  • 11. Data: 2019-07-31 21:58:48
    Temat: Re: karty wielowalutowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik darek12345 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Tak, ze względu na duże prowizje. Moim zdaniem kilka % jedynie za
    >przewalutowanie to zdecydowanie za dużo.

    Nie o to mi chodzi - czemu banki wprowadzily te 5-6% prowizji.
    Nie przewidzialy jaka bedzie reakcja ?
    Czy same mialy prowizje/koszty do zaplacenia ?

    >Ostatnio była informacja, że jest już ponad 500 tys. użytkowników
    >Revoluta. Biorąc pod uwagę, że nie wszyscy mają potrzebę wykonywania
    >transakcji walutowych a poza tym Revoluta >używają ci, którzy
    >najbardziej intensywnie wykonują transakcje za granicą, to myślę, że
    >jest to już co najmniej kilkanaście % z całego tortu.

    Beda nowi - IMO to jeszcze jest ten moment, gdy moga odzyskac
    klientow.
    Ale czy w ten sposob ?

    J.

  • 12. Data: 2019-07-31 22:15:30
    Od: d...@g...com

    > Nie o to mi chodzi - czemu banki wprowadzily te 5-6% prowizji.
    > Nie przewidzialy jaka bedzie reakcja ?
    > Czy same mialy prowizje/koszty do zaplacenia ?

    Pewnie dlatego, że klienci nie mieli wyboru i musieli tyle płacić. Reakcja jest
    dopiero teraz, gdy pojawiła się poważna konkurencja, a przez wiele, wiele lat można
    było strzyc owieczki. Zresztą wiele osób (może większość) nadal jest strzyżone, bo
    używają zwykłych kart do płatności zagranicznych.

    > Beda nowi - IMO to jeszcze jest ten moment, gdy moga odzyskac
    > klientow.
    > Ale czy w ten sposob ?

    Jakoś wątpię w to, że jak ktoś już używa Revoluta lub podobnej karty, to z tego
    zrezygnuje i przejdzie na ofertę polskich banków. Jak na razie chyba żaden polski
    bank nie oferuje czegoś równie prostego i atrakcyjnego. Te obecne oferty banków są
    raczej dla tych, którzy jeszcze nie używali Revoluta lub podobnej karty (np. nie
    wiedzieli o tym lub mają ograniczone zaufanie do tego typu produktów).

  • 13. Data: 2019-07-31 23:09:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Czy juz tak sobie zepsuly rynek, ze teraz klient ma lepsze rozwiazania
    > i na 2% nie wroci, musi byc mniej ?

    Tak przypuszczam. To się chyba trzyma jeszcze na służbowych
    i np. awaryjnych wydatkach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2019-07-31 23:11:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Mając kartę PLN kursy bankowe są odrealnione, zatem nie płaciłbym taką
    > kartą w walucie.

    Dlaczego odrealnione? Kursy organizacji są stosowane w obie strony, więc
    nie mogą być odrealnione (poza naprawdę wyjątkowymi przypadkami).
    Kwestia wysokości prowizji.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2019-08-01 11:41:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kursy _bankowe_, nie organizacji.
    Wbrew temu, co się wielu wydaje, większość kart rozliczana jest w EUR, niektóre w USD
    (żubr, alior) - a tylko mniejszość w PLN.
    Nawet wbrew legendzie nigdy wszystkie visa'y nie przeszły na rozliczanie w PLN - a
    teraz nawet niektóre banki, które się dały visa'ie do tego "zmusić", wracają do EUR.
    I oprócz kosztów prowizji dochodzi koszt kursu banku.
    Pozwala to nabrać klienta - że prowizja "tylko 2%" albo "bez prowizji" - a tak
    naprawdę trzeba dodać 3pp.
    Np. w mBąku - myślisz, że jak prowizja dla MC to 3% a dla visa'y 5,9% to płacąc MC
    mniej stracisz?
    Jeśli tak, to błąd - do MC rozliczane w EUR trzeba dodać 3pp na kursie i razem jest
    6%.

