  • Data: 2019-10-10 10:19:17
    Temat: Re: jaki kredyt na mieszkanie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 9 Oct 2019 23:59:28 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
> [...]
    potem komuś niby drożej - nie tylko o cenę remontu, ale i dodatkowy >zysk - sprzedać.

    > Bo ludzie kupuja oczami

    A inni portfelem.

    > Najtańsze panele podłogowe to 15-20zł/m2, stolarka wewnetrzna od 200zł komplet
    drzwi+ futryna. Farba kosztuje grosze
    > Więc inwestujesz w takie mieszkanie 1000-300zł a dzięi temu sprzedasz znacznie
    drożej.

    Jak sobie sam zrobisz.

    Ale kupujacy tez ma podobna analize.
    Tzn jak sie zna, bo baba wiadomo - jak sie jej kolor kafelek w kuchni
    spodoba :-)

    > Mam kolegę który kilka lat temu kupił 6 ha ziemi od rolnika, podzielił je na 700
    metrowe działki i buduje tam domy.
    > Aktualnie już chyba 25 jednakowych prawie domów tam stoi
    > I on mi mówi ze domy sprzedaje w stanie developerskim(ale dość zaawansowanym,
    praktycznie tylko kafli nw łazienkach i kuchni nie ma) ale pierwsze co robi jak już
    roboty ziemne zakończy to stawia, płot, bramę na pilota, videodomofon, ładny trawnik
    i tuje.
    > Ludziska kupują oczami i mówi że jak zainteresowani przychodzą to
    > mniej ich interesuje jakość ocieplenia, użyte tam materiały itp a
    > bardziej oczy cieszy ładny trawnik, videodomofon, brama na pilota i
    > kominek

    To ja jakis inny jestem.
    Przychodze i od razu mowie - zjazd do garazu za stromy :-)

    > Tak to własnie jest z "developerami".
    > Ja bym w życiu od niego takiego domku nie kupił bo wiem jak on to buduje.

    Tym bardziej trzeba zatynkowac :-)

    > Ale z tego co widze to na brak chętnych nie narzeka bo
    > systematycznie nowe chałupy tam dobudowuje. Pewnie dlatego bo cena
    > atrakcyjna- coś koło 300tys za domek kasuje.

    Mury sa tanie.

    > Najśmieszniejsze jest to ze on nawet dzisiaj jak buduje kolejne domy
    > to do ogrzewania wstawia tam kotły na ekogroszek Gazu tam nie ma
    > ale warunki pod pompę ciepła gruntową poziomą idealne a i pompy
    > powietrzne przecież na dzisiaj mają ceny porównywalne z kotłami na
    > ekogroszek.

    Widac klienci sie boja.
    Ale czemu nie sprzeda bez ogrzewania - niech klient sobie zrobi jakie
    uwaza ?
    A moze klient wie "ekogroszek jest najtanszy" :-)

    > Koszt ogrzewania pompą ciepła tez niższy jak grochem a

    Czy aby na pewno? Powietrzna ... a jak przyjdzie sroga zima ?

    > i bezobsługowa jest.

    Lodu nie trzeba z wymiennika odbijac ?

    > Pytałem go o to i on mówi że dla niego to nie
    > problem ale ludziska boja się grzania prądem bo mit że drogo i
    > chętniej kupują domy z ekogrochem.

    No to problem rozwiazany :-)

    J.