  • 31. Data: 2022-02-15 09:07:35
    Temat: Re: hipoteczny czelendż?!
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 22:16, cef pisze:

    > Źle postawiłem pytanie. Kwota kredytu w odniesieniu
    > do majątku, zasobności, zarobków kredytobiorcy.

    a jaki poziom jest dobry lub bezpieczny?

    tutaj kwota kredytu to miesięczny dochód rodziny x20-24

    > Ja przymierzam się w tym roku nie do hipoteki ale do zwykłego
    > zakupu inwestycyjnego i  sposób finansowania zależy dla mnie w znacznej
    > mierze
    > od tego czy będę kredytował 100 czy 200 tys.
    > Dlatego pytam jakie to mam przełożenie czy odniesienie w proporcji do
    > tego czym dysponuje biorca.

    jeżeli myślisz o inwestycji to wartość nieruchomości odnosi się do
    potencjalnego zysku z niej

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 32. Data: 2022-02-15 10:11:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tyle że nie było możliwości, bo wypłacano jedynie w PLN np. 444 444,44 zł
    To jeżeli mogłeś otrzymać jedynie PLN, to była pożyczka w walucie czy jednak w
    złotówkach poparta szachrajstwem (czy bank w ogóle
    miał te franki?)?

    -----
    > denominowany jest bardzo prosty - klient pożyczyl np 200k CHF, i ma tyle oddac plus
    odsetki.

  • 33. Data: 2022-02-15 11:36:56
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 10:11, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > To jeżeli mogłeś otrzymać jedynie PLN, to była pożyczka w walucie czy
    > jednak w złotówkach poparta szachrajstwem (czy bank w ogóle miał te

    bank pożyczył CHF, które (przy wypłacie) zamienił na PLN (w Polsce nie
    można inaczej)
    ale hipoteka już w CHF, a spłata w CHF lub PLN

    bank pożyczył CHF, których nie miał?
    czy dla kredytobiorcy ma to znaczenie?

    znajomy sprzedaje mieszkania, których nie jest właścicielem, wszystko na
    cesji i umowie trójstronnej

  • 34. Data: 2022-02-15 12:54:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 11:36:56 +0100, Robert_DF wrote:

    > bank pożyczył CHF, które (przy wypłacie) zamienił na PLN (w Polsce nie
    > można inaczej)

    Czy nie mozna ... powiedzmy ze bank nie chcial.
    Powiedzmy wiecej - chcial zarobic na wymianie.

    > ale hipoteka już w CHF,

    A to tak mozna w Polsce? :-)

    >a spłata w CHF lub PLN

    No wlasnie nie - splata w PLN.
    Potem ustawowo zmienili.

    Podobno byly wyjatki.

    J.

  • 35. Data: 2022-02-15 13:08:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe porównanie:
    https://stooq.pl/q/?s=usdpln&d=20220215&c=20y&t=l&a=
    ln&b=1&r=chfpln+usdpln+gbppln

    -----
    utrudniala branie kredytow frankowych

  • 36. Data: 2022-02-15 13:22:33
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 12:54, J.F pisze:

    > Czy nie mozna ... powiedzmy ze bank nie chcial.
    > Powiedzmy wiecej - chcial zarobic na wymianie.

    w Polsce kwota z aktu notarialnego MUSI być wyrażona w PLN
    po drugie, który kupujący chciałby dostać CHF?
    koszty przelewu walutowego - swift, nieznane?

    > A to tak mozna w Polsce? :-)

    tak, nawet od któregoś roku trzeba, ale tylko przy kredycie
    denominowanym, indeksowany już nie

    > No wlasnie nie - splata w PLN.
    > Potem ustawowo zmienili.
    >
    > Podobno byly wyjatki.

    w mojej umowie mam konto w CHF i PLN, mogłem spłacać (od początku) tak
    jak chciałem

    więc najpierw w PLN, bo kurs niski, a później już CHF (ale bez PLN) i
    tak mam do dzisiaj

  • 37. Data: 2022-02-15 13:36:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 13:22:33 +0100, Robert_DF wrote:

    > w Polsce kwota z aktu notarialnego MUSI być wyrażona w PLN

    Naprawde?
    To juz nie mozna czegos sprzedac za dolary?

    A moze mozna sie wymienic ? :-)

    > po drugie, który kupujący chciałby dostać CHF?
    > koszty przelewu walutowego - swift, nieznane?

    A kurs wymiany tez nieznany :-)

    Przelew za drogi, to mozna gotówką załatwic, no ale bank tak nie chce
    :-)

    A przeciez jeszcze deweloper moze miec konto w tym samym banku.

    > tak, nawet od któregoś roku trzeba, ale tylko przy kredycie
    > denominowanym, indeksowany już nie

    Na moj gust to otwiera jakies pole do naduzyc ... tzn ten indeksowany.
    Chyba, ze wpisali sobie z górką :-)

    > w mojej umowie mam konto w CHF i PLN, mogłem spłacać (od początku) tak
    > jak chciałem
    >
    > więc najpierw w PLN, bo kurs niski, a później już CHF (ale bez PLN) i
    > tak mam do dzisiaj

    Jakby wszyscy tak mieli, to by nie trzeba bylo ustawowo zmieniac.
    P.S. Jaki to bank ?

    J.

  • 38. Data: 2022-02-15 13:47:00
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 13:36, J.F pisze:

    > Naprawde?
    > To juz nie mozna czegos sprzedac za dolary?

    możesz, ale w akcie muszą być złotówki, płatność możesz przyjąć z
    walucie zimbabwe

    > A moze mozna sie wymienic ? :-)

    > A kurs wymiany tez nieznany :-)

    znany, bank go podawał w tabeli dziennej

    > Przelew za drogi, to mozna gotówką załatwic, no ale bank tak nie chce
    > :-)

    jak wypłacisz tyle waluty w gotówce i kupujący się zgodzi...

    > A przeciez jeszcze deweloper moze miec konto w tym samym banku.

    pokaż mi takiego, który przyjmie płatność w innej walucie

    nawet trzeba

    > Jakby wszyscy tak mieli, to by nie trzeba bylo ustawowo zmieniac.
    > P.S. Jaki to bank ?

    niewystępujący już u nas DB

  • 39. Data: 2022-02-15 14:24:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 13:47:00 +0100, Robert_DF wrote:

    > możesz, ale w akcie muszą być złotówki, płatność możesz przyjąć z
    > walucie zimbabwe

    > znany, bank go podawał w tabeli dziennej

    Ale dzien nieznany w chwili podpisania umowy,
    kursy na przyszle dni tez nieznane :-)

    > jak wypłacisz tyle waluty w gotówce i kupujący się zgodzi...

    Sprzedajacy chyba. Poza tym zanioslbym do kantoru i przyniosl
    sprzedajacemu zlotowki.

    Albo wroci stare ... panie, jakie zlotowki, sprzedaje tylko za
    dolary/euro/franki :-)

    > pokaż mi takiego, który przyjmie płatność w innej walucie

    Nie bylo potrzeby, to nie musial przyjmowac, ale ogolnie kazdy
    producent chetnie przyjmie zaplate w dowolnej wymienialnej walucie.

    > nawet trzeba

    Dziwne przepisy :-)
    Tu trzeba, tam nie wolno :-)

    J.

  • 40. Data: 2022-02-15 14:24:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie było możliwości spłaty w CHF (w konkretnych przypadkach).
    Co do hipotek dojące Polskę lobby balcerowiczowskie dało możliwość ustanawiania w
    walutach obcych, a dozwolone winny być jedynie
    złotówki - albo idźmy dalej snopki zboża i worki cukru.

    -----