  • 1. Data: 2019-07-31 19:05:02
    Temat: karty wielowalutowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Temat spac mi nie daje :)

    Oferta kart wielowalutowych coraz wieksza, czesto bezplatne.

    Co tymi bankami powoduje, ze najpierw wywindowaly prowizje do 6%, a
    teraz z nich rezygnuja niemal do zera.

    Ryzyko kursowe takie duze bylo ? Chyba zadne, ksiegowali po kursie
    stosowanym.

    Moze im jednak Visa/MC dowalil prowizje za przewalutowanie ?
    Albo kurs ustalil, ale wcale nie przewalutowal ?

    Tak ciezko sie przyznac do bledu i obnizyc prowizje ?
    Przy 2% to pewnie nie chcialoby mi sie kombinowac.

    Czy juz tak sobie zepsuly rynek, ze teraz klient ma lepsze rozwiazania
    i na 2% nie wroci, musi byc mniej ?

    J.

  • 2. Data: 2019-07-31 19:29:10
    Temat: Re: karty wielowalutowe
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 19:05, J.F. pisze:
    > Co tymi bankami powoduje, ze najpierw wywindowaly prowizje do 6%, a
    > teraz z nich rezygnuja niemal do zera.

    Konkurencja. Tak samo było z kantorami - najpierw "niezależne", a teraz
    zobacz ile banków ma. Banki zauważyły sukces np. karty revolut.
    Skoro już zdecydowały się na kantory, karty do nich były oczywistością.
    Ale po co mieć np. 3 karty (EUR, USD, GBP), skoro można mieć All in One?

  • 3. Data: 2019-07-31 19:48:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Skoro już zdecydowały się na kantory, karty do nich były
    >oczywistością. Ale po co mieć np. 3 karty (EUR, USD, GBP), skoro

    Ale po co miec 3 karty, czy 3 konta, skoro moglaby byc jedna karta PLN
    i niska prowizja, takie powiedzmy 1.5% ?
    Jeszcze by zarobili, a konkurencja ich nie wykosila...

    Moim zdaniem - cos sie za tym kryje, o czym nie wiemy ... czy jednak
    tylko zwykla polska pazernosc ?

    J.

  • 4. Data: 2019-07-31 20:01:07
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 19:48, J.F. pisze:
    > Ale po co miec 3 karty, czy 3 konta, skoro moglaby byc jedna karta PLN i
    > niska prowizja, takie powiedzmy 1.5% ?

    Mając kartę PLN kursy bankowe są odrealnione, zatem nie płaciłbym taką
    kartą w walucie.
    Mając kartę wielowalutową mogę kupić walutę w dowolnym miejscu.

    > Jeszcze by zarobili, a konkurencja ich nie wykosila...

    Ale zaraz... Czyli proponujesz zejście ze spreadami np. do 1 grosza (z
    20 teraz)? Czy o co chodzi.

    > Moim zdaniem - cos sie za tym kryje, o czym nie wiemy ... czy jednak
    > tylko zwykla polska pazernosc ?

    Konkurencja. Niedawno Revolut święcił triumfy m.in. w PL. Jakieś tam
    promocje mieli z tej okazji.

    Gdy mam konto w USD, EUR, GBP to wymieniam gdzie chcę. Biorą karty z
    banku. Trzy. Obecnie mogę jedną. Proste?

  • 5. Data: 2019-07-31 20:27:22
    Od: d...@g...com

    > Czy juz tak sobie zepsuly rynek, ze teraz klient ma lepsze rozwiazania
    > i na 2% nie wroci, musi byc mniej ?

    Dla mnie dotychczasowe postępowanie banków dotyczące płatności zagranicznych
    było/jest pewnym rodzajem nieuczciwości i z tego powodu mam do nich umiarkowane
    zaufanie. Żeby odzyskać to zaufanie banki musiałby pokazać przez dłuższy czas, że
    postępują uczciwie, czyli np. niezależnie od rodzaju transakcji będą stosowały
    niewielkie prowizje dla wszystkich walut a karta będzie za darmo.
    Obecnie od ponad roku korzystam z Revoluta i jak na razie na tej karcie się nie
    zawiodłem pod względem kursów walut, tak więc nie widzę sensu powrotu do jakiegoś
    polskiego odpowiednika karty wielowalutowej. Biorąc pod uwagę ogromną liczbę
    użytkowników kart Revolut to banki będą musiały się mocno napracować, żeby odzyskać
    ten fragment utraconego rynku.

