  • 1. Data: 2019-07-31 20:18:38
    Temat: depozyt ponad inflację?
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    GUS ogłosił, że inflacja (CPI) wynosi obecnie 2,9% r/r

    czy są jeszcze na rynku banki, które mają depo na poziomie pozwalającym
    NIE tracić realnie na lokacie?

    czyli w skrócie, gdzieś dają powyżej 3,58% brutto?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 2. Data: 2019-07-31 20:42:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A ile inflacji w strefie euro?

  • 3. Data: 2019-07-31 20:55:19
    Temat: Re: depozyt ponad inflację?
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > A ile inflacji w strefie euro?

    zarabiam, wydaję (w większości) w PLN więc depo w EUR nie mam, poza tym
    musiałbym otworzyć pozycję walutową, a na tym można zarobić, ale również
    stracić

  • 4. Data: 2019-07-31 21:50:44
    Od: p...@g...com

    Den onsdag 31 juli 2019 kl. 20:18:40 UTC+2 skrev Robert Sierant:
> [...]
    > NIE tracić realnie na lokacie?
    >
    > czyli w skrócie, gdzieś dają powyżej 3,58% brutto?

    Obawiam sie, ze niestety nie. Jeszcze 2 miesiace temu Idea dawala 3,5% na wiosennej,
    ale teraz juz wyrownala do najgorszych.
    Oby nie zaczelo sie u nas to, co w wielu krajach zachodnich gosci juz od wielu lat -
    oferowane w bankach max. odsetki od lokat/wkladow duzo mniejsze niz inflacja.

  • 5. Data: 2019-08-01 07:05:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 21:50, p...@g...com pisze:

> [...]
    - oferowane w bankach max. odsetki od lokat/wkladow duzo mniejsze niz inflacja.

    Patrząc na ceny jakie płacę, to odnoszę wrażenie, że jest conajmniej
    dwukrotnie wyższa.
    Gdzieś tak około 2014 liczyłem, że wg inflacji rzędu 2-3% pensja rosnąca
    tylko
    o poziom inflacji powinna wzrosnąć przykładowo z 5000 do około 5800
    przez pięć lat a porównując jej siłę nabywczą wyszło mi, że powinna
    wynieść 8000.

    Natomiast zawsze intryguje taki fakt, że inflacja roczna wg GUS jest 2,5%
    a średnie przeciętne wynagrodzenie rośnie o rząd 7-8%.
    Normalnie dobrobyt.

  • 6. Data: 2019-08-01 13:11:01
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

> [...]

    - oferowane w bankach max. odsetki od lokat/wkladow duzo mniejsze niz inflacja.

    właśnie mi się ostatnio lokata, jaką miałem, skończyła
    ale patrząc na ofertę tego co jest vs inflacja kolejnej już nie założę...

    drobne na KO (na wszelki wypadek), a reszta fundusz obligacyjny lub
    pieniężny

  • 7. Data: 2019-08-01 22:39:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.07.2019 o 20:18, Robert Sierant pisze:
    > GUS ogłosił, że inflacja (CPI) wynosi obecnie 2,9% r/r
    >
    > czy są jeszcze na rynku banki, które mają depo na poziomie pozwalającym
    > NIE tracić realnie na lokacie?
    >
    > czyli w skrócie, gdzieś dają powyżej 3,58% brutto?

    nie w skrócie to jest tak: Frankowicze, wygrywają. niby hura, ale....
    jak chcesz kredyt, to musisz mieć ubezpieczenie. fajnie, ale....
    jak masz hasło 123456 i ukradną Ci pieniądze to... sąd obwini bank. W
    sumie dobrze. a moze nie?
    Ale wszyscy wspólnie musimy za to płacić. Płacimy za brak
    odpowiedzialności niektórych klientów banku. Dla tego banki wolą dać
    sowitą premię dla kumatych, niż babarać się z pospólstwem. JEśli masz
    fortunę do zdeponowania - szukaj lepszych biznesów. jeśli trochę
    oszczędnośći - łap promocje - na nich więcej zyskasz niż na odsetkach
    ToMasz

  • 8. Data: 2019-08-01 22:42:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Patrząc na ceny jakie płacę, to odnoszę wrażenie, że jest conajmniej
    > dwukrotnie wyższa.

    Lokomotywy staniały.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2019-08-02 12:05:13
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-01 o 22:39, ToMasz pisze:

> [...]
    > jak chcesz kredyt, to musisz mieć ubezpieczenie. fajnie, ale....
    > jak masz hasło 123456 i ukradną Ci pieniądze to... sąd obwini bank. W

    Zwróć uwagę, iż bank wymusza określone znaki w haśle. Jeśli klient ma
    takie hasło to bank na takowe zezwolił. To nie klient ma być ekspertem
    od bezpieczeństwa.

    > Ale wszyscy wspólnie musimy za to płacić.

    A powinien płacić winny.

    Płacimy za brak
    > odpowiedzialności niektórych klientów banku.

    A niby dlaczego? Wystarczy nie łamać prawa (frankowicze) i wymusić
    odpowiednio silne hasło.

    Wiesz - jeśli natknę się na gwóźdź w bułce to też ja jestem winien, bo
    mogłem prześwietlić kajzerkę rentgenem zanim ugryzłem?
    Mnie się wydaje, iż relacje społeczne muszą bazować na pewnym poziomie
    zaufania. Nie prześwietlam RTG. Gryzę. W zaufaniu, iż piekarz wie co
    robi. Za to mu płacę, aby mnie nie uszkodził swoim produktem. Jeśli
    jednak dodał gwoździ do smaku to mam prawo do odszkodowania. W skrajnym
    przypadku zostanie skazany (gdyby dodał np. truciznę). Tymczasem Ty
    postulujesz obwinianie poszkodowanych. Ciekawa koncepcja...

  • 10. Data: 2019-08-02 12:07:47
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-01 o 07:05, cef pisze:
    > Natomiast zawsze intryguje taki fakt, że inflacja roczna wg GUS jest 2,5%
    > a średnie przeciętne wynagrodzenie rośnie o rząd 7-8%.
    > Normalnie dobrobyt.

    Bez względu na to, jak bardzo będziemy eksponować naszą cechę narodową -
    marudzenie - nie da się ukryć, iż wielu ludziom żyje się lepiej niż 10,
    20 czy 30 lat temu.

    Oczywiście oczekiwanie, iż inflacja wyliczona przez GUS pokryje się
    idealnie z wydatkami konkretnej osoby jest irracjonalna. Jeśli tak by
    się stało to przypadek - nic więcej. Każdy ma trochę inne potrzeby.
    Zatem w jego prywatnym koszyku inflacyjnym są inne produkty niż w
    GUS-owskim.