  • 1. Data: 2003-09-05 17:32:26
    Temat: jak najkorzystniej wybrac pieniadze z banku z USA?
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    Witam!

    Mam potrzebe wybrac pieniadze ulokowane na koncie Zions Bank z USA. Generalnie
    to moge albo wybrac je w USA i jakos dostarczyc do Poski, albo po prostu
    przelac je na konto w Polsce, albo tez w Polsce zrealizowac czek. Tylko ze
    jesli chodzi o realizacje czeku w Polsce, to to moze trwac z tego co sie
    orientowalam miesiace cale i prowizja tez jest spora, przelew tez troche
    kosztuje (zdaje sie 36$ ??). Czy moze mi ktos poradzic, jak taka operacje
    najkorzystenij przeprowadzic?

    Dzieki,
    Shilo

  • 2. Data: 2003-09-05 17:51:01
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Mam potrzebe wybrac pieniadze ulokowane na koncie Zions Bank z USA.
    /ciach/

    A nie dają tam jakiejś karty bankomatowej?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2003-09-05 17:59:15
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > /ciach/
    >
    > A nie dają tam jakiejś karty bankomatowej?

    I akurat wyplata w Polszcze bedzie bez prowizji...?
    I da sie jedna wyplata zalatwic sprawe?

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2003-09-05 18:50:39
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <1...@n...onet.pl>,
    s...@W...onet.pl says...
> [...]
    > kosztuje (zdaje sie 36$ ??). Czy moze mi ktos poradzic, jak taka operacje

    Najszybciej to na karte bankomatowa. Druga opcja to przelew .... ceny od
    podobno 0$ (jelsi konto w Citi Amerykanskim do Citi/PL) ..... do ponad
    45$. Ja przelewam na citi/PL i przelew traktuja jako przelew krajowy
    (?!!!) bo instrukcja idzie tylko do Citi w NYC i place 10$

    AP

  • 5. Data: 2003-09-05 18:59:35
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2003-09-05 19:47:59
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <1...@n...onet.pl>,
    s...@p...onet.pl says...

    > prowizja..

    Kurs jest VISy .... i wlasciwie zmienia sie kilka razy na dzien wiec
    trudno to ustalic (tak jak bys sie pytal po jakim kursie jutro w
    kantorze moglbys sprzedac dolary - nikt ci tego nie powie). Na pewno
    zblizony do kursu bankowego/kantorowego. Ostatnim razem jak wybieralem
    kase to byl lepszy od kursy CITI ale lekko gorszy od kantorowego.

    AP

  • 7. Data: 2003-09-06 04:40:34
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    <s...@W...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > kosztuje (zdaje sie 36$ ??). Czy moze mi ktos poradzic, jak taka operacje

    Wystaw czek na siebie i zrealizuj go w pekao s.a.
    trwa to miesiąc i kosztuje 0.25% wartości czeku.
    Może długo, ale na pewno tanio.

  • 8. Data: 2003-09-06 11:04:19
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:bjc6lq$aq7> >

    > I akurat wyplata w Polszcze bedzie bez prowizji...?

    Tego nie napisałam - byc może prowizja bedzie mniejsza niż przelew, że o
    czeku nie wspomnę. A na pewno bedzie szybciej.

    > I da sie jedna wyplata zalatwic sprawe?

    A skąd mam wiedzieć? Kwestia kwoty i limitu karty.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2003-09-06 12:12:05
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bjcf3m$olf$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:
    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:bjc6lq$aq7> >

    > Tego nie napisałam - byc może prowizja bedzie mniejsza niż przelew,
    > że o czeku nie wspomnę. A na pewno bedzie szybciej.

    Realizacja czeku jest tania (oczywiscie przy swiadomym wyborze banku
    realizujacego) i w dolarach, czyli samemu mozna wybrac ew. kurs wymiany.
    Jedynym minusem jest czas oczekiwania rzedu kilku tygodni.

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-09-06 12:22:08
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zblizony do kursu bankowego/kantorowego. Ostatnim razem jak wybieralem
    > kase to byl lepszy od kursy CITI ale lekko gorszy od kantorowego.

    Znaczy sie przy realizacji dostanę do ręki złotówki, a nie dolary, tak?

    Shilo