  • 16. Data: 2019-08-01 17:09:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Aug 2019 02:41:04 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Kursy _bankowe_, nie organizacji.

    Hm, wydaje mi sie, ze teraz wiekszosc bankow pisze "po kursie
    Visa/MC".

    > Wbrew temu, co się wielu wydaje, większość kart rozliczana jest w EUR, niektóre w
    USD (żubr, alior) - a tylko mniejszość w PLN.

    Czyli co - to nie Visa/MC przewalutowuje dla banku ?
    Czy przewalutowuje, ale kaze sobie prowizje zaplacic, i stad podwyzka?

    > Nawet wbrew legendzie nigdy wszystkie visa'y nie przeszły na
    > rozliczanie w PLN - a teraz nawet niektóre banki, które się dały
    > visa'ie do tego "zmusić", wracają do EUR.

    Bardziej sie bankowi oplaca, czy pozwala nabrac klienta ?

    > I oprócz kosztów prowizji dochodzi koszt kursu banku.
    > Pozwala to nabrać klienta - że prowizja "tylko 2%" albo "bez prowizji" - a tak
    naprawdę trzeba dodać 3pp.

    Przy czym "zawsze tak bylo", wiec klient nie moze sie czuc oszukany
    :-)

    Niespodzianka pewna wyszla w PKO - jak dawniej CZK przeliczal sam, po
    w miare przyzwoitym kursie, tak teraz najpierw na Euro chyba po kursie
    karty, potem euro na PLN po kursie banku.

> [...]
    mniej stracisz?
    > Jeśli tak, to błąd - do MC rozliczane w EUR trzeba dodać 3pp na kursie i razem jest

    A zapisali to gdzies ?

    no i teraz promuja darmowa usluge wielowalutowa ... zamierzaja na
    kantorze zarobic ?

    J.

  • 17. Data: 2019-08-01 17:26:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Jul 2019 13:15:30 -0700 (PDT), d...@g...com
    napisał(a):

    > Pewnie dlatego, że klienci nie mieli wyboru i musieli tyle płacić.

    No nie - podwyzki nastapily po rzekomym zmienieniu sposobu rozliczen.
    Wczesniej bylo 2-3% lub 0% prowizji plus spread 2-4% :-)

> [...]

    > karty, to z tego zrezygnuje i przejdzie na ofertę polskich banków.
    > Jak na razie chyba żaden polski bank nie oferuje czegoś równie

    Ale co - Revolutowi sie oplaca, a naszym bankom sie nie oplaca ?

    No i jest jeszcze jedno podejscie - Pekao i jego
    "karta rewolucyjna" :-)

    J.

  • 18. Data: 2019-08-01 18:44:39
    Od: d...@g...com

    > Ale co - Revolutowi sie oplaca, a naszym bankom sie nie oplaca ?

    Chyba Revolutowi na razie jeszcze się to nie opłaca, bo w poprzednich latach
    przynosił straty.

    > No i jest jeszcze jedno podejscie - Pekao i jego
    > "karta rewolucyjna" :-)

    Ta karta rewolucyjna z Pekao to taki gorszy Revolut, bo jak widzę, to żeby było to za
    darmo to trzeba wpłacić co miesiąc co najmniej 500 zł i zrobić co najmniej jedną
    transakcję kartą.

  • 19. Data: 2019-08-01 18:54:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Aug 2019 09:44:39 -0700 (PDT), d...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > to żeby było to za darmo to trzeba wpłacić co miesiąc co najmniej
    > 500 zł i zrobić co najmniej jedną transakcję kartą.

    Ale nazwa moze utrzymac klientow :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-08-02 11:44:40
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 22:15, d...@g...com pisze:
> [...]
    wiedzieli o tym lub mają ograniczone zaufanie do tego typu produktów).

    Jest jeden szczególik. BFG. Trzymając pieniądze w polskim banku i
    korzystając z karty wielowalutowej masz gwarancję do 100.000 euro. W
    przypadku Revoluta dochodzenie roszczeń, gdyby padli może być trudne.