  • 1. Data: 2022-02-15 09:26:22
    Temat: Tani rachunek dla stowarzyszenia
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Szukam banku, w którym najtaniej można prowadzić rachunek stowarzyszenia zwykłego
    (nieprowadzącego działalności).

  • 2. Data: 2022-02-15 10:57:58
    Temat: Re: Tani rachunek dla stowarzyszenia
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 15 lutego 2022 o 09:31:15 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Szukam banku, w którym najtaniej można prowadzić rachunek stowarzyszenia zwykłego
    (nieprowadzącego działalności).

    Sprawdź bnp paribas.

  • 3. Data: 2022-02-15 23:38:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 09:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Szukam banku, w którym najtaniej można prowadzić rachunek stowarzyszenia
    > zwykłego (nieprowadzącego działalności).

    Ja bym zaczął od sprawdzenia banku, w którym Przedstawiciel ma swój ROR.
    Bo koszty będą podobne, a taka unifikacja wiele ułatwi.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-02-16 09:54:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zagiąłeś mnie - stowarzyszenie ma zarząd kilkuosobowy, i chyba także RN czy KR.
    Może to nie "zwykłe", a "rejestrowe" (jest w KRS, ale nie w dziale prowadzących
    działalność przedsiębiorców).
    Obecnie Alior Rachunek business_MID + Rachunek VAT (zostało z czasów prowadzenia
    działalności) liczą już chyba 30-60 zł/mies., co
    niepotrzebnie zjada składki.

    -----

  • 5. Data: 2022-02-16 22:24:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.02.2022 o 09:54, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Obecnie Alior Rachunek business_MID + Rachunek VAT (zostało z czasów
    > prowadzenia działalności) liczą już chyba 30-60 zł/mies., co
    Z pierwszego posta wynika, ze to tzw. "zwykłe" Stowarzyszenie. Ono nie
    ma zarządu. Wszyscy tam żądzą. Wyznaczają jednego przedstawiciela, z
    którym się urzędowo kontaktujesz i który może w imieniu Stowarzyszenia
    podpisywać. To on - jakby co - będzie operatorem tego rachunku. Nie
    trzeba podwójnego podpisu, więc generalnie takie rachunki są w miarę
    tanie na poziomie ROR. Koszt utrzymania rachunku dla firmy powoduje
    konieczność podwójnego podpisu.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-02-17 11:15:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 16 lutego 2022 o 22:24:57 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > trzeba podwójnego podpisu, więc generalnie takie rachunki są w miarę
    > tanie na poziomie ROR. Koszt utrzymania rachunku dla firmy powoduje

    Nie ma obowiązku, by reprezentacja firmy była min. dwuosobowa.
    Może być jednoosobowa, przynajmniej w spółce z o.o., ale np. we wspólnocie
    mieszkaniowej (takiej pół-firmie) też.
    Hmm, choć czasem bywa mieszanie - np. "prezes samodzielnie, ale dwóch innych członków
    zarządu lub członek zarządu wspólnie z prokurentem też" - wtedy opcja podwójnego
    podpisu musi być. Głupie to.

    Przypomniała mi się scena z bok innogy, jak to się gość na stanowisku obok pieklił,
    że skoro reprezentacja jest "dwóch członków zarządu lub członek zarządu wspólnie z
    prokurentem",
    to oznacza, że jeśli nie ma prokurenta, to wystarczy jeden członek zarządu.
    Kobitka twardo, że facet zmyśla.
    To się już tak zapienił, że zaczął grozić, że rozwiąże z nimi umowę.
    Z operatorem systemu dystrybucji - gadaj zdrów, prąd będziesz nosił w koszyczku? ;P

    Zaś co do tematu to wciąż polecam sprawdzić "Konto Otwarte na Biznes Non Profit" w
    bnp paribas, mimo że to francuz.
    Ale jak ostatnio jakiś czas sprawdzałem, to było 100% darmowe.

  • 7. Data: 2022-02-17 12:52:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 02:15:54 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > dwóch innych członków zarządu lub członek zarządu wspólnie z
    > prokurentem też" - wtedy opcja podwójnego podpisu musi być.

    Dlaczego glupie?
    Wydaje mi sie w miare normalne.

> [...]
    > Z operatorem systemu dystrybucji - gadaj zdrów, prąd będziesz nosił w koszyczku? ;P

    a) Prad tak podrozal, ze moze oplaca sie produkcja wlasna,
    b) przeciez teraz operatorow jest wielu do wyboru ..

    J.

  • 8. Data: 2022-02-18 00:06:48
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-17 o 12:52, J.F pisze:

> [...]
    >
    > a) Prad tak podrozal, ze moze oplaca sie produkcja wlasna,
    > b) przeciez teraz operatorow jest wielu do wyboru ..

    Są dopłaty do prądu, ae trzeba jechać do Urzędu Dzielnicy. Muszę sie wybrać.
    Ktos mnie na prądzie wyrolował, bo na liczniku za 01.2022 za jeden m-c
    wyszło mi 2 razy tyle niż zawsze płacę.

    --
    animka

  • 9. Data: 2022-02-18 11:35:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Feb 2022 00:06:48 +0100, Animka napisał(a):

    > Ktos mnie na prądzie wyrolował, bo na liczniku za 01.2022 za jeden m-c
    > wyszło mi 2 razy tyle niż zawsze płacę.

    Winnych szukaj na Nowogrodzkiej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2022-02-18 12:26:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sraj, Grzegorzu Sraczu, sraj - za to Ci przecież płacą.

    -----