  • 91. Data: 2022-02-21 12:33:48
    Temat: Re: hipoteczny czelendż?!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Feb 2022 21:58:15 +0100, Zdzichu500 wrote:
    > Witam
    >
    > Stałe. Jak wzrośnie WIBOR to jest wygrany, jak WIBOR pozostanie taki sam
    > to może to potraktować jak ubezpieczenie na spokojny sen. A jak WIBOR
    > spadnie i będą tańsze kredyty na rynku to sobie przeniesie do banku,
    > gdzie dostanie taniej.

    Nie przeniesie, bo bedą za duze koszta dodatkowe..

    Czy moze jednak latwo przeniesc ... roczny kredyt ?

    J.

  • 92. Data: 2022-02-21 12:55:30
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 20.02.2022 o 15:39, Krzysztof Halasa pisze:

    > Słowo kluczowe: "kiedyś" :-)
    > Cała sprawa zakończyła się przypuszczalnie na początku wieku, może
    > chwilę później.

    kiedyś (przed ustawą deweloperską) to różne cuda się działy;
    deweloper potrafił przyjąć 100% kwoty na jakimś wczesnym etapie budowy a
    później go gdzieś na Kubie szukali

    pamiętam jak mieszkałem w DC to w okolicy była jedna taka inwestycja...

    > Problem w tym, że jak klient nie ma nawet mieszkania, i nie ma kasy
    > na koncie, to nie ma żadnego majątku, który można znaleźć.
    > Typowo w takiej sytuacji pracuje na czarno, albo wyjeżdża z kraju,
    > przynajmniej do czasu przedawnienia (kiedyś to wymagałoby jakiegoś
    > ruszenia głową). Komornik w ogóle nie zawraca sobie takimi przypadkami
    > głowy, raz na jakiś czas objawią się tylko jacyś windykatorzy, szukający
    > naiwnie (ale bez złudzeń) wiatru w polu.
    > Teoretycznie ktoś taki może jeszcze bankrutować, ale nie znam takiej
    > sytuacji.

    ryzyko banku, jakieś 2% hipotek nie jest spłacanych, ile się totalnie
    wywala to nie wiem

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 93. Data: 2022-02-21 21:41:58
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 21.02.2022 o 12:33, J.F pisze:

    > Nie przeniesie, bo bedą za duze koszta dodatkowe..

    Wszystko zależy od różnicy w wielkości raty. Im większa tym bardziej się
    opłaca. Koszta chyba nie takie duże, zmiana hipoteki jakoś długo nie trwa.

    > Czy moze jednak latwo przeniesc ... roczny kredyt ?

    Raczej trudno liczyć na spadek WIBOR w ciągu roku ale różne rzeczy mogą
    się zdarzyć. Z drugiej strony jeżeli ceny nieruchomości nie spadną to
    banki nie powinny mieć problemu z przeniesieniem kredytu.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 94. Data: 2022-02-22 10:49:27
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 21.02.2022 o 21:41, Zdzichu500 pisze:

> [...]
    > się zdarzyć. Z drugiej strony jeżeli ceny nieruchomości nie spadną to
    > banki nie powinny mieć problemu z przeniesieniem kredytu.

    czy kredyt jest spłacany rok czy 10 lat, to nie ma znaczenia przy
    refinansowaniu, ważne są inne parametry

  • 95. Data: 2022-02-23 14:48:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

> [...]
    > a później go gdzieś na Kubie szukali
    >
    > pamiętam jak mieszkałem w DC to w okolicy była jedna taka

    Swoją drogą, w której dokładniej okolicy?

    > ryzyko banku, jakieś 2% hipotek nie jest spłacanych, ile się totalnie
    > wywala to nie wiem

    Pamiętam że kiedyś podawali 3%, widocznie spadło.

    Z tym że nie wiemy jaka część z nich nie ma skutecznego zabezpieczenia.
    Ale tak na logikę, obstawiałbym że jednak kredytobiorca ma większą
    motywację do płacenia, gdy wie, że bank może mu odebrać kasę.
    --
    Krzysztof Hałasa