    From: Jacek <j...@-...devguide.net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty polskie za granica
    Date: Wed, 06 Jul 2005 15:16:37 +0200

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Nie przesadzasz czasem? Jesli w ogole przyjmuja karty - to VC lub MC
    > spokojnie wystarcza.
    > Plaskacze - w duzych skupiskach turystycznych tez spokojnie przejda.
    > Chociaz generalnie i tak najlepiej brac embosowane.

    Wypukle kk nie powinny sprawiac klopotow, ale plaskie debeciaki to inna
    historia. Nie wszedzie nimi zaplacisz. Schiphool, Bruksela, Manchester,
    Liverpool to sa chyba duze skupiska ludzi, a czesto mialem klopoty z
    roznymi plaszczakami w ubieglym i biezacym roku, w centrum miast i na
    lotniskach, wiec dajmy sobie spokoj z tym PR. Aby karty byly naprawde
    uzyteczne powinny byc akceptowane tam gdzie widze ten sam znak, ktory
    mam na karcie. Po co mi karta, ktora nie moge zaplacic, bo okazuje sie
    byc kolejnym wyjatkiem od reguly? Wiem, ze oczekuje idealu, ale jezeli
    czytam, ze karta jest 'miedzynarodowa' a okazuje sie byc 'kolchozowa' to
    cos tu nie gra.

    Na wypukla kk nie kazdy sie kwalifikuje nie tylko z powodu malych
    dochodow, ale tez np. z powodu ich nieregularnosci albo z powodu
    zaciagnietych kredytow, np. hipotecznych. Czasami trzeba zrezygnowac z
    kk by dostac kredyt hipoteczny. Wiec byloby milo, gdyby mozna bylo
    placic plaskim debeciakami / pre-paidami przynajmniej w Europie, ale tak
    niestety nie jest. Swobodny dostep do pieniedzy za granica za pomoca
    kart plaskich to ciagle odlegle marzenie.

    Pipe dream.

    --
    Jacek
    jacek>at<devguide>dot<net