  • 11. Data: 2012-12-22 13:43:37
    Temat: Re: karta
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Witek, nie udawaj Greka.
    pytam, zebysmy nie rozmawiali o dwoch roznych rzeczach

    > Który bank gwarantuje Ci, że na czas trwania reklamacji z KK masz
    > 100% pewność, że nie spłacasz tej kwoty spornej.

    Przynajmniej wszystkie, ktorych karty kredytowe posiadam.
    Mam wielkimi duzymi literami napisane, ze kwota sporna nie podlega spłacie.
    Wisi sobie na karcie, ale kwota do spłaty jest pomniejszona o kwotą sporną.
    Przerabiane kilka razy w praktyce.

    > Innymi słowy, że bank uznaje rachunek karty
    > kwotą sporną automatycznie przy reklamacji.

    Nie uznaje. Po prostu nie musisz jej spłacać do czasu rozstrzygnięcia
    sprawy,

    > Bujasz się tak samo jak przy debetówce,
    > tyle tylko, że masz te dni bezodsetkowe.

    no wlasnie nie.

    dopoki sprawa nie jest rozstrzygnieta przy karcie kredytowej masz po
    prostu "bardziej" wykorzystany limit. Jak ci cos jeszcze zostalo, to
    dalej sie tą kartą posługujesz. Jak nic ci nie zostało bierzesz nastepną
    kartę.

    Przy karcie debetowej w las poszła twoja kasa, ktorej nie zobaczysz do
    czasu zakonczenia sprawy. No chyba, ze masz jej tak dużo, ze ci nie jest
    potrzebna i ci to nie przeszkadza, ze masz jej trochę mniej.

    to wtedy faktycznie jest bez roznicy.

  • 12. Data: 2012-12-22 14:34:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

> [...]
    > spłacie. Wisi sobie na karcie, ale kwota do spłaty jest pomniejszona
    > o kwotą sporną. Przerabiane kilka razy w praktyce.

    Ja nie znalazłem takiej klauzuli w żadnym jak szukałem kiedyś karty.
    To podaj chociaż jeden bank, żebym mógł przeczytać regulamin.
    Ale podaj nazwę konkretną.

    PS
    Tylko miej litość i nie pisz, że to w Ameryce.

  • 13. Data: 2012-12-22 15:08:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Ja nie znalazłem takiej klauzuli w żadnym jak szukałem kiedyś karty.
    > To podaj chociaż jeden bank, żebym mógł przeczytać regulamin.
    > Ale podaj nazwę konkretną.

    mbank

    http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_pr
    zyjmowania_i_rozpatrywania_reklamacji_w_mBanku.pdf

    najbardziej interesujacy jest par 5 pkt 4.2

    "bla bla bla ... W tym przypadku reklamowana kwota pomniejszenia nie
    jest brana pod uwage przez Bank przy naliczaniu odsetek oraz minimalnej
    kwoty spłaty"

    peako sa

    http://www.pekao.com.pl/binsource/f/42/16/6/bin_P1K0
    1e77bd3ac4715f7042166,BINFILE,PL,1,2,0/Regulamin_kar
    t_kredytowych.pdf

    par 10.2
    "W przypadku wystąpienia transakcji nieautoryzowanej, o ile
    powiadomienie Banku nastąpi w terminie podanym powyżej, Bank jest
    zbowiązany niezwłocznie zwrócić Posiadaczowi karty kwotę
    nieautoryzowanej transakcji, przywracając obciążony limit kredytowy do
    stanu, jaki istniałby, gdyby nie miała miejsca transakcja nieautoryzowana"

    pko bp.
    https://www.pkobp.pl/media_files/8da4c20f-6cf4-4556-
    a40b-079a0864a848.pdf

    § 39.
    1. Po wstępnym rozpatrzeniu reklamacji, PKO Bank Polski SA może
    tymczasowo uznać rachunek kwotą reklamowanej operacji oraz
    pobranymi od niej opłatami i prowizjami.

    w jednych jest ze musi, w innych ze moze ale ogolnie zapis jest.

    Pozostalych mi sie sprawdzac nie chce.
    W kazdym razie jak takiego zapisu nie ma, to sie nalezy z karta rozstac
    w trybie awaryjnym.

    > PS
    > Tylko miej litość i nie pisz, że to w Ameryce.

    I tu niestety bede bezlitosny.
    Regulaminy polskich kart i polskich bankow to zwykle rżnięcie klienta na
    maksa i to bez wazeliny.

    Jak masz mozliwosc to wyrob sobie karte gdziekolwiek indziej byle nie w
    Polsce.

    Swego czasu bedac na stypendium dostalem karte w Capital One. taka
    instytucja dla biednych z marnymi limitami kart ale wystarczy na waciki.

