  • 31. Data: 2005-09-21 17:22:34
    Temat: Re: [mBank] cofnięcie przelewu?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2005 15:21:20 +0200, "MaFi" <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl>
    wklepał(-a):

    >Właśnie mam taką sytuacje, tylko w odwrotnej kolejnośći.
    >
    >Kupiłem coś na Allego.
    >Minutę po wygraniu aukcji dostałem maila od innego uzytkownika,
    >że to jest jego aukcja i żebym pieniądze przesłał na inny numer konta
    >[dla innej osoby]. A On po zaksięgowaniu prześle przesyłke na swój koszt.

    I nie sprawdziłeś od kogo ten mail? Robi się tak: po wygraniu aukcji *ty*
    wysyłasz maila do sprzedawcy z prośbą o podanie nr konta (jeśli nie ma go w
    mailu od Allegro). I wpłacasz na to konto, które jest podane w odpowiedzi na
    twojego maila. To nie do końca chroni przed kimś, kto przechwycił konto na
    Allegro i zmienił maila, ale zawsze to jakieś zabezpieczenie.

  • 32. Data: 2005-09-21 18:45:13
    Od: ianus <U...@o...pl>

    SDD napisał(a):
    > MaFi nie padl ofiara kradziezy a OSZUSTWA - przy oszustwie (art 286 k.k.) ni
    > ema dolnej granicy kwoty.
    > Nawet oszustwo na 1 zl. jest oszustwem i podlega pod k.k. (co najwyzej moze
    > byc umorzone ze wzgledu na niska szkodliwosc). W tym przypadku szkodliwosc
    > jest wysoka i na pewno nei umorza.

    Jaką ofiarą? Przecież to on wysłał ten przelew. I kto oszukał? Ktoś kto
    otrzymuje pomyłkowy przelew jest oszustem? Przecież ta osoba może nawet
    nie wiedzieć, że ma te pieniądze na koncie.

    JS

  • 33. Data: 2005-09-21 19:00:13
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    ianus napisał(a):

    > Jaką ofiarą? Przecież to on wysłał ten przelew. I kto oszukał? Ktoś kto
    > otrzymuje pomyłkowy przelew jest oszustem? Przecież ta osoba może nawet
    > nie wiedzieć, że ma te pieniądze na koncie.

    Przeczytaj z łaski swojej cały watek.

    Pozdrawiam!

  • 34. Data: 2005-09-21 19:16:29
    Od: "MaFi" <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl>

    > Jaką ofiarą? Przecież to on wysłał ten przelew. I kto oszukał?

    Tak wysłałem dobrowolnie, bo nie pomyślałem tylko zrobiłem
    [i teraz mam problem], że osoba która podaje sie za sprzedawce
    nie może nim być.
    Bowiem nie mieszka w Warszawie, tylko w Szczecinie i jest płci żeńskiej,
    a nie męskiej [jak w przypadku wystawiającego aukcje].

    > Ktoś kto otrzymuje pomyłkowy przelew jest oszustem?

    Myślę, że nie.
    Ale w tym przypadku pomyłki nie było.
    To było sprytnie przez kogoś zaplanowane.
    No i ta osoba trafiłe na imbecyla [czyli mnie].

    > Przecież ta osoba może nawet nie wiedzieć, że ma te pieniądze na koncie.

    W to akurat wątpie.
    Maile były wysyłane z konta o takim samym imieniu i nazwisku,
    co dane odbiorcy na przelewie i loginie na Allegro.

    Może już nie zobaczę nigdy tych 107 złotych, ale co tam.
    Jutro idę to zgłosic na policję
    [pewnie mundurowi będą miec ze mnie niezłą "hahę"].

    Na przyszłość mam nauczkę [mniej pośpiechu, więcej myślenia].
    Czego sobie i wszystkim kupującym przez internet [a zwłaszcza Allegro] życze.

    Pozdrawiam raz jeszcze.

    --
    Mateusz Nurzyński -=| MaFi |=- -=| GG:647285 |=- /\/| /\ /-- '
    -=| e-mail: mafi_lublin(malpka)wp(kropek)pl |=- / | /--\ /- /

  • 35. Data: 2005-09-22 20:28:08
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 21 Sep 2005 15:21:20 +0200, w <dgrmj2$rvs$1@atlantis.news.tpi.pl>, "MaFi"
    <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE]@wp.pl> napisał(-a):

    > Kupiłem coś na Allego.
    > Minutę po wygraniu aukcji dostałem maila od innego uzytkownika,
    > że to jest jego aukcja i żebym pieniądze przesłał na inny numer konta
    > [dla innej osoby]. A On po zaksięgowaniu prześle przesyłke na swój koszt.
    >
    > Jak chciał, tak zrobiłem [traf chciał, że to było na konto w mBanku]
    >
    > 4 godziny później dostałem maila od osoby, która wystawiła aukcje,
    > aby pieniądze [+koszty przesyłki] wpłacić na jego konto [w Inteligo].
    >
    > No i dopiero wówczas w mojej pustej łepetynie zapaliła się tabliczka
    > z napisem: JESTEM IMBECYLEM, ZROBIŁEM KOMUŚ 100 ZŁOTOWY PREZENT.

    Wydrukuj list z nagłówkami (przy okazji sprawdź IP "żartownisia") i na policję.

  • 36. Data: 2005-09-23 16:36:59
    Od: "bzdreg" <b...@n...com>

    To też jest w regulaminach. Spokojnie mogą Cię obciążyć.
    I to bodajże przez całkiem długi czas.

    Użytkownik "seba kocik" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:dgrkcd$ncv$1@inews.gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 37. Data: 2005-09-23 21:58:52
    Od: "barteks" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    seba kocik <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > ale taka sytuacja nigdy mi sie nie zdazyla - a pomyslcie ze bank sie pomyli
    > wam klika milionow wysle :P:P:P

    Miałem kiedyś taką sytuację, że na moje konto w BZWBK ktoś wpłacił ponad 20.
    000zł. Niestety kolejna operacja to było STORNO :( Ciekawe co by było gdybym
    np. zdążył wypłacić tą kasę w bankomacie :]

  • 38. Data: 2005-09-23 22:53:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    barteks wrote:

    > Miałem kiedyś taką sytuację, że na moje konto w BZWBK ktoś wpłacił ponad 20.
    > 000zł. Niestety kolejna operacja to było STORNO :( Ciekawe co by było gdybym
    > np. zdążył wypłacić tą kasę w bankomacie :]

    Miałbyś dług do oddania.