  • Data: 2019-10-10 08:59:28
    Temat: Re: jaki kredyt na mieszkanie?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 9 października 2019 22:10:21 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Nigdy nie rozumiałem, po co ludzie remontują mieszkania pod swój gust, >żeby je
    potem komuś niby drożej - nie tylko o cenę remontu, ale i dodatkowy >zysk - sprzedać.

    Bo ludzie kupuja oczami
    Najtańsze panele podłogowe to 15-20zł/m2, stolarka wewnetrzna od 200zł komplet drzwi+
    futryna. Farba kosztuje grosze
    Więc inwestujesz w takie mieszkanie 1000-300zł a dzięi temu sprzedasz znacznie
    drożej.
    Mam kolegę który kilka lat temu kupił 6 ha ziemi od rolnika, podzielił je na 700
    metrowe działki i buduje tam domy.
    Aktualnie już chyba 25 jednakowych prawie domów tam stoi
    I on mi mówi ze domy sprzedaje w stanie developerskim(ale dość zaawansowanym,
    praktycznie tylko kafli nw łazienkach i kuchni nie ma) ale pierwsze co robi jak już
    roboty ziemne zakończy to stawia, płot, bramę na pilota, videodomofon, ładny trawnik
    i tuje.
    Ludziska kupują oczami i mówi że jak zainteresowani przychodzą to mniej ich
    interesuje jakość ocieplenia, użyte tam materiały itp a bardziej oczy cieszy ładny
    trawnik, videodomofon, brama na pilota i kominek
    Tak to własnie jest z "developerami". Ja bym w życiu od niego takiego domku nie kupił
    bo wiem jak on to buduje . Ale z tego co widze to na brak chętnych nie narzeka bo
    systematycznie nowe chałupy tam dobudowuje. Pewnie dlatego bo cena atrakcyjna- coś
    koło 300tys za domek kasuje.
    Najśmieszniejsze jest to ze on nawet dzisiaj jak buduje kolejne domy to do ogrzewania
    wstawia tam kotły na ekogroszek
    Gazu tam nie ma ale warunki pod pompę ciepła gruntową poziomą idealne a i pompy
    powietrzne przecież na dzisiaj mają ceny porównywalne z kotłami na ekogroszek. Koszt
    ogrzewania pompą ciepła tez niższy jak grochem a i bezobsługowa jest. Pytałem go o to
    i on mówi że dla niego to nie problem ale ludziska boja się grzania prądem bo mit że
    drogo i chętniej kupują domy z ekogrochem.
    Trochę zboczyliśmy z tematu wątku ale tak to jest z developerami i kupującymi