  • 21. Data: 2010-10-23 11:36:04
    Temat: Re: getinonline - wrazenia ;)
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message
    news:hpxwo.41471$Im6.22387@newsfe13.ams2...

> [...]
    > Jeszcze mi sie nie zdarzylo nieotworzyc normalnego konta komu kolwiek.
    > Owszem slyszalem o tym, ze ludzie z polski otwieraja platne konta bo im to
    > wciskaja mamiac paltynowymi kartami i placisz te 8 funtow za np.
    > ubezpieczenie wycieczek zagranicznych.
    > Problemem jest nie bank ale zdolnosc twoja komunikacyjna.
    > W Uk nie ma rozgraniczenia na obcokrajowaca czy ziomala w banku, sa takie
    > czy inne regoly i moga byc ustepstwa ale na + nie na -.
    > Tylko problem komunikacyjny miales. Jak juz napisalem wyzej, ootworzylem
    > konto w UK na polski dowod.... bez rachunkow potwierdzajacych adres...

    Bylem ponad 3 lata temu i watpie, zeby cos sie zmienilo. Nie wciskaj komus
    problemow komunikacyjnych, bo bylem w banku z rodowitym anglikiem i tak sie
    to odbywalo. Wszystko zalezy na kogo sie trafi i jest wielka uznaniowosc w
    tym wzgledzie. Ty wszystko wiesz najlepiej i chyba zbedna jest dalsza
    dyskusja, a praktycznie temat dotyczy innego watku- getinonline.

  • 22. Data: 2010-10-23 12:36:44
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> napisał(a):

    > Takie male spostrzezenia na temat logowania sie w Getinonline.

    Też mieliśmy podobne, dziwne perypetie.

    Robiliśmy różne kombinacje i nie udawało się zmienić hasła, bo stale
    wyskakiwał komunikat o nieprawidłowym haśle.

    Dumaliśmy które to hasło jest wredne; wyeliminowaliśmy to pierwsze w górnym
    polu, bo nim udało się zalogować; to nowe wymyślone też IMO nie powinno budzić
    zastrzeżeń, bo składało się z cyfr o znaków z alfabetu bez polskich diaktryków.

    Czy Ty założyłeś lokatę i wysłałeś na podane konto forsę, zanim zostało Ci
    otwarte konto? Bo mogę podejrzewać, że to było powodem kłopotów przy zmianie
    hasła.

    Tak czy owak, wrednym skandalem jest wypuszczenia systemu zanim został
    dokładnie sprawdzony.

    Bardzo źle to świadczy o projektantach, programistach, nie wyłączając
    kierownictwa banku.

  • 23. Data: 2010-10-23 15:24:11
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > problemow komunikacyjnych, bo bylem w banku z rodowitym anglikiem i tak
    > sie to odbywalo. Wszystko zalezy na kogo sie trafi i jest wielka

    Nie ma czegos takiego jak uznaniowosc na minus, juz pisalem, mozna miec
    uznaniowosc na plus, ze bez jakiegos papierka sie zrobi to czy tamto.
    Ja pierwsze konto w UK otwieralem w 1995 roku lub w okolicy a wiec sporo
    przed wejsciem polski do UE i do dzis sie nic nie znmienilo w tym wzgledzie.
    Nie ma podzialu na obcokrajowiec czy swoj. Sa konkretne warunki do
    spelnienia i koniec.
    Jak ci napisalem, mogli ci wcisnac platne konto bo zawieralo inne dodatki
    jak wymienilem np. ubezpieczenie wyjazdow zagranicznych, wiem, ze wielu
    polakow dalo sie na to skusic, zwlaszcza, ze to zwalo sie konto premium czy
    platinium, a wiadomo jak to na polakow dziala:))) w porownaniu z kontem
    basic.
    Aha, do 2007 roku (ale trzeba sprawdzic) byly jeszcze konta basic bez karty
    debetowej (w niektorych bankach -HSBC np.) dostawalo sie jedynie karte
    bankomatowa do wyciagania gotowki oraz ksiazeczke czekowa, czasem byly tez
    restrykcjie na zakladanie Direct Debit. Od 2007 juz tego sie nie praktykuje.
    Naturalnie to tez bylo za darmo. Po ok 6 miesiacach bank upgradowal to do
    konta debetowego basic. Teraz najnizsze konto to basic debet - a szkoda! Bo
    akurat potrzeba mi wlasnie konta cach tylko i wylacznie...

