    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: getinonline - wrazenia ;)
    Date: Sat, 23 Oct 2010 18:34:56 +0200

    "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message
    news:s6Dwo.73478$iY6.16020@newsfe12.ams2...

    HSBC Passport Bank Account- istnieje do dzisiaj za 8funtow, nie ma
    specjalnie jakis ekstra dodatkow, ale cala procedura jest uproszczona
    http://www.hsbc.co.uk/1/2/personal/current-accounts/
    passport;jsessionid=0000SiTEJIVD7TdSV55If8zXX_m:14et
    g6q4r

    Nie istniejace juz dzisiaj- Natwest Welcome- dawna wspolpraca z PKOBP, bylem
    jego posiadaczem w poczatkowej fazie pobytu- platne bylo 2funty/mies. bez
    zadnych dodatkow, tylko karta debetowa, brak ubezpieczen i innych dodatkow,
    ktore wymieniales.

    Podobne konta platne dla Polakow lub innych obcokrajowcow byly lub sa w
    innych bankach i nawet wymieniaja, ze do otwarcia wystarczy tylko dowod lub
    paszport. Generalnie tych platnych kont nikt by nie otwieral, ale jak nie
    uda sie otworzyc normalnego konta to jest to jedyne wyjscie.

    Trudno mi polemizowac, jak wygladaly procedury otwierania kont na
    przestrzeni 15 lat, moje doswiadczenia sa z 2007/2008 z malego miasteczka,
    gdzie nie bylo zbyt wielu bankow i oddzialow i otwieranie konta bylo
    maksymalnie utrudnione na poczatku pobytu. Nawet i pozniej nic sie nie
    zmienilo, bo wynajmowalem mini-domek w systemie turystycznym, czyli platnym
    co tydzien ze wszystkimi mediami i licznikiem na prad-monety, dalej nie
    posiadalem rachunkow za media na moje nazwisko.
    Po pewnym czasie tak jak pisalem zmienilem sobie konto na inne bezplatne w
    tym samym banku, bo juz nie wymagali ode mnie zadnych dodatkowych dokumentow
    i zrobili to bezproblemowo. W innych bankach majac juz nawet wyciag z konta
    bankowego w innej instytucji pojawialo sie pytanie o rachunki za media, co
    skutecznie zniechecilo mnie do szukania innej oferty.