  • 1. Data: 2012-12-21 12:56:19
    Temat: zwrot synca za bilety lotnicze po ostatnich zmianach
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Jak w temacie.

    Czy po ostatnich obostrzeniach regulaminowych Sync zwraca 5% za zakup biletów
    lotniczych płacąc kartą przez internet?

    Podejrzewam, że sytuacja może być niejednorodna, tzn jeśli operator jest w Polsce to
    pewnie jest szansa na zwrot, kupując za granicą - raczej zwrot nie przysługuje.

    Macie jakieś doświadczenia?

  • 2. Data: 2012-12-21 14:51:31
    Od: a...@w...pl

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 12:56:19 UTC+1 użytkownik az.anonim napisał:
    > Jak w temacie.

    O jakim jaku w temacie nas informujesz? Chodzi o zwierzę czy samolot? Napisz o tym
    coś więcej, o jaki bank chodzi, gdzie tego jaka umieszcza, itd...

    > Czy po ostatnich obostrzeniach regulaminowych Sync zwraca 5% za zakup biletów
    lotniczych płacąc kartą przez internet?

    Sync nigdy nie zwracał pięciu procent płacąc kartą przez internet, to jakiś
    niewyobrażalny idiotyzm by był. Zawsze przelewał na konto.

  • 3. Data: 2012-12-21 14:57:41
    Od: a...@w...pl

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 12:56:19 UTC+1 użytkownik az.anonim napisał:
    > Jak w temacie.

    O jakim jaku w temacie nas informujesz? Chodzi o zwierzę czy samolot? Napisz o tym
    coś więcej, o jaki bank chodzi, gdzie ten jak jest umieszczony, itd...

    > Czy po ostatnich obostrzeniach regulaminowych Sync zwraca 5% za zakup biletów
    lotniczych płacąc kartą przez internet?

    Sync nigdy nie zwracał pięciu procent płacąc kartą przez internet, to jakiś
    niewyobrażalny idiotyzm by był. Zawsze po prostu zwrot był księgowany na koncie.

    --
    Akarm

  • 4. Data: 2012-12-21 15:24:31
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 14:57:41 UTC+1 użytkownik a...@w...pl napisał:
    lotniczych płacąc kartą przez internet?

    > Sync nigdy nie zwracał pięciu procent płacąc kartą przez internet, to jakiś
    niewyobrażalny idiotyzm by był. Zawsze po prostu zwrot był księgowany na koncie.

    Starsi słuchacze Trójki doskonale rozumieją tą konwencję: "Będąc młodą lekarką,
    przyszedł do mnie pacjent..."

  • 5. Data: 2012-12-21 15:33:35
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

> [...]
    coś więcej, o jaki bank chodzi, gdzie ten jak jest umieszczony, itd...

    A tobie co dolega? Analfabetyzm wtórny? Napisałem przecież jasno, że chodzi o synca.
    Napiszę jaśniej: Alior Sync.

    > Sync nigdy nie zwracał pięciu procent płacąc kartą przez internet, to jakiś
    niewyobrażalny idiotyzm by był. Zawsze po prostu zwrot był księgowany na koncie.

    Czyli jednak zrozumiałeś o jaki bank chodzi. To po jaką cholerę robisz zamieszanie?

    Placąc kartą debetową to niby gdzie mialby być ten zwrot jak nie na konto?
    Poza tym, być może nie wiesz, ale Sync przyznawał zwrot za płatność kartą w
    internecie. Nie wszędzie jest PzA.

  • 6. Data: 2012-12-21 16:10:48
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 12:56:19 UTC+1 użytkownik az.anonim napisał:

    > Macie jakieś doświadczenia?

    Dlaczego mialby nie zwracac?
    To jest transakcja internetowa a wiekszosc linii lotniczych ma swoj numer MCC, wiec
    musieliby wyraznie podac ze za bilety tej linii nie zwracaja. Jedynym ograncizeniem
    moze byc kwota 25000 miesiecznie -powyzej tej kwoty nie przyznaja zwrotow. Czyli
    wystarczy bilet dla 3 osob do
    Azji/ Ameryki Polnocnej/Poludniowej w klasie biznes i juz nie dostaniemy 55 od
    calosci (aczkolwiek malo takich przypadkow jest na pewno ;)

  • 7. Data: 2012-12-21 16:56:43
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 16:10:48 UTC+1 użytkownik Krzysiek napisał:
    > Dlaczego mialby nie zwracac?
    >
    > To jest transakcja internetowa a wiekszosc linii lotniczych ma swoj numer MCC, wiec
    musieliby wyraznie podac ze za bilety tej linii nie zwracaja.

    Moja wątpliwość dotyczaca zagramanicznych transakcji dotyczyła wykluczenia:

    MCC 8999, określający profesjonalne usługi, nieklasyfikowane pod innymi kodami MCC, o
    ile płatność zidentyfikowana jest jako zagraniczna (country code inny niS Polska)

    Znalazłem też inną kategorię wykluczeń:
    MCC 4111, określający m.in. usługi transportowe

    Dlatego ciekaw jestem, jaki kod mają transakcje zwiazane z zakupem biletów
    lotniczych.

  • 8. Data: 2012-12-21 17:11:47
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 16:56:43 UTC+1 użytkownik az.anonim napisał:

    > Dlatego ciekaw jestem, jaki kod mają transakcje zwiazane z zakupem biletów
    lotniczych.

    Linie lotnicze maja MCC z zakres 3000 - 3299
    choc nie wiem czy wszystkie, nie wiem jaki ma Wizzair. ale sieciowe chyba wszystkie.
    Ryanair ma 3246.

    Natomiast to 411 moze wykluczyc wszystkie polaczenia kolejowe i promowe...

    w sumie pewnie beda dalej wykluczac i niedlugo zostanie tylko "zakup niebieskiego
    arbuza, w sklepie internetowym na Grenlandii"

  • 9. Data: 2012-12-21 17:22:32
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Krzysiek napisał(a) :
    > w sumie pewnie beda dalej wykluczac i niedlugo zostanie tylko "zakup niebieskiego
    arbuza, w sklepie internetowym na Grenlandii"

    Co za problem. Więcej inwencji. Przerzucimy się na arbuzy. Choćby i
    niebieskie :-)
    Dżem z arbuza, wino z arbuza, herbata na wodzie z arbuza, uliczna
    bitwa na arbuzy.
    MSPANC

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF