  • 1. Data: 2003-09-05 21:50:41
    Temat: jaki procent w tych kredytach?
    Od: "Skipo" <p...@p...gazeta.pl>

    Witam

    Przeszłem się dzisiaj po dwóch bankach a mianowicie
    kredyt bank i pko bp i mam pewne pytanie, które pojawiło się
    po tych wizytach, a dotyczy ono oprocentowania kredytów
    mieszkaniowych exstralokum i własny kąt. W kk oprocentowanie wynosi
    wibor+1.5%, a w pko wibor+1%. Natomiast aktualne oprocentowanie podali
    mi takie kk - 6.12 (przy pow. 40% własnego wkładu), a pko 6.39 (jak
    wcześciej). Moje pytanie, pewnie naiwne, ale jak to jest że w kk jest
    wibor+1.5% i mają niższe oprocentowanie niż w pko gdzie wibor+1%.
    Biorą pod uwagę "inny wibor"? I jak porównać oprocentowanie w tych
    bankach by wybrać korzystniejsze?
    a który kredyt bardziej polecacie?
    --

    Pozdrówko Skipo

  • 2. Data: 2003-09-06 09:00:13
    Temat: Re: jaki procent w tych kredytach?
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > wibor+1.5% i mają niższe oprocentowanie niż w pko gdzie wibor+1%.
    > Biorą pod uwagę "inny wibor"? I jak porównać oprocentowanie w tych
    W KB oprocentowanie wynosi WIBOR3M+marża(1% przy wkładzie większym niż 40% oraz
    1,5% przy wkładzie mniejszym). Aktualny WIBOR3M wg ich algorytmu uśredniania
    wynosi 5.12%. Tak więc jeżeli Twój wkład jest wyższy lub równy 40% to podali Ci
    dobrze. W PKOBP stosuje się inny algorytm uśredniania, niekorzystny dla klienta
    przy spadkowej tendencji WIBORu. Stąd ich sredni WIBOR3M wynosi aktualnie (do
    końca września) 5,39%. Jest tam jeszcze inna niekorzystna cecha tzw. próg
    powyżej którego zmienia się obowiązujący WIBOR3M. Reasumując jeżeli marża w
    obydwu bankach jest taka sama wybieraj KB.
    Pozdrowienia Tensor1
    PS. Dla szczegółów poczytaj moje wcześniejsze posty na tej grupie