    From: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki kredyt ??? (nie znam sie)
    Date: Wed, 2 Mar 2005 00:02:40 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@zagorze.smstv.pl

    > Generalnie NTG ; ))

    IMO wybrał dobrze

    > Moja rada: Skorzystaj z kredytu w rachunku biezacym. Jezeli nie - powaznie
    > rozwaz kredyt gotowkowy.
    > Kredyt "samochodowy" bierz w ostatecznosci.

    Marny z Ciebie doradca

    > Zauwaz, ze kupujac samochod za kredyt samochodowy z reguly dokonujesz
    > przewlaszczenia auta na bank, dokonujesz tez cesji polisy
    > ubezpieczeniowej.
    > W razie koniecznosci sprzedazy auta ( gwaltowna potrzeba finansowa )
    > zakupionego na krdyt samochodowy nie mozesz zrobic NIC ! Bank zada splaty

    Żaden kupujący o zdrowych zmysłach nie kupi samochodu obciązonego zastawem
    Zawsze można a nawet trzeba w takich sytuacjach dokonać takij transakcji -
    kupujący przelewa pieniążki na bank w kwocie zadłużenia kredytu (dzięki
    czemu uzyskuje zwolnienie zabezpieczenia) a ewentualną nadwyżkę ceny
    sprzedaży nad wysokością kredytu przelewa sprzedającemu.
    Problem rozwiązany. Proste co???????????

    > kredytu i jestes ugotowany, nie mozesz dysponowac swoim majatkiem !
    > W przypadku stluczki, a wlasciwie wypadku w ktorym koszt naprawy szkody
    > jest
    > wiekszy niz 70 % wartosci auta ( a w autach wartych 15 000 o to
    > nietrudno )
    > ubezpieczyciel informuje Cie o szkodzie calkowitej, wycenia auto na
    > smieszna
    > cene i ponad Twoja glowa dogaduje sie z bankiem. Nie masz ruchu.

    Bull shit jak mawiają kowboje.
    Ubezpieczyciel nie przeleje kasy bez zgody Banku. Jeżeli dokonasz naprawy to
    od woli Banku zależy czy spłacać kredyt czy nie. A bankowi też zależy na tym
    żeby zarabiać na odsetkach a skoro zabezpieczenie się naprawiło to czemu nie
    pozwolić klientowi spłacać nieco dłużej??

    > Przelicz ... biorac kredyt nawet o 5 % rocznie drozszy przy 15 000 placisz
    > miesiecznie na poczatku o okl 65 PLN drozej. to jest 18 litrow benzyny.

    Twoja matematyka mnie poraża
    Symulacja - raty annuitetowe
    Biorąc kredyt na 15% na 4 lata zapłaci w sumie 5040zł odsetek
    Biorąc kredyt na 10% na 4 lata zapłaci w sumie 3260zł odsetek
    Różnica 5% wynosi 1780zł co daje rocznie 445zł
    Gdybym i tak ubezpieczał AC to wolałbym mieć tą kasę w kieszeni

    Ale
    > auto jest twoje i to Ty nim dysponujesz.

    Czy mam dług w kredycie samochodowym lub innym to i tak jest dług. Majątek
    netto= majątek - zobowiązania

    > Przegoogluj pl.misc.samochody ... tam pisza ludzie ktorych stac na zakup
    > auta wiec wypowiadaja sie bogaci o doswiadczenia. Tu czasem radza ludzie
    > ktorzy umieja tylko przekopiowywac komunikaty ; (

    To ciekawe. Ty pewnie jesteś z tych, których stać jest na zakup auta.
    Gratuluje.

    Darek