  • 1. Data: 2005-09-21 09:06:19
    Temat: problem z zapłaceniem kartą
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Witam

    wczoraj chciałem zapłacic kartą w aptece. Farmaceuta jak zobaczył że 25 zł
    chcę zapłacić kartą to najpierw narzekał że mu zarobek zabieram, a potem
    mnie przekonywał, że czytnik nie chce przeczytać karty (płaciłem ta kartą 5
    minut wcześniej w innym sklepie). Dopiero po tym jak się uparłem żeby
    próbował do skutku to nagle cudem czytnik zaczął działać.
    Co zrobić gdyby sklep jednak się uparł i nie chciał przyjąć karty nawet
    jeśli wiem że karta jest OK?
    Czy limity stosowane przez sklepy są zgodne z prawem? np. płatność karta
    powyżej 20 zł - tak np. robi nowy sklep LIDLw Warszawie przy ul.
    Kasprowicza - byłem tam pierwszy i ostatni raz :( miałem zakupy za 18 z
    groszami i nie pozwolili mi zapłacic kartą.

    Grzesiek

  • 2. Data: 2005-09-21 09:35:31
    Temat: Re: problem z zapłaceniem kartą
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzes" <p...@S...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kasprowicza - byłem tam pierwszy i ostatni raz :( miałem zakupy za 18 z
    > groszami i nie pozwolili mi zapłacic kartą.

    I durnie robią - prowizja jest ale klient płacąc karta zawsze więcej kupi
    niż za gotówkę i na dłuższą metę opłaca się przyjmować płatności nawet na
    niskie kwoty.
    U mnie w pobliżu i w markecie i w aptece robię zakupy nawet poniżej 10zł i
    jest OK

  • 3. Data: 2005-09-21 09:44:52
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

> [...]
    > Kasprowicza - byłem tam pierwszy i ostatni raz :( miałem zakupy za 18 z
    > groszami i nie pozwolili mi zapłacic kartą.

    Niezgodne z prawem to to nie jest, ale niezgodne z umową pomiędzy agentem
    rozliczeniowym a sklepem zazwyczaj tak. Jedyna szansa to sprawdzić jaki
    agent rozliczeniowy obsługuje dany sklep i interweniować u niego.

    Dawid

  • 4. Data: 2005-09-21 11:09:17
    Od: maho <m...@p...net>

    Grzes wrote:
> [...]
    > Kasprowicza - byłem tam pierwszy i ostatni raz :( miałem zakupy za 18 z
    > groszami i nie pozwolili mi zapłacic kartą.

    Jak masz czas, i nie ma wywieszki że "płatność kartą od tylu a tylu
    złotych" widzącej przed wejściem do sklepu, to spokojnie powoli
    przekonujesz człowieka że: a)musi przyjąć ci tą płatnośc, b) nie masz
    gotówki/gotówka ci jest potrzebna na coś innego, c)musisz to kupić więc
    (a). Jak nie pomagasz powtarzasz argumentację do skutku.

    Grozi to linczem ze strony kolejki która za tobą stoi (z drugiej strony
    rosnąca kolejka za tobą wywiera też presję na sprzedawcę), oraz stratą
    czasu jeżeli sprzedawca okaże się bardziej cierpliwy i asertywny od
    ciebie :)

    pozdrav

    maHo

  • 5. Data: 2005-09-21 11:21:22
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "maho" <m...@p...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > gotówki/gotówka ci jest potrzebna na coś innego, c)musisz to kupić więc
    > (a). Jak nie pomagasz powtarzasz argumentację do skutku.

    jak się okazało wywieszka taka jest ale nie przed wejsciem tylko wisi nad
    kasami tablica: tu przyjmujemy karty .... (lista kart)
    a niżej jest małym drukiem dopisane że płatność kartą pow. 20 zł. Ale to
    widać dopiero jak wychodzisz z zakupami a nie jak wchodzisz...
    A mi było szkoda czasu się kłócić, tym bardziej że kawałem dalej jest inny
    sklep który przyjmuje karty bez żadnych ograniczeń :)
    Krótko mówiąc: olać LIDL-a!

  • 6. Data: 2005-09-21 16:52:46
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

> [...]
    > Kasprowicza - byłem tam pierwszy i ostatni raz :( miałem zakupy za 18 z
    > groszami i nie pozwolili mi zapłacic kartą.

