  • 11. Data: 2005-09-21 12:14:49
    Temat: Re: [mBank] cofnięcie przelewu?
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "Trzypion" <t...@o...org.pulapka.pl> napisał w
    wiadomości news:c1j2j19c19b88b1re7kdvm5lpeu20ha67b@4ax.com...

    > Tu nie ma nic uczciwość do gadania. Jeśli klient nie odda kasy, to
    > wówczas można zastosować drogę prawną.
    > --

    oczywiście że można, ale dobre chęci to są potrzebne żeby ten ktoś oddał
    kasę po dobroci, a droga prawna jest opłacalna ale chyba da większej kwoty.
    Nie wiem czy dla 100 zł ktoś się zdecyduje oddać sprawę do sądu

  • 12. Data: 2005-09-21 12:15:00
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Użytkownik "wlo" <w...@w...wlo> napisał w wiadomości

    > hee... fajny pomysł ;)
    >
    > z drugiej strony.. czy nie istnieje cos takiego jak bezpodstawne
    > wzbogacenie? nie wiem w czym do końca jest rzecz, ale ostatnio coś takiego
    > mi sie obilo o oczy w bardzo podobnej sytuacji.

    Jest bezpodstawne wzbogacenie, ale to już sprawa sądowa.

    > kolejną rzeczą jest to że po jakiego &%&^ -ja wpisuje sie dane odbiorcy w
    > przelewie jesli bank i tak ich nie weryfikuje??
    > Moim zdaniem bank nie powinien zrealizowac przelewu jesi zostaly wpisane
    > dane innego odbiorcy niz wlasciciel rachunku

    W tym przypadku dane są zgodne, ale nawet gdyby nie były zgodne, to jest
    jeszcze umowa rachunku bankowergo i orzeczenie Sądu Najwyższego.
    mBank określił co dla niego jest identyfikatorem klienta. Jeśli tylko numer
    rachunku, a klient zgodził się i podpisał umowę, to ....

    > i napisałbym reklamacje/skarge do/na mbank

    Pisać można, tylko po co, skoro jej rezultaty są z góry znane, a za nimi
    stoi prawo? mBank też nie wzbogacił się na tej operacji.

  • 13. Data: 2005-09-21 12:37:33
    Od: "seba kocik" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Może mi nie uwierzysz, ale ja bym oddal bez problemu jak bym dostał drugi
    przelew na wspomniany 1 grosz i prośbę o zwrot &#8211; w końcu pomyłki się
    zdążają&#8230;

  • 14. Data: 2005-09-21 12:40:45
    Od: "seba kocik" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ale taka sytuacja nigdy mi sie nie zdazyla - a pomyslcie ze bank sie pomyli i
    wam klika milionow wysle :P:P:P

  • 15. Data: 2005-09-21 13:07:03
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > ale taka sytuacja nigdy mi sie nie zdazyla - a pomyslcie ze bank sie
    > pomyli i wam klika milionow wysle :P:P:P

    To dla kilku milionów jest inaczej, niż dla 100 zł?

    Była taka anegdota, nie pamiętam już na 100% z kim w roli głównej,
    bodajże Shawem.

    Znany pisarz na przyjęciu spytał niewiastę, z którą tańczył:
    - Czy poszłaby Pani ze mną do łóżka za milion funtów?
    - Kto wie, kto wie...
    - A pójdziesz ze mną za funta?
    - Jak Pan śmie! Za kogo mnie Pan uważa?
    - To już ustaliliśmy. Teraz tylko negocjujemy cenę.

  • 16. Data: 2005-09-21 13:15:31
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Marcin Kasperski wrote:

    > To dla kilku milionów jest inaczej, niż dla 100 zł?

    Kradzież do 250 PLN w Polsce nie jest przestępstwem tylko wykroczeniem.
    Zinterpretuj to sobie jak chcesz :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 17. Data: 2005-09-21 13:21:20
    Od: "MaFi" <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl>

    SDD typed:

    > Chcialbys np. miec taka sytuacje:
    > Sprzedajesz przedmiot na Allegro, klient placi Ci przelewem. Ty mu
    > wysylasz a on zaraz dzwoni do banku, zeby cofneli przelew. Chcialbys,
    > zeby cofniecie przelewu bylo mozliwe?

    Właśnie mam taką sytuacje, tylko w odwrotnej kolejnośći.

    Kupiłem coś na Allego.
    Minutę po wygraniu aukcji dostałem maila od innego uzytkownika,
    że to jest jego aukcja i żebym pieniądze przesłał na inny numer konta
    [dla innej osoby]. A On po zaksięgowaniu prześle przesyłke na swój koszt.

    Jak chciał, tak zrobiłem [traf chciał, że to było na konto w mBanku]

    4 godziny później dostałem maila od osoby, która wystawiła aukcje,
    aby pieniądze [+koszty przesyłki] wpłacić na jego konto [w Inteligo].

    No i dopiero wówczas w mojej pustej łepetynie zapaliła się tabliczka
    z napisem: JESTEM IMBECYLEM, ZROBIŁEM KOMUŚ 100 ZŁOTOWY PREZENT.

    No nic człowiek uczy się całe życie, a na przyszłość mam nauczkę.
    Będę 2 razy sprawdzał i nie będę się śpieszył z wpłatą.

    Szczęście w nieszczęściu, że to tylko 100, a nie 1 000 zł
    [no i, że jeszcze mam na koncie rezerwe aby zrealizowac ten właściwy przelew

    > Pozdrawiam

    I wzajemnie.

    --
    Mateusz Nurzyński -=| MaFi |=- -=| GG:647285 |=- /\/| /\ /-- '
    -=| e-mail: mafi_lublin(malpka)wp(kropek)pl |=- / | /--\ /- /

  • 18. Data: 2005-09-21 13:23:26
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    MaFi wrote:

    > No nic człowiek uczy się całe życie, a na przyszłość mam nauczkę.
    > Będę 2 razy sprawdzał i nie będę się śpieszył z wpłatą.

    Idź na policję - prwadopodobnie nie jesteś jedną ofiarą i jak nikt tego nie
    zgłosi, to złodziej dalej będzie grasował. Zgłoś też to Allegro.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 19. Data: 2005-09-21 13:28:11
    Od: "seba kocik" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

    > Kradzież do 250 PLN w Polsce nie jest przestępstwem tylko wykroczeniem.
    > Zinterpretuj to sobie jak chcesz :-)

    do 200 w gazecie w sprawie paliwa przytoczyli art.

  • 20. Data: 2005-09-21 13:28:57
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    seba kocik wrote:

    > do 200 w gazecie w sprawie paliwa przytoczyli art.

    Artykuł czego? Bo do 250 PLN to jest wykroczenie.

    przyszłość/ Woody Allen