  • 11. Data: 2022-02-14 18:14:01
    Temat: Re: hipoteczny czelendż?!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 17:31:49 +0100, Robert_DF wrote:

    > zupełnie nie

    Moze troche miec.

    Bo od niej bedzie zalezec czy ryzykujesz duzo czy malo.

    Ewentualnie czy kredyt bierzesz na 7 lat, czy na 27 :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-02-14 18:22:57
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 18:14, J.F pisze:

    > Moze troche miec.
    >
    > Bo od niej bedzie zalezec czy ryzykujesz duzo czy malo.
    >
    > Ewentualnie czy kredyt bierzesz na 7 lat, czy na 27 :-)
    >
    > J.

    dla jednych 100kzł to b.dużo a dla innych 1Mzł to całkiem niewiele

    a kredyt na 30 lat

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 13. Data: 2022-02-14 18:32:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 17:31:23 +0100, Robert_DF wrote:

    > nie widziałem materiału dowodowego, ponoć niektórzy mają jakieś emaile,
    > ale generalnie nawet tego tworu nie można nazywać kredytem, bo to
    > pseudokredyt lub skomplikowany instrument finansowy...

    Indeksowany - byc moze.

    Ale denominowany jest bardzo prosty - klient pożyczyl np 200k CHF,
    i ma tyle oddac plus odsetki.

    > na forach dla frankowiczów to byłaby totalna herezja, oni wszyscy są
    > oszukani, kredyt im wciśnięto

    Jak to mowia - punkt widzenia zalezy do punktu siedzenia.

    > może ludzie stali się bardziej delikatni?

    W tym przypadku pani nosila jakies specjalne grube majtki, ktore
    przytrzymaly gorący plyn blisko skóry, stąd duze oparzenia.

    Bo jakos nie wierze, zeby nikomu wczesniej kawa w samochodzie sie nie
    rozlala ... a moze amerykanskie automaty delikatnie ruszają?

    > po marży poznajemy "drogość" kredytu, nie po oprocentowaniu

    Ale jak masz marzę 2.35%, a Wibor wzrosnie od 0.25 do 2.5%,
    to odsetki w racie nie rosną juz tak znacząco.

    Ale ale
    https://robertsierant.pl/2022/02/13/kredyt-hipoteczn
    y-z-oprocentowaniem-stalym-czy-zmiennym/

    "Wnioski

    Kredytobiorcy, którzy wybrali oprocentowanie stałe latem 2021 r. już
    wygrali. Ich stała rata jest obecnie niższa niż ta z oprocentowaniem
    zmiennym (która cały czas rośnie wraz z dynamicznym wzrostem wibor).

    Ale wtedy takie kredyty miały oprocentowanie nawet poniżej 4% (ze
    zmiennym poniżej 2%). Obecnie jest to już ponad 6 lub nawet ponad 7%"

    Wychodzi na to, ze trzeba bylo byc szybkim i korzystac z okazji :-)

    Tylko ... kto wie, co bedzie w przyszlosci.
    Wibor spadnie do 1.5%, czy wzrosnie do 5% :-)

    "Czy wtedy klienci chętnie wybierali stałą wartość? Również nie, bo
    przecież była prawie 2pp wyższa niż zmienna."

    A jaki byl wibor przed pandemią?
    Mozna liczyc na powrot do tej sytuacji?

    IMO - nie bardzo, bo z uwagi na pandemie mamy inflacje w USA i EU.

    J.

  • 14. Data: 2022-02-14 18:37:17
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 18:32, J.F pisze:

    > Ale denominowany jest bardzo prosty - klient pożyczyl np 200k CHF,
    > i ma tyle oddac plus odsetki.

    i ja to wiem, ale frankowicze uważają, że jak ktoś taki kredyt ma i nie
    walczy z bankiem to ma problem z rodzaju syndrom sztokholmski

    > Jak to mowia - punkt widzenia zalezy do punktu siedzenia.

    staram się być bezstronny, ale jak nie jesteś z nami to przeciwko nam

    > Ale jak masz marzę 2.35%, a Wibor wzrosnie od 0.25 do 2.5%,
    > to odsetki w racie nie rosną juz tak znacząco.