    Ale jak byk stoi, że za nieautoryzowane transakcje nie odpowiadam.
    Niezaleznie od powodu. Jesli twierdze, ze to nie ja to momentalnie mam
    transakcje na karcie anulowaną. I nie w teorii tylko w praktyce, bo juz
    mialem przyjemnosc bycia oskubanym na karcie i to kilka razy.
    A w przyszlym tygodniu przekonamy sie jeszcze raz, bo pewna polska firma
    robi od miesiaca wszystko, zeby mi kasy za anulowane zakupy nie oddac.

  • 14. Data: 2012-12-22 15:57:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > w jednych jest ze musi, w innych ze moze ale ogolnie zapis jest.
    > Pozostalych mi sie sprawdzac nie chce.

    No właśnie chodzi mi o uznaniowość.
    Większość (tu pkobp i mbank a takze z tych co sprawdzałem
    BZ, Millenium, Eurobank, Lukas, Multi) ma, że bank MOŻE uznać
    rachunek karty kwotą sporną, a takiej sytuacji, że kwota sporna
    jest poza dyskusją - co sugerował twój pierwszy post, to nie znalazłem.
    Nie wiem jak jest w praktyce - czy zależy to od kwoty, banku czy od klienta-
    ale skoro piszesz, że Ci pomniejszali kwotę do spłaty,
    to byc może przy małych kwotach to standard.

    Używam kart od kilkunastu lat ( w tym intensywnie w sieci od 1997 i za
    granicą też)
    i raptem raz miałem jakieś podwójne obciążenie z terminala, więc nawet nie
    mam
    doświadczenia w reklamowaniu.
    PekaO to jest chyba jakiś wyjątek, ale też przyznam, że
    po doświadczeniach z tym bankiem nawet nie sprawdzałem
    ich oferty odnośnie KK - a tu taka niepodzianka.
    Ale też powinienem pamiętać, że to chyba pierwszy bank, który dawał karty w
    PL,
    więc też największe doświadczenie.

    To akurat zauważyłem.

  • 15. Data: 2012-12-22 20:20:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" kb27c4$tj8$...@d...me

    > do zakupow uzywa sie kart kredytowych. Debetowe oprawia sie w ramki.

    Szarytki, wiewiórkowe...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2012-12-22 20:22:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "identyfikator: 20040501" kb20m0$f0l$...@n...news.atman.pl

    > tak w ramach przemyśleń tuskowo-wigilinych...
    > jeśli ktoś ukradnie nam kartę to co prawda kasy nie wypłaci, ale spokojnie może
    sobie za jej pomocą robić zakupy?
    > wszystkie dane potrzebne przy intrnetowych zakupach są na karcie...

    Bywa, że proszą o pesel. Nie wiem, czy skutecznie. ;)
    (bo ja chyba raz dałem swój a raz matki -- płaciłem
    w matki imieniu; mogłem z karty matki, ale nie chciało
    się mi)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2012-12-27 07:39:06
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 22 Dec 2012 15:57:31 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > rachunek karty kwotą sporną, a takiej sytuacji, że kwota sporna
    > jest poza dyskusją - co sugerował twój pierwszy post, to nie znalazłem.

    To ja zacytuję za kolegą:

[...]

    Gdzie tu widzisz uznaniowość?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2012-12-27 08:56:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:
> [...]
    >
    > "bla bla bla ... W tym przypadku reklamowana kwota pomniejszenia nie
    > jest brana pod uwage przez Bank przy naliczaniu odsetek oraz

    Kluczowe jest "bla, bla, bla" i "ten przypadek".

    "2) dotyczacego rachunku karty kredytowej- Bank może pomniejszyc
    wykorzystany limit
    kredytu o kwotę reklamowanej transakcji kartowej wraz z ewentualną prowizją
    naliczoną
    na podstawie reklamowanej transakcji kartowej, nie zmieniajac jednoczesnie
    kwoty
    dostepnych srodków. W tym przypadku reklamowana kwota pomniejszenia nie jest
    brana
    pod uwage przez Bank przy naliczaniu odsetek oraz minimalnej kwoty spłaty."

    Teraz widzisz czy uważasz, że zawsze kwota reklamowana jest poza dyskusją?

  • 19. Data: 2012-12-27 10:28:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2012 08:56:24 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > wykorzystany limit
    > kredytu o kwotę reklamowanej transakcji kartowej wraz z ewentualną prowizją

    OK, no to faktycznie blabla było tendencyjne ;)

    Zwracam honor i pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 20. Data: 2012-12-27 15:59:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    >
    > "bla bla bla ... W tym przypadku reklamowana kwota pomniejszenia nie
    > jest brana pod uwage przez Bank przy naliczaniu odsetek oraz minimalnej

    w zdaniu wczesniej jak pamietam.