  • 1. Data: 2022-02-08 19:12:49
    Temat: skąd tyle pieniędzy w PL
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wychodzi, że kto ma około 100tys zł to biedak.
    Tyle to babcia oddaje wnuczkowi.

    Emigranci się zjechali? Obajtków przybyło?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2022-02-08 20:23:02
    Temat: Re: skąd tyle pieniędzy w PL
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-02-08 o 19:12, PiteR pisze:
    > Wychodzi, że kto ma około 100tys zł to biedak.
    > Tyle to babcia oddaje wnuczkowi.
    >
    > Emigranci się zjechali? Obajtków przybyło?

    Bajeczka o biednej Polsce dla grzecznych dziewczynek.

  • 3. Data: 2022-02-08 21:34:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 lutego 2022 o 20:23:04 UTC+1 Poldek napisał(a):

    > Bajeczka o biednej Polsce dla grzecznych dziewczynek.

    A dla niegrzecznych dziewczynek jest bajka o bogatej Polsce (że warto tam pojechać,
    bo dobrze płacą - była taka piosenka na "Tata Kazika" ;) ?

  • 4. Data: 2022-02-08 23:08:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Feb 2022 18:12:49 GMT, PiteR wrote:
    > Wychodzi, że kto ma około 100tys zł to biedak.
    > Tyle to babcia oddaje wnuczkowi.
    >
    > Emigranci się zjechali? Obajtków przybyło?

    Ale z jakiej okazji ta babcia daje?

    Bo 100kzl .. 25k euro ... no biedak.
    Ani na mieszkanie nie wystarczy, ani na sredni samochod ...

    J.

  • 5. Data: 2022-02-09 00:53:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ry273c8lnqof.18dc475fz7bxe$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Ale z jakiej okazji ta babcia daje?

    no jak wnuczek dzwoni, że miał wypadek.

  • 6. Data: 2022-02-09 02:55:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" ry273c8lnqof.18dc475fz7bxe$....@4...net

    > Bo 100kzl .. 25k euro ... no biedak.
    > Ani na mieszkanie nie wystarczy, ani na sredni samochod ...

    Na średni wys_tarczy. Na nowy średni. Na używany
    z nieco wyższej półki też wy_starczy...

    Skoro Lidl czy Biedronka płacą niemal tyle rocznie
    a nauczyciele mają dwakroć więcej -- można oszczędzać...
    Emerytury też poszły w górę, do tego 500+ i inne plusy...
    Zapewne też ludzie sporo ciągną spoza Polski... Życie
    [wegetacja raczej] teraz jest tanie, jeśli nie liczyć
    mieszkaniowych opłat eksploatacyjnych...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2022-02-09 10:49:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > A dla niegrzecznych dziewczynek jest bajka o bogatej Polsce (że warto tam pojechać,
    bo dobrze płacą - była taka piosenka na "Tata Kazika" ;) ?

    Marnie płacą, ale fury przed centrami handlowymi stoją na wypasie
    (takie, że Zachód powinien się wstydzić), hawiry się budują aż ziemia
    się trzęsie. Polacy tak mają - lubią niskie płace, dobre samochody i
    chałupska z rozmachem.

  • 8. Data: 2022-02-09 11:11:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 lutego 2022 o 10:49:57 UTC+1 Poldek napisał(a):

> [...]
    > (takie, że Zachód powinien się wstydzić), hawiry się budują aż ziemia
    > się trzęsie. Polacy tak mają - lubią niskie płace, dobre samochody i

    A to ci tzw. "prywaciarze" - historia się powtarza, najpierw zrobili 500zł, a teraz
    szczują na "prywaciarzy", ciekawe, kiedy będzie domiar...
    Inna sprawa, że upadek komuny zaczął się od strajków w 1980.
    Teraz podobno u "prywaciarzy" strajkują - hmm, choć może nie u polskich, solaris to
    tylko historycznie polski już.
    Widać jest recepta - nie pracować za marne płace.

    A o dobrych płacach to było dla niegrzecznych dziewczynek tylko - o ile oczywiście są
    tego warte.
    Np. taki import z Ukrainy - tylko trzeba uważać, bo w "pakiecie" może być kiła albo
    inna niespodzianka...
    Chyba Gajos miał kiedyś taki monolog o zagranicznym turyście w Victorii, który
    zamówił sobie dziewczynę.
    "Była brzydka jak ciemna, deszczowa noc listopadowa. Ale miała jedną zaletę - bardzo
    wysoko się ceniła.
    "Na zachodzie może pan mieć piękne dziewczyny za małe pieniądze - i następnego dnia
    nie będzie
    pan o nich pamiętał. Mnie pan zapamięta do końca życia!"" ;>

  • 9. Data: 2022-02-09 12:00:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 lutego 2022 o 00:52:00 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:ry273c8lnqof.18dc475fz7bxe$.d...@40tude.net>

    > no jak wnuczek dzwoni, że miał wypadek.

    A, to o to chodziło.
    To myślisz, że babcie wszystkie biedne?
    A ta ze "Zbrodni i kary" to pies? ;>
    A może to babcia obajtka? Albo wróciła na emeryturę z emigracji?

    Zresztą siedzisz w tym UKeju i nie widzisz, jak 100k zmalało.
    Za tyle (no, troszkę więcej, a to było drogo) kupiłem moje pierwsze mieszkanie.
    A dzięki drugiemu obecnie jestem milionerem ;>

    Telefony teraz za ryczałt (no bo jednak nie za darmo) więc mogą dzwonić ile wlezie,
    statystycznie trafią na taką, co będzie te 100k miała.
    Tak jak ten rosyjski generał, co to to miał taki sposób podrywu: "Proszę damę do
    tańca i w tańcu jej mówię: "Chciałbym panią wypi*ilć." "99 razy na 100 dostaję po
    gębie - ale statystycznie wychodzę na swoje." ;>

    A jak wnuczek dzwoni, że miał wypadek, a szczególnie, że jest trup - to się
    odpowiada: "nie ruszaj się nigdzie, już jadę z łopatą!" (nie moje).

  • 10. Data: 2022-02-09 12:35:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 08.02.2022 o 23:08, J.F pisze:

    > Ale z jakiej okazji ta babcia daje?
    >
    > Bo 100kzl .. 25k euro ... no biedak.
    > Ani na mieszkanie nie wystarczy, ani na sredni samochod ...

    Ludność ma w bankach depozyty na bilion złotych. 1 000 000 000 000 zł

    To jest ok. 35 tys. na głowę dorosłego Polaka.

    MJ