  • 6. Data: 2019-07-31 20:41:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik darek12345 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Dla mnie dotychczasowe postępowanie banków dotyczące płatności
    >zagranicznych było/jest pewnym rodzajem nieuczciwości i z tego powodu
    >mam do nich umiarkowane zaufanie.

    Ale czemu tak sobie gwaltownie popsuly to zaufanie tymi 6% prowizji ?
    Moze jednak same musialy placic jakies ukryte prowizje ?

> [...]
    >Biorąc pod uwagę ogromną liczbę użytkowników kart Revolut to banki
    >będą musiały się mocno napracować, żeby odzyskać ten fragment

    I to jest sluszne podejscie, ale czy ta ilosc polskich uzytkownikow
    Revoluta jest istotnie taka duza?

    Ostatnio ich bylo 340 tys - to ciagle zostalo sporo potencjalnych
    klientow dla bankow.
    Pod warunkiem, ze o nich zadbaja, a te wielowalutowe ... takie
    umiarkowane zadbanie.

    Maja banki jakies koszty przewalutowania, czy chcą nas na tej
    wielowalutowosci oskubac ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-07-31 20:46:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hehe, revoluta założyły ruskie szpiony, żeby pozbawić polskie (i nie tylko) banki
    zysku z kart za granicą i je załatwić ;>
    brexit miał temu zapobieć - ale chyba ktoś się zorientował, że to leczenie dżumy
    cholerą...

  • 8. Data: 2019-07-31 20:50:39
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Oferta kart wielowalutowych coraz wieksza, czesto bezplatne.
    > Co tymi bankami powoduje, ze najpierw wywindowaly prowizje do 6%, a
    > teraz z nich rezygnuja niemal do zera.

    Konkurencja? (Revolut, Curve, N26 :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2019-07-31 20:51:54
    Od: d...@g...com

    > Ale czemu tak sobie gwaltownie popsuly to zaufanie tymi 6% prowizji ?
    > Moze jednak same musialy placic jakies ukryte prowizje ?

    Tak, ze względu na duże prowizje. Moim zdaniem kilka % jedynie za przewalutowanie to
    zdecydowanie za dużo.

    > I to jest sluszne podejscie, ale czy ta ilosc polskich uzytkownikow
    > Revoluta jest istotnie taka duza?
    >
    > Ostatnio ich bylo 340 tys - to ciagle zostalo sporo potencjalnych
    > klientow dla bankow.

    Ostatnio była informacja, że jest już ponad 500 tys. użytkowników Revoluta. Biorąc
    pod uwagę, że nie wszyscy mają potrzebę wykonywania transakcji walutowych a poza tym
    Revoluta używają ci, którzy najbardziej intensywnie wykonują transakcje za granicą,
    to myślę, że jest to już co najmniej kilkanaście % z całego tortu.

  • 10. Data: 2019-07-31 21:14:20
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 20:41, J.F. pisze:
    > Ale czemu tak sobie gwaltownie popsuly to zaufanie tymi 6% prowizji ?

    Bo zarabiały na tym póki nie było konkurencji. Warto zauważyć, iż
    kantory zaczęły wystawiać swoje karty.

    > I to jest sluszne podejscie, ale czy ta ilosc polskich uzytkownikow
    > Revoluta jest istotnie taka duza?

    Rośnie! To obroty w miliardach.

    > Pod warunkiem, ze o nich zadbaja, a te wielowalutowe ... takie
    > umiarkowane zadbanie.

    ???

    > Maja banki jakies koszty przewalutowania, czy chcą nas na tej
    > wielowalutowosci oskubac ? :-)

    Co masz na myśli?

    No może Bankier Cię przekona:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Karta-wielowalutowa
    -w-banku-porownanie-ofert-Pekao-mBank-i-inni-7709246
    .html

    Banki w końcu dostrzegły, że pozostały w tyle za Revolutem i innymi
    konkurentami i podrasowały swoje oferty.