    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: getinonline - wrazenia ;)
    Date: Sat, 23 Oct 2010 22:06:05 +0100

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote in message
    news:i9v2rh$1vs0$1@news2.ipartners.pl...

    > "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message
    >

    > HSBC Passport Bank Account- istnieje do dzisiaj za 8funtow, nie ma
    > specjalnie jakis ekstra dodatkow, ale cala procedura jest uproszczona
    > http://www.hsbc.co.uk/1/2/personal/current-accounts/
    passport;jsessionid=0000SiTEJIVD7TdSV55If8zXX_m:14et
    g6q4r

    > Nie istniejace juz dzisiaj- Natwest Welcome- dawna wspolpraca z PKOBP,
    > bylem jego posiadaczem w poczatkowej fazie pobytu- platne bylo
    > 2funty/mies. bez zadnych dodatkow, tylko karta debetowa, brak ubezpieczen
    > i innych dodatkow, ktore wymieniales.

    Tak, bylo cos takiego, ale nie dla polakow czy obcokrajowcow ale dla osob
    nie mogacych podac dowodu zamieszkania.
    To byl znow problem komunikacji - jak ci napisalem...
    Wystarczylo popytac i mial bys otwarte konto za darmo.
    Sporo rodakow na to sie nabralo sadzac, ze potrafia bez zasiegniecia
    wiekszej informacji. Banki to wykorzystaly, zwlaszcza PKOBP ktore podpisalo
    umowe z HSB i kasowalo za konto, polakow na to lapalo sie sporo bo w Polsce
    konta sa platne, wiec nie dziwlo...
    Ba! W wiekszosci odzialo mozna bylo spotkac polaka jako przedstawiciela
    PKOBP... i informacjie po polsku - dotyczace rzecz jasna wspanialej uslugi
    PKOBP... jak to bank wspanialy i pomaga rodakom za jedyne 8 czy iles tam
    funtow na miesiac:))
    Konto bez pomocy PKOBP bylo darmowe -naturalnie, ze juz tego nie ma, bo kto
    rozsadny bedzie placic 8 funtow jak to samo ma za darmo?
    Dlatego ci napisalem, ze problem byl z komunikacja.

    > Podobne konta platne dla Polakow lub innych obcokrajowcow byly lub sa w
    > innych bankach i nawet wymieniaja, ze do otwarcia wystarczy tylko dowod
    > lub paszport. Generalnie tych platnych kont nikt by nie otwieral, ale jak
    > nie uda sie otworzyc normalnego konta to jest to jedyne wyjscie.

    Nie! konta ROR w UK sa darmowe - powtarzam to po raz tysieczny.
    Nalezy rozroznic konta z dodatkami komercyjnymi lub posrednictwo innych
    instytucji w otwieraniu rachunkow jak bylo w przypadku PKOBP.
    UK jest uczulona na wszelkie przejawy dyskryminacji - nie inaczej jest w
    bankach.

    > Trudno mi polemizowac, jak wygladaly procedury otwierania kont na
    > przestrzeni 15 lat, moje doswiadczenia sa z 2007/2008 z malego miasteczka,
    > gdzie nie bylo zbyt wielu bankow i oddzialow i otwieranie konta bylo
    > maksymalnie utrudnione na poczatku pobytu. Nawet i pozniej nic sie nie
    > zmienilo, bo wynajmowalem mini-domek w systemie turystycznym, czyli
    > platnym co tydzien ze wszystkimi mediami i licznikiem na prad-monety,
    > dalej nie posiadalem rachunkow za media na moje nazwisko.

    Nie wiem o jakim miasteczku piszesz, ale jesli bylo to ponad 30 tys
    mieszkancowe to przynajmniej 5 bankow tam na pewno bylo:)
    Otwarcie konta w obcym kraju zawsze jest czynnoscia bardzo trudna, wynika z
    innego jezyka, innych tradycji, innego systemu.
    Nie inaczej bedzie miec anglik w Polsce. Ja nie polemuzije z trudnosciami
    otwarcia a jedynie z brakiem komunikacji.
    Ja pierwszy rachunek w UK otworzylem po instruktarzu znajomego - polaka,
    ktory w UK jest od 1970 roku:) dlatego mi to zadnego problemu nie sprawilo.
    Tego tobie braklo, albo informaji od kogos kto juz tu mieszka, ale nie
    takiego jak ty sam bo tylko powieli bledne informacjie tylko takiego kto
    troche wiecej juz wie.
    Lub braku zrozumienia angielskich standardow i przepisow.
    W kazdym banku sa ulotki co potrzeba do otwarcia rachunku, dotyczy kazdego!
    Co to jest mini-domek?
    Placi sie tygodniowki jak wynajmuje sie pokoje. Przy wynajmowaniu domu lub
    mieszkania placi sie co miesiac. Ale naturalnie moga byc wyjatki.
    Liczniki na monety!?! osobiscie nigdy takich nie spotkalem w UK! Calkiem
    serio to pisze.
    Owszem sa liczniki pradu na kluczyk (z chipem) i liczniki gazowe na karte
    (cos jak karta kredytowa) ktore sie doladowuje w praktycznie kazdym sklepie,
    ale na monety?!
    Naprawde nigdy nie widzialem!
    A co do rachunku, wystarczylo np. zalozyc telefon stacjonarny... oszt
    praktycznie zerowy, rachunki co 3 miesiace i taki tez okres wypowiedzenia
    (nie ma cyrografu 12 miesiecy) i mial byc za tydzien papier z ktorym zalozyl
    bys w kazdym banku konto.
    Natomiast jest problem w sytuacji mieszkania w pokoju. Tu sie zgodze.
    Po pierwsze osoba podnajmujaca pokoje (w 95% polak) podnajmuje to mowiac
    lekko malo legalnie, nie placac podatkow, Po drugie to samo co pierwsze:)))
    BYlo by i tu rozwiazanie, wpis na liste elektoriacka (wybory) w council,
    niektore banki to uznaja za dowod adresu. Konsekwencje dla wlasciela
    lokalu - zadne.

    > Po pewnym czasie tak jak pisalem zmienilem sobie konto na inne bezplatne w
    > tym samym banku, bo juz nie wymagali ode mnie zadnych dodatkowych
    > dokumentow i zrobili to bezproblemowo. W innych bankach majac juz nawet
    > wyciag z konta bankowego w innej instytucji pojawialo sie pytanie o
    > rachunki za media, co skutecznie zniechecilo mnie do szukania innej
    > oferty.

    Oczywiscie, ze to zrobili, bo musieli:) a twoje dane mieli po poprzedneij
    wspolpracy z PKOBP.
    Wiekszosc bankow uznaje wyciag z innego banku jako dowod adresu - no bo jak
    inaczej:) Chyba, ze sa watpliwosci... innej natury, a widzialem nie
    jedno:)))
    Tak czy owak by nie naciagac watku Off topickiem:)
    Otwarcie rachunku w UK jest bardzo proste, nalezy miec tylko dokumenty jakie
    bank wymaga... to wszystko.
    Inna sprawa jest posiadanie takich dokumentow, zwlaszcza przez
    obcokrajowcow - ale to nie temat na grupe dotyczaca bankow.