    > Ty wszystko wiesz najlepiej i chyba zbedna jest dalsza dyskusja, a
    > praktycznie temat dotyczy innego watku- getinonline.

    Wiem tylko to co znam z praktyki, jesli cos znam ze slyszenia pisze, ze o
    tym czy tamtym slyszalem.
    Dlatego ci caly czas powtarzam, ze mogles czegos nie zrozumiec. Zgodzic sie
    na cos na co nie musiales itp.
    osobiscie bylem przy otwieraniu chyba dziesiatek kont wiec w tym temacie
    otwaercia konta w UK faktycznie wiem chyba znacznie wiecej od ciebie.

  • 24. Data: 2010-10-23 16:34:56
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message

    HSBC Passport Bank Account- istnieje do dzisiaj za 8funtow, nie ma
    specjalnie jakis ekstra dodatkow, ale cala procedura jest uproszczona
    http://www.hsbc.co.uk/1/2/personal/current-accounts/
    passport;jsessionid=0000SiTEJIVD7TdSV55If8zXX_m:14et
    g6q4r

    Nie istniejace juz dzisiaj- Natwest Welcome- dawna wspolpraca z PKOBP, bylem
    jego posiadaczem w poczatkowej fazie pobytu- platne bylo 2funty/mies. bez
    zadnych dodatkow, tylko karta debetowa, brak ubezpieczen i innych dodatkow,
    ktore wymieniales.

    Podobne konta platne dla Polakow lub innych obcokrajowcow byly lub sa w
    innych bankach i nawet wymieniaja, ze do otwarcia wystarczy tylko dowod lub
    paszport. Generalnie tych platnych kont nikt by nie otwieral, ale jak nie
    uda sie otworzyc normalnego konta to jest to jedyne wyjscie.

    Trudno mi polemizowac, jak wygladaly procedury otwierania kont na
    przestrzeni 15 lat, moje doswiadczenia sa z 2007/2008 z malego miasteczka,
    gdzie nie bylo zbyt wielu bankow i oddzialow i otwieranie konta bylo
    maksymalnie utrudnione na poczatku pobytu. Nawet i pozniej nic sie nie
    zmienilo, bo wynajmowalem mini-domek w systemie turystycznym, czyli platnym
    co tydzien ze wszystkimi mediami i licznikiem na prad-monety, dalej nie
    posiadalem rachunkow za media na moje nazwisko.
    Po pewnym czasie tak jak pisalem zmienilem sobie konto na inne bezplatne w
    tym samym banku, bo juz nie wymagali ode mnie zadnych dodatkowych dokumentow
    i zrobili to bezproblemowo. W innych bankach majac juz nawet wyciag z konta
    bankowego w innej instytucji pojawialo sie pytanie o rachunki za media, co
    skutecznie zniechecilo mnie do szukania innej oferty.

  • 25. Data: 2010-10-23 21:06:05
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > bylem jego posiadaczem w poczatkowej fazie pobytu- platne bylo
    > 2funty/mies. bez zadnych dodatkow, tylko karta debetowa, brak ubezpieczen

    Tak, bylo cos takiego, ale nie dla polakow czy obcokrajowcow ale dla osob
    nie mogacych podac dowodu zamieszkania.
    To byl znow problem komunikacji - jak ci napisalem...
    Wystarczylo popytac i mial bys otwarte konto za darmo.
    Sporo rodakow na to sie nabralo sadzac, ze potrafia bez zasiegniecia
    wiekszej informacji. Banki to wykorzystaly, zwlaszcza PKOBP ktore podpisalo
    umowe z HSB i kasowalo za konto, polakow na to lapalo sie sporo bo w Polsce
    konta sa platne, wiec nie dziwlo...
    Ba! W wiekszosci odzialo mozna bylo spotkac polaka jako przedstawiciela
    PKOBP... i informacjie po polsku - dotyczace rzecz jasna wspanialej uslugi
    PKOBP... jak to bank wspanialy i pomaga rodakom za jedyne 8 czy iles tam
    funtow na miesiac:))
    Konto bez pomocy PKOBP bylo darmowe -naturalnie, ze juz tego nie ma, bo kto
    rozsadny bedzie placic 8 funtow jak to samo ma za darmo?
    Dlatego ci napisalem, ze problem byl z komunikacja.