    pewnie nie, kwestia dokładnego wyliczenia

> [...]
    > zmiennym poniżej 2%). Obecnie jest to już ponad 6 lub nawet ponad 7%"
    >
    > Wychodzi na to, ze trzeba bylo byc szybkim i korzystac z okazji :-)

    ale wtedy też nie chcieli, ŻADEN klient nie wziął, bo oprocentowanie
    zmienne było przecież 2x niższe niż stałe

> [...]
    >
    > A jaki byl wibor przed pandemią?
    > Mozna liczyc na powrot do tej sytuacji?
    >
    > IMO - nie bardzo, bo z uwagi na pandemie mamy inflacje w USA i EU.

    około 1,7 przez jakieś 5 lat

  • 15. Data: 2022-02-14 18:47:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 18:37:17 +0100, Robert_DF wrote:

    > i ja to wiem, ale frankowicze uważają, że jak ktoś taki kredyt ma i nie
    > walczy z bankiem to ma problem z rodzaju syndrom sztokholmski

    Nie mowie nie - trzeba walczyc o swoje.
    Chyba, ze sie nic nie wywalczy, tylko zaplaci sądowi i adwokatowi.
    Mozna pozwac adwokata ? :-)

    Trzeba jednak przyznac, ze kredyt byl wyplacony w zlotowkach,
    i splacany tez w zlotowkach - i to zazwyczaj obowiązkowo,
    co otwiera droge do interpretacji roznych,

    > staram się być bezstronny, ale jak nie jesteś z nami to przeciwko nam

    No ba - tu o duze pieniadze idzie :-)

    > pewnie nie, kwestia dokładnego wyliczenia

    Tzn kwota wzrostu bedzie pewnie podobna, ale na zestawieniu juz nie
    tak bardzo - wibor wzrósl 10 razy, a odsetki 2 razy ...

    y-z-oprocentowaniem-stalym-czy-zmiennym/

    > ale wtedy też nie chcieli, ŻADEN klient nie wziął, bo oprocentowanie
    > zmienne było przecież 2x niższe niż stałe

    No coz, trzeba by pomyslec - czy wtedy powinno sie to wydawac
    oprocentowaniem przyszlosciowo wysokim, czy niskim ...

    > około 1,7 przez jakieś 5 lat

    No to widzisz, ze 4% stale to zadna okazja, choc zalezy jeszcze od
    marzy.

    J.

  • 16. Data: 2022-02-14 18:48:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 18:22:57 +0100, Robert_DF wrote:

    > dla jednych 100kzł to b.dużo a dla innych 1Mzł to całkiem niewiele
    >
    > a kredyt na 30 lat

    Jak kwota mała, to moze na mniej lat.

    Garaz ktos np kupuje.

    J.

  • 17. Data: 2022-02-14 20:32:13
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 18:47, J.F pisze:

    > No to widzisz, ze 4% stale to zadna okazja, choc zalezy jeszcze od
    > marzy.
    >
    > J.

    wtedy to nie wyglądało na okazję, ale gdyby teraz ludzie wiedzieli, że w
    lipcu 2021 mogli dostać kredyt ze stałym 4% to braliby pewnie wszyscy...

  • 18. Data: 2022-02-14 20:35:43
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 18:48, J.F pisze:

    > Jak kwota mała, to moze na mniej lat.
    >
    > Garaz ktos np kupuje.
    >
    > J.

    zwykle jest tak, że ludzie biorą na 25-30 ale spłacają w 10-15 i
    oczywiście spłacić mogą wcześniej, nie muszą

  • 19. Data: 2022-02-14 20:36:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 20:32:13 +0100, Robert_DF wrote:

    > wtedy to nie wyglądało na okazję, ale gdyby teraz ludzie wiedzieli, że w
    > lipcu 2021 mogli dostać kredyt ze stałym 4% to braliby pewnie wszyscy...

    Ale jakby pomysleli dalej niz do roku 2022?

    Wysoki wibor sie zapewne skonczy i znow wroci do 1.7% ?

    J.

  • 20. Data: 2022-02-14 20:39:59
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 20:36, J.F pisze:

    > Ale jakby pomysleli dalej niz do roku 2022?
    >
    > Wysoki wibor sie zapewne skonczy i znow wroci do 1.7% ?
    >
    > J.

    chyba każdy chciałby to wiedzieć...
    jak będzie wyglądał wibor w perspektywie okresu spłaty kredytu