  • 21. Data: 2005-07-06 12:50:34
    Temat: Re: karty polskie za granica
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie badz smieszny, nie ublizaj ludziom i nie szydz, ze ktos tyra jak
    > wol i sobie utyra na narty w Austrii badz we Wloszech, bo tyrajac
    > przez caly rok, tyra rowniez miedzy innymi na twoja emeryture.
    >
    > Zachowujesz sie jak nowobogadzki doradca ze swiata finansow, ktory
    > podpisuje sie na tym badz innym forum swoim nazwiskiem tylko dlatego,
    > ze porad nie udziela na piekne oczy.

    O wakacje się zaczęły i trolle się uaktywniły :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 22. Data: 2005-07-06 13:00:48
    Od: " " <n...@g...pl>

    > O wakacje się zaczęły i trolle się uaktywniły :-)

    Zgadza sie, bo twoja wypowiedz wniosla ZERO.

  • 23. Data: 2005-07-06 13:09:44
    Od: "Adam Bosiacki" <B...@w...pl>

    >Nie badz smieszny, nie ublizaj ludziom i nie szydz, ze ktos tyra jak wol i
    >sobie utyra na narty w Austrii badz we Wloszech, bo tyrajac przez caly rok,
    >tyra rowniez miedzy innymi na twoja emeryture.

    Panie T, wyjaśnij pan nam łaskawie jak ktoś (nawet tyrajaący jak wół) wpływa
    na emeryturę Amry (albo i moją, jeśli łaska)?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 24. Data: 2005-07-06 13:13:56
    Od: " " <n...@g...pl>

    Panie T, wyjaśnij pan nam łaskawie jak ktoś (nawet tyrajaący jak wół) wpływa
    > na emeryturę Amry (albo i moją, jeśli łaska)?

    Panie A...
    A ZUS bedzie Panu wyplacal emeryture z pieniedzy, ktore bocian mu
    przyniesie, czy z ludzi pracujacych, ktorych pobory jak wszedzie na swiecie
    ida miedzy innymi na emerytury obywateli w wieku emerytalnym?

  • 25. Data: 2005-07-06 13:16:37
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Nie przesadzasz czasem? Jesli w ogole przyjmuja karty - to VC lub MC
    > spokojnie wystarcza.
    > Plaskacze - w duzych skupiskach turystycznych tez spokojnie przejda.
    > Chociaz generalnie i tak najlepiej brac embosowane.

    Wypukle kk nie powinny sprawiac klopotow, ale plaskie debeciaki to inna
    historia. Nie wszedzie nimi zaplacisz. Schiphool, Bruksela, Manchester,
    Liverpool to sa chyba duze skupiska ludzi, a czesto mialem klopoty z
    roznymi plaszczakami w ubieglym i biezacym roku, w centrum miast i na
    lotniskach, wiec dajmy sobie spokoj z tym PR. Aby karty byly naprawde
    uzyteczne powinny byc akceptowane tam gdzie widze ten sam znak, ktory
    mam na karcie. Po co mi karta, ktora nie moge zaplacic, bo okazuje sie
    byc kolejnym wyjatkiem od reguly? Wiem, ze oczekuje idealu, ale jezeli
    czytam, ze karta jest 'miedzynarodowa' a okazuje sie byc 'kolchozowa' to
    cos tu nie gra.

    Na wypukla kk nie kazdy sie kwalifikuje nie tylko z powodu malych
    dochodow, ale tez np. z powodu ich nieregularnosci albo z powodu
    zaciagnietych kredytow, np. hipotecznych. Czasami trzeba zrezygnowac z
    kk by dostac kredyt hipoteczny. Wiec byloby milo, gdyby mozna bylo
    placic plaskim debeciakami / pre-paidami przynajmniej w Europie, ale tak
    niestety nie jest. Swobodny dostep do pieniedzy za granica za pomoca
    kart plaskich to ciagle odlegle marzenie.

    Pipe dream.

    --
    Jacek
    jacek>at<devguide>dot<net

  • 26. Data: 2005-07-06 13:17:45
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    n...@g...pl wrote:

    > Czy to to cudo ING o nazwie: Maestro w EURO" do doladowywania??

    Siakies takie wlasnie.

  • 27. Data: 2005-07-06 13:26:43
    Od: "Adam Bosiacki" <B...@w...pl>

> [...]
    >przyniesie, czy z ludzi pracujacych, ktorych pobory jak wszedzie na swiecie
    >ida miedzy innymi na emerytury obywateli w wieku emerytalnym?

    Nie wiem jak Pan, Panie T, ale ja to sam płacę skladki (Amra chyba też) i
    osobliwie nie sądzę, abyś Pan (albo inny, tyrający jak wół na wakacje w
    Alpach) musiał do mnie dopłacać.

  • 28. Data: 2005-07-06 13:32:26
    Od: " " <n...@g...pl>

    Wiem, ze oczekuje idealu, ale jezeli
    > czytam, ze karta jest 'miedzynarodowa' a okazuje sie byc 'kolchozowa' to
    > cos tu nie gra.

    Absolutnie sie z Toba nie zgadzam, ze oczekujesz idealu.

    Jezeli masz rachunek w banku Kopydlowo Money S.A. i masz do rachunku wydana
    karte Maestro, to masz prawo oczekiwac, ze nie tylko w remizie w Kopydlowie,
    ale rowniez w Paryzewie, czy Nju Jorku, jesli widzisz znak maestro
    powinienes miec mozliwosc skorzystania ze swojej karty.

    Jesli jakis bankowiec zaczyna sciemniac i wyciagac jakies tam bankierskie
    tlumaczonka z cyklu "Mozna zabrac wypukla, a najlepiej to spadek po babci w
    gotowce", to jest to sciema i tyle.

  • 29. Data: 2005-07-07 19:24:23
    Temat: Re: karty polskie za granica [OT]
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Jul 2005 13:00:48 +0000 (UTC), " " <n...@g...pl>
    wklepał(-a):

    >Zgadza sie, bo twoja wypowiedz wniosla ZERO.

    A może byś się jakoś podpisał... spacjo. :>

  • 30. Data: 2005-07-07 20:05:24
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

> [...]
    > dochodow, ale tez np. z powodu ich nieregularnosci albo z powodu
    > zaciagnietych kredytow, np. hipotecznych.  Czasami trzeba zrezygnowac z

    Fakt.
    Ale do otrzymania w BZ WBK karty MC w euro (wypukłej!) nie trzeba mieć
    zdolności kredytowej.
    Do kart Visa Pekao (tych debetowych) też nie.
    A Visę Econmomic w millennium wydają już od udokumentowanych dochodów 800 PLN
    (to niewiele więcej niż ustawowe minimalne wynagrodzenie).

> [...]
    > niestety nie jest. Swobodny dostep do pieniedzy za granica za pomoca
    > kart plaskich to ciagle odlegle marzenie.

    Zależy od kraju i regionu.
    W takim np. Rzymie (to też Europa, w dodatku nieodległa - z Okęcia na Fiumicino
    raptem 2 godz. lotu) płaciłem niemal wszystkim (Dinersa nie miałem :) - w tym
    plaskaczami ING i Millennium, że o Pekao już nie wspomnę.
    A w Wiedniu też przyjmowali prawie wszystko czym dysponowałem.

    m23m