrawiam
    SDD