  • 21. Data: 2019-08-02 11:59:56
    Temat: Re: karty wielowalutowe
    Od: d...@g...com

    > Jest jeden szczególik. BFG. Trzymając pieniądze w polskim banku i
    > korzystając z karty wielowalutowej masz gwarancję do 100.000 euro. W
    > przypadku Revoluta dochodzenie roszczeń, gdyby padli może być trudne.

    Jestem tego świadomy i dlatego w przypadku Revoluta dodaję środki jedynie wtedy, gdy
    robię transakcję kartą. Teraz na przykład mam tam zaledwie kilka złotych, bo nie
    planuję w najbliższym czasie używania tej karty.
    Ciekaw jestem, czy będą ludzie, którzy podejmują/podejmą ryzyko wykorzystania
    Revoluta do kupowania akcji:
    https://www.rp.pl/Gielda/190809985-Revolut-Darmowy-h
    andel-akcjami.html
    Chyba po brexicie Revolut miał działać w UE w oparciu o litewską licencję bankową:
    https://www.lb.lt/en/sfi-financial-market-participan
    ts/revolut-bank-uab
    Wtedy chyba środki byłyby objęte gwarancjami litewskiego BFG, czyli też do 100000
    EUR.

  • 22. Data: 2019-08-02 12:03:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 11:44:40 +0200, Szymon napisał(a):
> [...]
    zrezygnuje i przejdzie na ofertę polskich banków. Jak na razie chyba żaden polski
    bank nie oferuje czegoś równie prostego i atrakcyjnego. Te obecne oferty banków są
    raczej dla tych, którzy jeszcze nie używali Revoluta lub podobnej karty (np. nie
    wiedzieli o tym lub mają ograniczone zaufanie do tego typu produktów).

    > Jest jeden szczególik. BFG. Trzymając pieniądze w polskim banku i
    > korzystając z karty wielowalutowej masz gwarancję do 100.000 euro. W
    > przypadku Revoluta dochodzenie roszczeń, gdyby padli może być trudne.

    Gwarancje byly chyba w calej EU, ale czy Revolut to bank podlegajacy
    gwarancji ?
    Aczkolwiek dochodzenie moze byc trudne.

    Teraz bodajze maja bank w kraju, ktory nie wychodzi z Unii ?

    J.

  • 23. Data: 2019-08-02 12:15:56
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-02 o 11:59, d...@g...com pisze:

    > Jestem tego świadomy i dlatego w przypadku Revoluta dodaję środki jedynie wtedy,
    gdy robię transakcję kartą. Teraz na przykład mam tam zaledwie kilka złotych, bo nie
    planuję w najbliższym czasie używania tej karty.

    Tymczasem część osób traktuje kartę jako dodatek do konta walutowego.
    Dla nich polskie banki będą ciekawą alternatywą.

    Wydaje mi się (sam nie korzystam), iż Revolut skanuje dokument
    tożsamości. Nie da się tego obejść. Sądzę, że część klientów woli jednak
    nadzór krajowy na instytucjami, które przechowują tak wrażliwe dane
    (patrz: kradzież tożsamości).

    > Ciekaw jestem, czy będą ludzie, którzy podejmują/podejmą ryzyko wykorzystania
    Revoluta do kupowania akcji:
    > https://www.rp.pl/Gielda/190809985-Revolut-Darmowy-h
    andel-akcjami.html

    Co więcej - Revolut już umożliwia zakup walut po cenie międzybankowej.
    Właściwie powinien tą usługą wykosić wszystkie kantory internetowe w PL.
    Zdaje się jednak, że tak nie jest...

> [...]
    ts/revolut-bank-uab
    > Wtedy chyba środki byłyby objęte gwarancjami litewskiego BFG, czyli też do 100000

    Jeśli w PL padnie bank - inny (ostatnio Santander) wypłaca w kilka dni
    chronione depozyty. Nie wiem czy ktoś w praktyce korzystał z gwarancji
    litewskich. Jak to wygląda? Ile trwa? Czego wymaga? Praktycznie... A nie
    w teorii...

