  • 11. Data: 2003-09-08 10:23:09
    Temat: Re: konto w mbanku dla osoby gluchej/gluchoniemej...
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    news:3F5C539F.E329CB50@polbox.com...

    > Przychodzi SMSem. Ale i tak dodatkowo dzwonia w ciagu 24 godzin. I z
    > tego dzwonienia nie da sie zrezygnowac - probowalem.

    Wydaje mi się, że ta rozmowa już kiedyś była. :-)

    Więc - moim zdaniem. Jeżeli zlecenie / przelew NIE wyszedł z inteligo - to
    mają wysłac bezpłatnego SMSa i na cholerę dzwonić.

    Z kolei jeżeli się wróci przelew / zlecenie stałe - to miło, że dzwonią.

    W każdym razie jeśli przelew nie wyszedł z powodu braku środków, to do mnie
    nie dzwonili. Wysłali SMSa i wsio.

    To napisz jeszcze raz w jakich sytuacjach konkretnie dzwonili ? Przy
    zwróceniu zlecenia stałego, czy jeśli nie wyszło z inteligo na skutek braku
    środków?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 12. Data: 2003-09-08 10:53:53
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    david <d...@p...fm> napisał(a):

    > a więc procedura jest taka że osoba ta wypełnia formularz w necie, następnie
    > kontaktuje się przez osobę trzecią z mLinią i od tego momentu z tą osobą
    > odbywa się korespondencja mailowa, a więc wszystkie hasła, zamawianie kart
    > itp. odbywa się poprzez maila

    Niestety nie wygląda to tak różowo. Ostatnio testowałem w tym zakresie mBank,
    bo zakładałem konto dla mojego brata i przyznam, że procedura jest delikatnie
    mówiąc nie do końca przemyślana.

    Punkt pierwszy - na formularzu nie można podać kontaktu wyłącznie przez mail.
    Generalnie tego punktu się nie czepiam, bo gdyby taki wariant na formularzu
    był dostępny, założę się że zaraz by sie znalazła cała banda "testerów",
    którzy kontaktowali by się wyłącznie przez maila. A w końcu taka indywidualna
    obsługa to dodatkowy koszt dla banku.
    Nie mniej jednak nie da się założyc konta bez pomocy osoby słyszącej , co dla
    niektórych może być ograniczeniem krytycznym.

    Po założeniu konta i przekazaniu informacji o specjalnym trybie obsługi
    dostaje się indywidualnego opiekuna i wszystko załatwia z nim przez e-mail.
    Tu duży plus dla mBanku, bo muszę przyznać, że to na prawde działa dobrze i
    obsługa jest profesjonalna.

    Ale drugi, najważniejszy minus jest taki, że w razie jakichkolwiek problemów
    w toku użytkowania konta, gdzie procedura standardowa przewiduje
    oddzwonienie, oni dzwonią :^) Podałem specjalnie moją komórkę na wypadek
    takich sytuacji i kiedy mój braciak pochrzanił coś w upoważnieniu, oczywiście
    oddzwonili do mnie. Ciekawe co by zrobili gdyby w zgłoszeniu była jego
    komórka...

    Jak się dowiedziałem nie mają w systemie zaznaczone, że mają do czynienia z
    osobą niesłyszącą. Oczywiście jak ich poinformowałem jak sytuacja wygląda,
    pani mi podziękowała, sprawa została przekazana do opiekuna i wszystko
    zostało bez problemu załatwione. Ale znowu bez osoby słyszącej procedura by
    nie zadziałała.

    Ponieważ generalnie jestem optymistą, to dodam, że i tak doceniam sam fakt,
    że obsługa konta jest możliwa przynajmniej przy bardzo ograniczonej pomocy
    osoby slyszącej. Zakładam że te niedociągnięcia wynikają z faktu niewielkiej
    liczby osób niesłyszących które próbują korzystać z bankowości elektronicznej.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 13. Data: 2003-09-08 10:56:15
    Od: Bartol Partol <b...@p...com>

    Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    >
    > To napisz jeszcze raz w jakich sytuacjach konkretnie dzwonili ? Przy
    > zwróceniu zlecenia stałego, czy jeśli nie wyszło z inteligo na skutek braku

    Przy zwroceniu stalego z powodu zmiany numeru rachunku - zlecenie poszlo
    na stary juz niedzialajacy numer.

    Bartol

  • 14. Data: 2003-09-08 11:10:22
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 06 Sep 2003 11:38:41 +0200, Bartol Partol <b...@p...com>
    wrote:

    >Co ciekawe w inteligo dzwonia do klienta gdy nie pojdzie/wroci zlecenie
    >stale (pewnie jak przelew nie pojdzie lub wroci tez dzwonia, ale tego
    >nie sprawdzalem). I nie mozna z tego ficzera zrezygnowac - probowalem,
    >bo i tak komplet informacji dostaje SMSami. A gdyby tak klient byl
    >gluchy?

    to chyba nie podałby numeru telefonu kontaktowego, prawda?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2003-09-08 11:25:32
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Przy zwroceniu stalego z powodu zmiany numeru rachunku - zlecenie poszlo
    > na stary juz niedzialajacy numer.

    A to takie dzwonienie popieram. :-)

    Bo jako taki SMS o niezrealizowaniu nie poszedł...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 16. Data: 2003-09-08 13:21:56
    Od: Bartol Partol <b...@p...com>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > A to takie dzwonienie popieram. :-)
    >
    > Bo jako taki SMS o niezrealizowaniu nie poszedł...

    Eeee, najpierw przyszedl SMS, ze kasa wyszla, a po kilku godzinach (tego
    samego dnia w kazdym razie, albo nastepnego - to bylo tak dawno, ze juz
    nie pamietam), ze wrocila. Wszedlem na www i sprawdzilem co sie stalo
    (zdaje sie, ze w opisie transakcji w historii bylo cos o zwroceniu bo
    adresat nieznany). Czyli informacje mialem pelna.

    Bartol

  • 17. Data: 2003-09-08 13:27:58
    Od: Bartol Partol <b...@p...com>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > to chyba nie podałby numeru telefonu kontaktowego, prawda?

    Podanie numeru kontaktowego jest obowiazkowe. I miedzy innymi o to
    chodzi.

    Bartol

  • 18. Data: 2003-09-08 15:53:45
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]
    > (zdaje sie, ze w opisie transakcji w historii bylo cos o zwroceniu bo
    > adresat nieznany). Czyli informacje mialem pelna.

    Niby tak, ale dalej uważam, że było OK. Nie musiałeś sprawdzić, że to akurat
    zlecenie wróciło, mogłeś nie sprawdzać co to było i uznać to po prostu za
    jakiś zwykły wpływ, a zorientować się dopiero mocno później że to jednak
    zlecenie wróciło...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 19. Data: 2003-09-08 16:13:17
    Od: Bartol Partol <b...@p...com>

    Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    > jakiś zwykły wpływ, a zorientować się dopiero mocno później że to jednak

    Bardzo dobrze, ale chodzilo o to, by mozna bylo z tego ficzera
    (powiadamiania telefonicznego) zrezygnowac, co pozwoliloby na
    bezstresowa obsluge konta przez osoby gluchonieme (pomijam tutaj
    problemy rejestracyjne, ktore sa pewnie identyczne jak w mbanku).

    Bartol

  • 20. Data: 2003-09-08 16:38:21
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]
    > bezstresowa obsluge konta przez osoby gluchonieme (pomijam tutaj
    > problemy rejestracyjne, ktore sa pewnie identyczne jak w mbanku).

    Aha, fakt. W toku sprawy zapomniałem o co chodziło. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara