eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Credit Agricole - uwierzytalnianie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2012-12-20 23:45:17
    Temat: Credit Agricole - uwierzytalnianie
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    chciałem się podzielić wątpliwościami dotyczącymi "uwierzytelniania się"
    telefonicznego w banku Credit Agricole (dawniej Lukas).

    Otóż zadzwonił do mnie na telefon komórkowy ktoś z zastrzeżonego numeru
    (czyli anonim), przedstawił się z imienia i nazwiska i poinformował,
    że dzwoni z banku. Zapytał, czy rozmawia z [imię nazwisko] - czyli
    ze mną. Potwierdziłem. Wtedy powiedział, że ma ofertę korzystnego
    inwestowania "nadwyżek pieniędzy" na koncie. OK, powiedziałem
    - mam chwilę czasu, posłucham.

    ...i wtedy powiedział, że musi się upewnić, czy ja to na pewno ja.
    Prosi więc o podanie daty urodzenia. Podałem. Ale to nie wystarczyło.
    Pytał jeszcze o sześciocyfrowy kod dostępu do "bankowości telefonicznej".
    Tego było mi już za dużo i podziękowałem za rozmowę.

    Czy to rzeczywiście jest normalna procedura prowadzenia rozmowy
    z klientem? Jak to się ma do bezpieczeństwa systemu?
    Dzwoni do mnie anonim i prosi o dane pozwalające korzystać
    z banku przez telefon... Podam je, a on sobie zadzwoni w moim
    imieniu do banku i przeleje pieniądze na swoje konto?
    Bo ja nie mam żadnej możliwości sprawdzenia, że dzwoni do mnie
    ktoś z "mojego" banku.


    P.


  • 2. Data: 2012-12-20 23:56:28
    Temat: Re: Credit Agricole - uwierzytalnianie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrne wrote:
    > Czy to rzeczywiście jest normalna procedura prowadzenia rozmowy
    > z klientem?

    Nie.
    Ty sie uwierzytelniasz jak dzownisz do banku.

    Bank sie uwierzytelnia jak dzowni do ciebie. Np popros o cztery ostatnie
    cyfry swojego rachunku.

    Jak sie nie chca "przedstawic" to wskaz im najblizszy oddzial pocztowy
    do przedstawienia ich genialnych rewelacji.


  • 3. Data: 2012-12-21 00:15:17
    Temat: Re: Credit Agricole - uwierzytalnianie
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Dec 20, 11:45 pm, Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy to rzeczywiście jest normalna procedura prowadzenia rozmowy
    > z klientem? Jak to się ma do bezpieczeństwa systemu?
    > Dzwoni do mnie anonim i prosi o dane pozwalające korzystać
    > z banku przez telefon... Podam je, a on sobie zadzwoni w moim
    > imieniu do banku i przeleje pieniądze na swoje konto?
    > Bo ja nie mam żadnej możliwości sprawdzenia, że dzwoni do mnie
    > ktoś z "mojego" banku.

    Normalna w CA. Ja kazałem spadać na drzewo jeszcze przed podaniem daty
    urodzenia. Z ciekawostek - byłem ostatnio w oddziale temacie tokena/
    haseł SMS - tu znowu jakiś debil wymyślił, że hasło nie może mieć
    więcej niż 10 znaków - bo k***wa co?

    mucher


  • 4. Data: 2012-12-21 11:05:23
    Temat: Re: Credit Agricole - uwierzytalnianie
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotrne napisał(a) :
    > Witam,
    >
    > chciałem się podzielić wątpliwościami dotyczącymi "uwierzytelniania się"
    > telefonicznego w banku Credit Agricole (dawniej Lukas).
    >
    > Otóż zadzwonił do mnie na telefon komórkowy ktoś z zastrzeżonego numeru
    > (czyli anonim), przedstawił się z imienia i nazwiska i poinformował,
    > że dzwoni z banku. Zapytał, czy rozmawia z [imię nazwisko] - czyli
    > ze mną. Potwierdziłem. Wtedy powiedział, że ma ofertę korzystnego
    > inwestowania "nadwyżek pieniędzy" na koncie. OK, powiedziałem
    > - mam chwilę czasu, posłucham.
    >
    > ....i wtedy powiedział, że musi się upewnić, czy ja to na pewno ja.
    > Prosi więc o podanie daty urodzenia. Podałem. Ale to nie wystarczyło.
    > Pytał jeszcze o sześciocyfrowy kod dostępu do "bankowości telefonicznej".
    > Tego było mi już za dużo i podziękowałem za rozmowę.
    >
    > Czy to rzeczywiście jest normalna procedura prowadzenia rozmowy
    > z klientem? Jak to się ma do bezpieczeństwa systemu?
    > Dzwoni do mnie anonim i prosi o dane pozwalające korzystać
    > z banku przez telefon... Podam je, a on sobie zadzwoni w moim
    > imieniu do banku i przeleje pieniądze na swoje konto?
    > Bo ja nie mam żadnej możliwości sprawdzenia, że dzwoni do mnie
    > ktoś z "mojego" banku.

    Nie podawaj następnym razem nawet daty urodzenia. Ani anonimom, ani
    nieznanym Tobie osobom dzwoniącym z numeru, który nawet możesz mieć
    zapisany. W dzisiejszych czasach nie stanowi żadnego problemu
    prezentacja fałszywego numeru osoby dzwoniącej.

    Weź pod uwagę, że możesz być celem spersonalizowanego ataku. Nie
    musi być on natychmiastowy. Jednym razem dostaną datę urodzenia,
    innym razem którąś cyfrę PESEL-u, kolejnym razem nazwisko panieńskie
    matki. I cegiełki powoli się składają do kupy.
    Paranoja? Twoje dane, Twój interes.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    [Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
    wszystkie możliwości.]

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1