  • 24. Data: 2019-08-02 12:31:20
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-02 o 12:03, J.F. pisze:
    > Gwarancje byly chyba w calej EU, ale czy Revolut to bank podlegajacy
    > gwarancji ?

    Nie liczyłbym na cud.

    > Aczkolwiek dochodzenie moze byc trudne.

    A koszty tegoż potężne. Wystarczy, że okaże się, iż trzeba osobiście
    stawić się w banku.... W polskim - OK, mogę podjechać, ale w litewskim?
    A może brytyjskim czy cypryjskim?
    Potem jeszcze złożyć stosowną reklamację czy oświadczenie... W PL? Żaden
    problem... po litewsku, hebrajsku czy grecku? No nie wiem...

    > Teraz bodajze maja bank w kraju, ktory nie wychodzi z Unii ?

    "Start-up Revolut założyli dwaj Rosjanie"... Umówmy się, że 8 na 10
    startupów wcześniej czy później pada...
    Rosjanie? Hmmm... To może po te gwarancje do Rosji?

    "Revolut Ltd - brytyjskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Londynie" - albo
    do Wielkiej Brytanii?

    "13 grudnia 2018 roku Revolut uzyskał europejską licencję bankową,
    dającą zezwolenie na działalność na terenie Unii
    Europejskiej[6][7][8][9][10]. Tę licencję start-up otrzymał od Banku
    Litwy, gdzie ma 150 tys. klientów" - a może na Litwę?

    Dodaj to tego za Wiki i masz obraz całości:
    Storonski porównuje etos pracy w swoim start-upie z podejściem Amazonu
    do biznesu[15], ale sposób zarządzania ludźmi w Revolut jest poddawany
    międzynarodowej krytyce i według doniesień prasy bardziej przypomina
    feudalny folwark niż przedsiębiorstwo XXI wieku[23][16]. Firma słynie z
    braku kultury pracy i dużej rotacji pracowników[5][24]. 1 marca 2019
    roku dyrektor finansowy Revoluta Peter O'Higgins złożył rezygnację w
    związku z niedziałającym zabezpieczeniem przed podejrzanymi
    przelewami[4][25]. Dziennikarze brytyjskiej gazety ,,The Daily Telegraph"
    ujawnili, że finansowy start-up przez kilka miesięcy miał wyłączoną
    blokadę, która miała automatycznie filtrować podejrzane transakcje[26].
    To spowodowało kłopoty firmy z urzędem nadzoru finansowego Financial
    Conduct Authority (brytyjski odpowiednik KNF)[16].

    Podejrzenie budzą również źródła inwestowania przedsiębiorstwa. W ciągu
    swojego istnienia Revolut pozyskał $336 mln. finansowania[2]. Większość
    tych pieniędzy ($250 mln[17].) wyłożył fundusz DST Global(ros.)
    kontrolowany przez przedsiębiorcę rosyjskiego Jurija Milnera(ros.),
    który w styczniu 2018 roku znalazł się na opublikowanej przez
    Departament Stanu liście oligarchów zbliżonych do Kremla[5]. Z kolei
    jednym z inwestorów funduszu DST był holding Gazprom Invest(ros.), który
    jest kierowaną przez Aliszera Usmanowa jednostką zależną Gazpromu[27],
    gdzie obowiązki zastępcy dyrektora generalnego ds. nauki pełni Nikołaj
    Mironowicz Storonski (ros. ??????? ????????? ??????????), ojciec
    współzałożyciela firmy Revolut.

  • 25. Data: 2019-08-02 12:34:32
    Od: d...@g...com

    > Co więcej - Revolut już umożliwia zakup walut po cenie międzybankowej.
    > Właściwie powinien tą usługą wykosić wszystkie kantory internetowe w PL.
    > Zdaje się jednak, że tak nie jest...

    Nie wiem, jak jest w skali całej Polski, ja jednak już prawie nie korzystam z
    kantorów internetowych. Zresztą korzystając z Revoluta nie bawię się też w wymianę
    walut tylko po prostu dodaję środki w PLN a Revolut sam to wymienia na odpowiednią
    walutę w czasie transakcji.
    Korzystam jednak nadal w niewielkim stopniu z zwykłych kantorów, bo jadąc gdzieś
    warto mieć trochę gotówki (czasami gotówka jest wymagana od razu na granicy, a
    bankomatu może nie być).

> [...]
    > chronione depozyty. Nie wiem czy ktoś w praktyce korzystał z gwarancji
    > litewskich. Jak to wygląda? Ile trwa? Czego wymaga? Praktycznie... A nie

    Nie mam pojęcia, jak to jest w praktyce, ale w Polsce działały i działają banki w
    oparciu o licencje bankowe z innych krajów UE. Kiedyś był to np. Polbank EFG
    działający w oparciu o licencję grecką a obecnie działa Inbank w oparciu o licencję
    estońską.

  • 26. Data: 2019-08-02 12:42:52
    Od: d...@g...com

    > "Start-up Revolut założyli dwaj Rosjanie"... Umówmy się, że 8 na 10
    > startupów wcześniej czy później pada...
    > Rosjanie? Hmmm... To może po te gwarancje do Rosji?

    Z tego powodu na koncie Revolut mam środki jedynie bezpośrednio przed planowanymi
    transakcjami kartą. Poza tym nie wykorzystuję i nie zamierzam korzystać z ich
    produktów inwestycyjnych.

> [...]
    > feudalny folwark niż przedsiębiorstwo XXI wieku[23][16]. Firma słynie z
    > braku kultury pracy i dużej rotacji pracowników[5][24].

    To samo można powiedzieć m.in. o wszystkich firmach kurierskich w Polsce, również o
    wielu korporacjach. Oczywiście nie popieram takiego traktowania pracowników. Tylko
    jeśli klient oczekuje taniej, dobrej usługi to firma się do tego dostosowuje.
    Kapitalizm z wszystkimi jego zaletami i wadami.

  • 27. Data: 2019-08-02 13:21:18
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-02 o 12:34, d...@g...com pisze:

    > Nie wiem, jak jest w skali całej Polski, ja jednak już prawie nie korzystam z
    kantorów internetowych.

    Twoje potrzeby są małe. Tymczasem obrót w kantorach idzie w miliardy.

    Absolutnie nie staram się Ciebie odwieść od Revoluta. Korzystaj na
    zdrowie. Po prostu zauważam tylko różnicę między nim a bankami w PL.

> [...]
    działający w oparciu o licencję grecką a obecnie działa Inbank w oparciu o licencję

    Tak, jednak potem Polbank został przejęty. Pamiętam, iż te gwarancje
    greckie troszkę klientów odstraszały.

    Inbank też jakoś furory nie robi. Bardziej ciekawostka niż istotny gracz.

  • 28. Data: 2019-08-02 23:58:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 2 Aug 2019 02:59:56 -0700 (PDT), w
    <5...@g...c
    om>, d...@g...com
    napisał(-a):

    > Ciekaw jestem, czy będą ludzie, którzy podejmują/podejmą ryzyko wykorzystania
    Revoluta do kupowania akcji:
    > https://www.rp.pl/Gielda/190809985-Revolut-Darmowy-h
    andel-akcjami.html

    Biorąc pod uwagę, że nagle moje konto w Revolucie przestało działać i od kilku
    miesięcy przeprowadzają "testy bezpieczeństwa" to nie trzymałbym tam nawet 1zł
    :)

    PS. I nie jestem jedynym sądzać po wpisach na ich FB, a wręcz jest to nagminne.