> [...]
    > lub paszport. Generalnie tych platnych kont nikt by nie otwieral, ale jak
    > nie uda sie otworzyc normalnego konta to jest to jedyne wyjscie.

    Nie! konta ROR w UK sa darmowe - powtarzam to po raz tysieczny.
    Nalezy rozroznic konta z dodatkami komercyjnymi lub posrednictwo innych
    instytucji w otwieraniu rachunkow jak bylo w przypadku PKOBP.
    UK jest uczulona na wszelkie przejawy dyskryminacji - nie inaczej jest w
    bankach.

> [...]
    > platnym co tydzien ze wszystkimi mediami i licznikiem na prad-monety,
    > dalej nie posiadalem rachunkow za media na moje nazwisko.

    Nie wiem o jakim miasteczku piszesz, ale jesli bylo to ponad 30 tys
    mieszkancowe to przynajmniej 5 bankow tam na pewno bylo:)
    Otwarcie konta w obcym kraju zawsze jest czynnoscia bardzo trudna, wynika z
    innego jezyka, innych tradycji, innego systemu.
    Nie inaczej bedzie miec anglik w Polsce. Ja nie polemuzije z trudnosciami
    otwarcia a jedynie z brakiem komunikacji.
    Ja pierwszy rachunek w UK otworzylem po instruktarzu znajomego - polaka,
    ktory w UK jest od 1970 roku:) dlatego mi to zadnego problemu nie sprawilo.
    Tego tobie braklo, albo informaji od kogos kto juz tu mieszka, ale nie
    takiego jak ty sam bo tylko powieli bledne informacjie tylko takiego kto
    troche wiecej juz wie.
    Lub braku zrozumienia angielskich standardow i przepisow.
    W kazdym banku sa ulotki co potrzeba do otwarcia rachunku, dotyczy kazdego!
    Co to jest mini-domek?
    Placi sie tygodniowki jak wynajmuje sie pokoje. Przy wynajmowaniu domu lub
    mieszkania placi sie co miesiac. Ale naturalnie moga byc wyjatki.
    Liczniki na monety!?! osobiscie nigdy takich nie spotkalem w UK! Calkiem
    serio to pisze.
    Owszem sa liczniki pradu na kluczyk (z chipem) i liczniki gazowe na karte
    (cos jak karta kredytowa) ktore sie doladowuje w praktycznie kazdym sklepie,
    ale na monety?!
    Naprawde nigdy nie widzialem!
    A co do rachunku, wystarczylo np. zalozyc telefon stacjonarny... oszt
    praktycznie zerowy, rachunki co 3 miesiace i taki tez okres wypowiedzenia
    (nie ma cyrografu 12 miesiecy) i mial byc za tydzien papier z ktorym zalozyl
    bys w kazdym banku konto.
    Natomiast jest problem w sytuacji mieszkania w pokoju. Tu sie zgodze.
    Po pierwsze osoba podnajmujaca pokoje (w 95% polak) podnajmuje to mowiac
    lekko malo legalnie, nie placac podatkow, Po drugie to samo co pierwsze:)))
    BYlo by i tu rozwiazanie, wpis na liste elektoriacka (wybory) w council,
    niektore banki to uznaja za dowod adresu. Konsekwencje dla wlasciela
    lokalu - zadne.

> [...]
    > wyciag z konta bankowego w innej instytucji pojawialo sie pytanie o
    > rachunki za media, co skutecznie zniechecilo mnie do szukania innej

    Oczywiscie, ze to zrobili, bo musieli:) a twoje dane mieli po poprzedneij
    wspolpracy z PKOBP.
    Wiekszosc bankow uznaje wyciag z innego banku jako dowod adresu - no bo jak
    inaczej:) Chyba, ze sa watpliwosci... innej natury, a widzialem nie
    jedno:)))
    Tak czy owak by nie naciagac watku Off topickiem:)
    Otwarcie rachunku w UK jest bardzo proste, nalezy miec tylko dokumenty jakie
    bank wymaga... to wszystko.
    Inna sprawa jest posiadanie takich dokumentow, zwlaszcza przez
    obcokrajowcow - ale to nie temat na grupe dotyczaca bankow.

