  • 1. Data: 2005-09-21 10:57:46
    Temat: Szukam osób po zakupie nowego mieszkania na kredyt hipoteczny.
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Witam,
    Szukam osób po zakupie nowego mieszkania na kredyt hipoteczny.
    Płaciliście sądowi za wpis do KW za ustanowienie hipoteki kaucyjnej?

    "Jeżeli we wniosku o wpisanie hipoteki, który przygotował Bank widnieje
    przeznaczenie kredytu jako &#8222;budownictwo mieszkaniowe&#8221; to wpis taki
    powinien
    być
    zwolniony z opłaty na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z
    dnia
    30.06.1998r. w sprawie określania ulgowych stawek opłat sądowych oraz
    zwolnień
    od opłat w sprawach o zabezpieczenie należności z tytułu udzielanych przez
    banki kredytów, pożyczek pieniężnych, gwarancji bankowych i poręczeń (Dz. U.
    1998r. Nr 87, poz. 554) - par. 2. ust 1. i ust. 2 oraz par. 3 ust. 1 i 2 oraz
    Uchwały SN (III CZP 106/03) opublikowanej w Biul.SN 2004/1/7

    Odnajdujemy tam zapis o treści:
    § 2.
    1. Zwalnia się od opłaty sądowej wniosek o wpis hipoteki ustanowionej na
    nieruchomości stanowiącej własność kredytobiorcy w celu zabezpieczenia
    należności z tytułu udzielonego kredytu, pożyczki pieniężnej, gwarancji
    bankowej lub poręczenia kredytu na budownictwo mieszkaniowe albo na
    działalność
    związaną z produkcją rolną.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się także w razie zabezpieczenia na nieruchomości
    należności z tytułu udzielonego kredytu, pożyczki pieniężnej, gwarancji
    bankowej lub poręczenia kredytu na cele wymienione w tym przepisie -
    współwłaścicielowi za zgodą pozostałych współwłaścicieli."

  • 2. Data: 2005-09-21 12:31:48
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Może warto zadać to pytanie na forum prawnym >pl.soc.prawo<
    W OPEN.fin powiedzieli mi, że przy refinansowaniu zaplacę ok. 1400 pln za
    zmianę wpisu w hipotece.

    Wojtek

  • 3. Data: 2005-09-21 12:37:49
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Może warto zadać to pytanie na forum prawnym >pl.soc.prawo<
    > W OPEN.fin powiedzieli mi, że przy refinansowaniu zaplacę ok. 1400 pln za
    > zmianę wpisu w hipotece.

    Mieszkanie na rynku pierwotnym? Realizacja celów mieszkaniowych?
    Możesz się ich zapytać o podstawę tych kosztów?
    Nie powinno ich być.

    nic z tego nie wynika:
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
    .soc.prawo&tid=1153880

  • 4. Data: 2005-09-21 16:13:54
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

    > Witam,
    > Szukam osób po zakupie nowego mieszkania na kredyt hipoteczny.
    > Płaciliście sądowi za wpis do KW za ustanowienie hipoteki kaucyjnej?

    Za wpis hipoteki banku do KW nic się nie płaci (ja nie płaciłem). Oczywiście
    zakup nowego mieszkania. Płaci się zaś sądowi (30zł) za wydanie odpisu z KW.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2005-09-21 20:39:34
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 21 Sep 2005 10:57:46 +0000 (UTC), "wk" <w...@g...pl>
    wrote:

    >Witam,
    >Szukam osób po zakupie nowego mieszkania na kredyt hipoteczny.
    >Płaciliście sądowi za wpis do KW za ustanowienie hipoteki kaucyjnej?

    Niestety tak. Wiem, że nie powinienem, ale niestety żyjemy w Polsce,
    gdzie nawet sądy mają prawo w dupie.
    W moim przypadku najpierw przy przyjmowaniu wniosku dowiedziałem się,
    że nic nie zapłacę, potem jednak przyszedł polecony, że decyzją pani
    sędzi, jeśli moja sprawa ma być rozpatrzona, muszę wpłacić kwotę za
    wpis.
    I oczywiście dopisek, że mogę się odwoływać.
    Szybko policzyłem, że bardziej opłaca mi się zapłacić, niż odwoływać,
    gdyż odwołanie odwlekłoby sprawę pewnie o parę miesięcy, a do czasu
    ustanowienia hipoteki płaciłem większe raty z tytułu ubezpieczenia.
    I pewnie bym wygrał, ale kosztowałoby mnie to więcej czasu, nerwów i
    pieniędzy.
    Więc zapłaciłem.
    Witamy w Polsce.