    W Polsce sprzedawca nie może robić problemów przy płatnościach kartą, ani
    tym bardziej obciążać klienta prowizją. Ale w innych jest inaczej np. o ile
    wiem w Szwecji można pobierać prowizję za transakcje kartowe (dlatego tam
    popularne są karty wydawane przez sklepy). W praktyce są sklepy, które nie
    chcą przyjmować płatności kartą na małe kwoty i klientowi dość ciężko jest z
    tym walczyć no chyba, że jest pracownikiem organizacji płatniczej i się
    uprze bo zwykły klient raczej nie będzie się kłucił. Już milion razy mówiło
    się,że obrót kartowy jest w dłuższej perspektywie tańszy niż gotówkowy. Moim
    zdaniem problemem jest zmowa banków co do wysokości opłaty intercharge
    będącej największym składnikiem prowizji za transakcję kartową.

  • 7. Data: 2005-09-21 18:41:05
    Od: trainer <t...@p...org>

    Paweł Nyczaj wrote:

    > W Polsce sprzedawca nie może robić problemów przy płatnościach kartą, ani
    > tym bardziej obciążać klienta prowizją.

    jako "ciekawostkę" podam, że w każdym kraju to klienci są obciążani
    wszelkimi prowizjami, i innymi opłatami ponoszonymi przez sprzedawcę -
    bo chyba nie wszyscy sobie z tego zdają sprawę, a idą wybory i warto
    przemyśleć takie rzeczy w skali nawet trochę większej niż jeden sklepik.

    w praktyce w Polsce jest tak, że jeżeli sprzedawca nie chce przyjmować
    płatności kartą poniżej pewnej kwoty, to powinien wywiesić info o tym w
    swoim sklepie, a jeżeli nie chce przyjmować zapłaty powyżej pewnej sumy,
    to podnosi cenę i udziela rabatu tym którzy płacą gotówką - i jest to
    zgodne z prawem i zdrowym rozsądkiem IMO.

    > Już milion razy mówiło
    > się,że obrót kartowy jest w dłuższej perspektywie tańszy niż gotówkowy.

    Jak to powiedział Keynes (którego nie chcę propagować ale to mu się
    akurat udało) - 'w dłuższej perspektywie my wszyscy będziemy nieżywi'.
    A sklepikarz myśli w swojej perspektywie, a nie perspektywie którą mu
    nieżyciowy konsultant narysuje w PowerPoincie.

    > Moim
    > zdaniem problemem jest zmowa banków co do wysokości opłaty intercharge
    > będącej największym składnikiem prowizji za transakcję kartową.

    to na pewno!

    pozdr
    trainer

  • 8. Data: 2005-09-21 21:26:05
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Użytkownik "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dgs368$5b2$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > W Polsce sprzedawca nie może robić problemów przy płatnościach kartą, ani
    > tym bardziej obciążać klienta prowizją.

    Wskaż mi proszę w takim razie przepis zmuszający akceptanta do przyjęcia
    płatności kartą.
    Co do drugiej części zdania to racja, ale prowizja może być ukryta w cenie,
    pod warunkiem że cena nie jest podwyższona np. w stosunku do płatności
    gotówką.

    Dawid

  • 9. Data: 2005-09-23 14:32:24
    Temat: Re: problem z zapłaceniem kart?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 21 Sep 2005 11:35:31 +0200, w <dgr9eq$hvb$1@news.onet.pl>, "Robert Wicik"
    <r...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > I durnie robią - prowizja jest ale klient płacąc karta zawsze więcej kupi
    > niż za gotówkę i na dłuższą metę opłaca się przyjmować płatności nawet na
    > niskie kwoty.

    Skoro płaci więcej, to nie powinien mu ten limić przeszkadzać :>

  • 10. Data: 2005-09-23 15:13:09
    Od: maho <m...@p...net>

    r...@a...net.pl wrote:

    > Skoro płaci więcej, to nie powinien mu ten limić przeszkadzać :>

    Statystycznie więcej kupuje. Więc sumarycznie się opłaca. A kupujący
    który zrazi się do sklepu, idzie kupować gdzie indziej.

    pozdrav

    maHo