    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta
    Date: Sat, 22 Dec 2012 08:08:50 -0600

    cef wrote:

    > Ja nie znalazłem takiej klauzuli w żadnym jak szukałem kiedyś karty.
    > To podaj chociaż jeden bank, żebym mógł przeczytać regulamin.
    > Ale podaj nazwę konkretną.

    mbank

    http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_pr
    zyjmowania_i_rozpatrywania_reklamacji_w_mBanku.pdf

    najbardziej interesujacy jest par 5 pkt 4.2

    "bla bla bla ... W tym przypadku reklamowana kwota pomniejszenia nie
    jest brana pod uwage przez Bank przy naliczaniu odsetek oraz minimalnej
    kwoty spłaty"

    peako sa

    http://www.pekao.com.pl/binsource/f/42/16/6/bin_P1K0
    1e77bd3ac4715f7042166,BINFILE,PL,1,2,0/Regulamin_kar
    t_kredytowych.pdf

    par 10.2
    "W przypadku wystąpienia transakcji nieautoryzowanej, o ile
    powiadomienie Banku nastąpi w terminie podanym powyżej, Bank jest
    zbowiązany niezwłocznie zwrócić Posiadaczowi karty kwotę
    nieautoryzowanej transakcji, przywracając obciążony limit kredytowy do
    stanu, jaki istniałby, gdyby nie miała miejsca transakcja nieautoryzowana"

    pko bp.
    https://www.pkobp.pl/media_files/8da4c20f-6cf4-4556-
    a40b-079a0864a848.pdf

    § 39.
    1. Po wstępnym rozpatrzeniu reklamacji, PKO Bank Polski SA może
    tymczasowo uznać rachunek kwotą reklamowanej operacji oraz
    pobranymi od niej opłatami i prowizjami.

    w jednych jest ze musi, w innych ze moze ale ogolnie zapis jest.

    Pozostalych mi sie sprawdzac nie chce.
    W kazdym razie jak takiego zapisu nie ma, to sie nalezy z karta rozstac
    w trybie awaryjnym.

    > PS
    > Tylko miej litość i nie pisz, że to w Ameryce.

    I tu niestety bede bezlitosny.
    Regulaminy polskich kart i polskich bankow to zwykle rżnięcie klienta na
    maksa i to bez wazeliny.

    Jak masz mozliwosc to wyrob sobie karte gdziekolwiek indziej byle nie w
    Polsce.

    Swego czasu bedac na stypendium dostalem karte w Capital One. taka
    instytucja dla biednych z marnymi limitami kart ale wystarczy na waciki.

    Ale jak byk stoi, że za nieautoryzowane transakcje nie odpowiadam.
    Niezaleznie od powodu. Jesli twierdze, ze to nie ja to momentalnie mam
    transakcje na karcie anulowaną. I nie w teorii tylko w praktyce, bo juz
    mialem przyjemnosc bycia oskubanym na karcie i to kilka razy.
    A w przyszlym tygodniu przekonamy sie jeszcze raz, bo pewna polska firma
    robi od miesiaca wszystko, zeby mi kasy za anulowane zakupy nie oddac.