  • 21. Data: 2022-02-14 21:31:50
    Temat: Re: hipoteczny czelendż?!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Wiec bardziej uwierze ze sprzedawca mowil "moze troche wzrosnac, ale
    > nie wiecej niz 20% - co i tak sie bedzie oplacalo".

    Te 20% też jest podejrzane - "normalne" wahnięcia w walutach bywały
    większe. Raczej było tak, że wszyscy dopuszczali możliwość różnych
    zdarzeń, tyle że zakładali, że i tak kredyty w CHF będą wtedy
    korzystniejsze.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 22. Data: 2022-02-14 21:40:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > banki, knf, w 60% UE albo "oni"

    Swoją drogą, KNF też ma nieco za uszami - działa dopiero wtedy, gdy to
    działanie staje się chyba zbędne.
    Banki to nieco inna bajka, bo one z założenia mają przynosić zysk -
    sobie (udziałowcom) oraz deponentom (którzy są pośrednio jakąś formą
    udziałowców). Z tym, że duże SA (i inne podobne twory, np. fundusze)
    dawno przestały pełnić swoją oryginalną funkcję, stały się po prostu
    wielkimi komunami, których władcy działają tak samo jak władcy państw
    komunistycznych.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 23. Data: 2022-02-14 21:45:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > ale wtedy też nie chcieli, ŻADEN klient nie wziął, bo oprocentowanie
    > zmienne było przecież 2x niższe niż stałe

    Ile razy niższe jest mniej ważne.
    Ważne jest o ile niższe.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2022-02-14 21:49:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 21:40:38 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Swoją drogą, KNF też ma nieco za uszami - działa dopiero wtedy, gdy to
    > działanie staje się chyba zbędne.

    Akurat przy CHF zadzialala z duzym wyprzedzeniem.
    Ciekawi mnie, skad wiedziala, ze to bedzie problem ...

    Szczegolnie jak to spolka panstwowa.

    J.

  • 25. Data: 2022-02-14 21:56:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale jakby pomysleli dalej niz do roku 2022?
    >
    > Wysoki wibor sie zapewne skonczy i znow wroci do 1.7% ?

    WIBOR niższy od inflacji to patologia. Tego typu RZECZYWISTEJ inflacji
    nie mieliśmy już dość dawno, i szansa na to, że znów taką będziemy mieć,
    np. w ciągu 5 lat, jest IMHO minimalna.
    Ale oczywiście nowoczesne (względnie, teorie Keynesa mają przecież
    dziesiątki lat) podejście jest odmienne, więc pewnie WIBOR będzie
    znacznie poniżej inflacji.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 26. Data: 2022-02-14 22:09:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    [KNF]
    > Akurat przy CHF zadzialala z duzym wyprzedzeniem.

    No właśnie, tak też źle. Trzeba było alarmować, gdy franki były po 2 zł
    :-)

    Ale niestety to wymaga bycia wróżką, tego od nikogo nie wymagam.

    > Ciekawi mnie, skad wiedziala, ze to bedzie problem ...

    Nikt tego nie wiedział i jednocześnie wszyscy to powinni brać pod uwagę
    (i pewnie niewiele się to różniło w rzeczywistości). Ale działania KNF
    raczej tu nie pomogły, IIRC.

    > Szczegolnie jak to spolka panstwowa.

    No tak, wtedy to jest komuna do kwadratu. Ale całkiem prywatne spółki,
    tyle że rozdrobnione, to też jest komuna. "Władza ludowa pije zdrowie
    ludu ustami przedstawicieli", albo w skrócie "zdrowie wasze w gardło
    Nasze" (pisownia zamierzona) :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 27. Data: 2022-02-14 22:16:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-14 o 17:31, Robert_DF pisze:

    > zupełnie nie

    Źle postawiłem pytanie. Kwota kredytu w odniesieniu
    do majątku, zasobności, zarobków kredytobiorcy.

    Ja przymierzam się w tym roku nie do hipoteki ale do zwykłego
    zakupu inwestycyjnego i sposób finansowania zależy dla mnie w znacznej
    mierze
    od tego czy będę kredytował 100 czy 200 tys.
    Dlatego pytam jakie to mam przełożenie czy odniesienie w proporcji do
    tego czym dysponuje biorca.

  • 28. Data: 2022-02-14 22:24:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 21:56:03 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > WIBOR niższy od inflacji to patologia.

    Nie wydaje mi sie.

    > Tego typu RZECZYWISTEJ inflacji
    > nie mieliśmy już dość dawno, i szansa na to, że znów taką będziemy mieć,
    > np. w ciągu 5 lat, jest IMHO minimalna.

    Pytanie raczej za ile uda sie ja PiSowi zatrzymac :-)

    > Ale oczywiście nowoczesne (względnie, teorie Keynesa mają przecież
    > dziesiątki lat) podejście jest odmienne, więc pewnie WIBOR będzie
    > znacznie poniżej inflacji.

    A nie jest przez te lata?
    W Polsce, na swiecie ?

    J.

  • 29. Data: 2022-02-14 22:26:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 22:09:40 +0100, Krzysztof Halasa wrote:
    > "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:
    > [KNF]
    >
    > No właśnie, tak też źle. Trzeba było alarmować, gdy franki były po 2 zł
    > :-)

    Po 3 chyba. Po 2 to juz za pozno ... jak sie okazalo.

> [...]
    >
    > Nikt tego nie wiedział i jednocześnie wszyscy to powinni brać pod uwagę
    > (i pewnie niewiele się to różniło w rzeczywistości). Ale działania KNF

    No ale jednak z wyprzedzaniem utrudniala branie kredytow frankowych.
    Jakby wiedziala, ze to wszystko pierdolnie.

    J.

  • 30. Data: 2022-02-15 09:03:38
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 21:49, J.F pisze:

    > Akurat przy CHF zadzialala z duzym wyprzedzeniem.
    > Ciekawi mnie, skad wiedziala, ze to bedzie problem ...

    bo to było dość oczywiste, że kurs waluty się zmienia, nikt jednak nie
    przewidział, że będzie to aż tak wielka zmiana i to w przeciwnym
    kierunku niż wszyscy by chcieli

    --
    pozdrawiam
    Roberts