    PG

  • 6. Data: 2005-09-22 06:44:37
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) napisał(a):

> [...]
    > ustanowienia hipoteki płaciłem większe raty z tytułu ubezpieczenia.
    > I pewnie bym wygrał, ale kosztowałoby mnie to więcej czasu, nerwów i

    Też juz zapłaciłem :-) Co miasto to obyczaj :-)
    We wtorek mam rozmowę z sędziną, powiem jej o moich watpliwościch
    i wtedy byc może złożę zażalenie ale kasa nie do odzyskania :-)))
    Zresztą, jak dostwałem polecony, to dziewczyna miała pęk takich listów jak do
    mnie, więc jeśli ja miałbym nie płacić to tak samo nie musieliby płacić inni.
    Czytaj: sąd byłby w plecy setki tysięcy złotych...

  • 7. Data: 2005-09-22 06:46:09
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Więc zapłaciłem.
    > Witamy w Polsce.

    Acha jeszcze jedno pytanko:
    Ile minęło czasu od zapłcenia do otrzymania pisma od sądu, że masz juz wpis i
    bank też to dostał?

  • 8. Data: 2005-09-22 15:09:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    wk napisał(a):
    > Też juz zapłaciłem :-) Co miasto to obyczaj :-)
    > We wtorek mam rozmowę z sędziną, powiem jej o moich watpliwościch
    > i wtedy byc może złożę zażalenie ale kasa nie do odzyskania :-)))

    Dlaczego nie do odzyskania?
    "Sąd z urzędu zwraca stronie wszelkie należności z tytułu kosztów
    sądowych, stanowiące różnicę między kosztami pobranymi od strony a
    kosztami należnymi" (art.16 ust.3 ustawy o kosztach sądowych w sprawach
    cywilnych). Więc walcz o swoje.

    KG

  • 9. Data: 2005-09-22 21:48:20
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 22 Sep 2005 06:46:09 +0000 (UTC), "wk"
    <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >Acha jeszcze jedno pytanko:
    >Ile minęło czasu od zapłcenia do otrzymania pisma od sądu, że masz juz wpis i
    >bank też to dostał?

    Złożenie wniosku o wpis hipoteki kaucyjnej - 16.06.2003
    Pisemko - płać albo spadaj - wysłane przez sąd 31.07.2003
    Zapłacono - 18.08.2003
    Zawiadomienie o dokonaniu wpisu do mnie i do banku wysłane 16.12.2003
    (w zawiadomieniu informacja, że wpisu dokonano 2.09.2003 - troche im
    się ten list wysyłał...)
    i ileś tam jeszcze trzeba czekać na uprawomocnienie (nie pamiętam już
    ile), żeby wziąć odpis z KW, dopiero po złożeniu tego odpisu bank
    uznaje dokonanie wpisu, nie wystarcza zawiadomienie, tak więc
    ostatecznie zakończyłem sprawę w styczniu

    PG

    Oczywiście w różnych sądach bywają różne terminy. Mój sąd to
    Sąd Rejonowy Wołomin

  • 10. Data: 2005-09-23 07:11:00
    Od: "Waldemar Katus" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Złożenie wniosku o wpis hipoteki kaucyjnej - 16.06.2003
    > Pisemko - płać albo spadaj - wysłane przez sąd 31.07.2003
    > Zapłacono - 18.08.2003
    czyli zapłaciłeś po przekroczeniu 7. dni i nic się nie stało...
> [...]
    > uznaje dokonanie wpisu, nie wystarcza zawiadomienie, tak więc
    > ostatecznie zakończyłem sprawę w styczniu

    czyli 4. mies po zapłaceniu :-(

    > PG
    >
    > Oczywiście w różnych sądach bywają różne terminy. Mój sąd to
    > Sąd Rejonowy Wołomin
    ^^^^^^^
    No oni teraz to chyba mają mnie roboty :-))
    W moim przypadku to wrocław