  • 26. Data: 2010-10-24 05:42:45
    Od: ztomasz <z...@o...eu>

    W dniu 2010-10-22 23:09, kuba pisze:
    > No to mnie moj kochany opiekun drugi raz wydymal.
    > Za pierwszym razem powiedzial ze lokate moge zalozyc po przelaniu kasy,
    > przed podpiasniem umowy. Jak zadzwonilem to sie wyparl wszystkiego i
    > powiedzial ze z kim innym rozmawialem. Drugi raz jak sam zalozyl mi
    > lokate, a ja sie zastanawiam dlaczego nie ma w swince 1 zl.
    > Brawo! Piekne poczatki z nowym bankiem.
    > Siedem dni kasa bez oprocentowania i 1 zl w swince w plecy.
    > A nazwisko mojego "kochanego" opiekuna to: .....

    To Ty sadziles ze pod tym zdjeciem jest osoba ktora Cie obsluguje?? Ja
    taki czat obsluguje rowniez w mojej firmie i przez dlugi czas moje
    nazwisko sie pojawialo przy takim zdjeciu. Oczywiscie mnie udawalo
    kilkanascie osob :). Niektorzy klienci dziwili sie, ze jestem dostepny
    cala dobe :). Nie sadze zeby GETIN szastal na tyle kasa zeby na kazde
    kilkaset klientow poswiecal jednego konsultanta z tej prostej przyczyny,
    ze to raczej technicznie jest malo prawdopobne.

    --
    Tomasz

    Zarejestruj się i odbierz 2 zł na doładowanie oraz 3% zwrotu za każdą
    transakcję:-) https://www.blue.pl/?idAgent=MzI3NDc=&idBanner=LTE=

  • 27. Data: 2010-10-24 10:19:10
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "ztomasz" <z...@o...eu> wrote in message

> [...]
    > kilkaset klientow poswiecal jednego konsultanta z tej prostej przyczyny,
    > ze to raczej technicznie jest malo prawdopobne.

    To tylko zabieg marketingowy, kto podniesie telefon, ten ciebie obsluguje,
    nie zauwazylem, zeby obslugiwala mnie ostatnio osoba ze zdjecia, bo to
    mezczyzna, a zalatwialem wszystko z kobieta. Zreszta dzwonisz na infolinie i
    skad maja wiedziec, kto dzwoni, musieliby zawsze przelaczac dana osobe po
    identyfikacji, czyli miec naprzod sztab ludzi odbierajacych rozmowy a potem
    drugi do obslugi. Zobaczymy, jak to bedzie wygladalo w przyszlosci, ale dla
    mnie to taki Open przemalowany na zielono.

  • 28. Data: 2010-10-24 12:24:43
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 24 Oct 2010 12:19:10 +0200, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > skad maja wiedziec, kto dzwoni, musieliby zawsze przelaczac dana osobe po

    Kwestia rozwiązań. Oczywiście, jeśli dzwonisz na ogólnodostępny numer
    banku, to Twoją sprawę załatwia ten, kto miał pecha odebrać, ale np. w Citi
    po zalogowaniu masz nie tylko fizys osoby "przypisanej" do danego rachunku,
    ale także numer jej komórki, mail, i mail do osoby zastępującej, gdyby ta
    pierwsza była akurat nieuchwytna.

    AK

  • 29. Data: 2010-10-24 12:47:06
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> wrote in message

> [...]
    > rachunku,
    > ale także numer jej komórki, mail, i mail do osoby zastępującej, gdyby ta

    W Getinonline jest tylko zdjecie tej osoby, imie i nazwiski; brak
    jakiegokolwiek telefonu i maila do tej osoby. Piszac mail nawet w systemie i
    tak trafia pod adres ogolny; podane telefony tez tylko na infolinie.

  • 30. Data: 2010-10-28 20:01:37
    Od: faramusz <p...@...pl>

    On Oct 23, 2:36 pm, "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    > dokładnie sprawdzony.
    >
    > Bardzo źle to świadczy o projektantach, programistach, nie wyłączając

    Czy komuś, kto miał kłopoty nie do przeskoczenia z logowaniem się lub
    ze zmianą hasła?

    Pytanie kieruję zwłaszcza do autora wątku :)

    Bo ja mam w dalszym ciągu pierepałki i dziwne doświadczenia, a pomoc
    konsultantów ogranicza się do odblokowania konta i/lub wysłania SMSa z
    nowym hasłem, z którym nowe/stare kłopoty ("Podane hasło jest
    nieprawidłowe")