  • 11. Data: 2007-08-16 10:36:55
    Temat: Re: fundusze - jaki i dlaczego
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 16 Aug 2007 11:38:48 +0200, w <fa1602$qf8$1@atlantis.news.tpi.pl>, Mithos
    <f...@a...pl> napisał(-a):

    > Wolisz plus 4% czy (np.) minus 10 % ? Ewentualnie moze sie nagle okazac,
    > ze po pol roku oszczedzania/inwestowania w fundusze wychodzisz na 0 % (i
    > gdzie tu sens?). Natomiast fundusze inne niz akcyjne/hybrydowe
    > zarabiaja mniej niz lokata/konto oszczednosciowe. Wielki zyski z
    > funduszy dawno sie juz skonczyly i pewnie szybko nie wroca.

    Oprócz tego, że napisałeś prawdę, to szacowanie zysku z funduszy _akcyjnych_ w
    perspektywnie półrocznej jest conajmniej sporym nadużyciem.

  • 12. Data: 2007-08-16 10:37:38
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > Powiedz tym, co mają fundusze od 3-5 lat, że nie warto ;).

    Radek czy to ty nie mowiles "nizej nie bedzie" hmmm
    Pomyslilem sie o 3 miesiace ale mamy za to duzo nizej niz w kwietniu
    kiedy drwiles.

  • 13. Data: 2007-08-16 10:41:23
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Czołem

    Do funduszy polecam mbank i jego SFI. Co do wyboru konkretnych funduszy,
    to musisz najpierw określić na jak długi czas chcesz inwestować. Im
    dłuższy, tym bardziej fundusze akcyjne mogą się opłacać. Ja już trochę
    inwestowałem ale kilka miesięcy temu mój cel inwestycyjny został
    osiągnięty a środki skonsumowane :) i teraz zaczynam odkładać
    oszczędności na nowo. Mam zamiar odkładać 1000-1500 miesięcznie, połowa
    pójdzie na fundusz rynku pieniężnego, połowa na akcyjny (lub dwa różne
    akcyjne). Horyzont czasowy 2-3 lata albo dłużej. Właśnie czekam aż
    korekta sięgnie dna i wtedy wejdę w fundusze akcyjne.

    > po3 chciałbym mieć zawsze możliwość wypłacenia części pieniądzy (czy to
    > jest możliwe..?? I czy taka opcja nie wiąże się z tym na stracie że
    > większe prowizje będę płacił?)
    > Ogólnie fundusz ma być moim jakby kontem oszczędnościowym.... chciałbym
    > chomikować tu parę groszy, a w "nagłej" sytuacji mieć możliwość wypłaty
    > części lub całości.

    Wypłata dotyczy jednostek kupionych najwcześniej, więc zapłacisz od nich
    największe belkowe (zakładając zysk). Możesz wpłacać i wypłacać dowolne
    kwoty kiedy chcesz (z pewnymi mało istotnymi ograniczeniami).

    > - jaki bank/ jakie fundusze? Wiem pytanie może wydać się śmieszne i jest
    > to pytanie typu "jak zrobić z 10 tysięcy 20 w rok". Nie wiem, nie znam
    > się, nie mam siły i czasu uczyć i śledzić giełdy, chce powierzyć swoje
    > pieniądze innym;-)

    Nie ma tak łatwo :) Inwestując w fundusze akcyjne, powierzasz innym
    decyzję w które akcje inwestować, ale jak cały rynek leci na pysk, to
    trudno :) Inwestycję trzeba co jakiś czas kontrolować.

    > - czy bardziej opłaca się inwestować w fundusze jako osoba prywatna, czy
    > jako firma? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie? Bo wiadomo jeżeli jako
    > osoba fizyczna to tak bym zrobił, ew. jako właściciel firmy jak bym tak
    > nie mógł to zawsze pozostaje w obiegu siostra, mama... i cała reszta
    > rodziny ;-))))

    Nie mam pojęcia jak się inwestuje na firmę. Obawiam się jakichś kłopotów
    formalnych lub podatkowych. Lepiej zapytaj się prawnika.

    Karol

  • 14. Data: 2007-08-16 11:06:48
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 16 Aug 2007 12:37:38 +0200, w <fa19en$7ql$1@news.onet.pl>, Jan
    Strybyszewski <g...@o...pl> napisał(-a):

    > Radek czy to ty nie mowiles "nizej nie bedzie" hmmm

    Nigdy nie mówiłem, że niżej nie będzie.

    > Pomyslilem sie o 3 miesiace ale mamy za to duzo nizej niz w kwietniu
    > kiedy drwiles.

    Ale ja drwię od 2005 roku z tych co wieszczą "w następnym miesiącu na pewno
    mocne spadki" :).

  • 15. Data: 2007-08-16 12:47:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jak teraz jest na dole, to może właśnie szczególnie warto, hmm?

    Problem w tym, ze wiele przemawiam za tym, ze dno bedzie jeszcze nizej.

    --
    Mithos

  • 16. Data: 2007-08-16 12:48:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > Powiedz tym, co mają fundusze od 3-5 lat, że nie warto ;).

    3-5 lat temu moze bylo warto. Teraz juz na pewno tyle sie nie zarobi.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2007-08-16 13:12:35
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 16 Aug 2007 14:48:08 +0200, w <fa1h33$m09$2@atlantis.news.tpi.pl>, Mithos
    <f...@a...pl> napisał(-a):

    > 3-5 lat temu moze bylo warto. Teraz juz na pewno tyle sie nie zarobi.

    Pewnie nie. Ale w 2005 to samo słyszałem :).

  • 18. Data: 2007-08-16 14:59:41
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    > 3-5 lat temu moze bylo warto. Teraz juz na pewno tyle sie nie zarobi.

    A jakie są alternatywy ?
    Na całym świecie jest rozwój gospodarczy
    Ludzie zarabiają więcej, mają więcej oszczędności
    Fundusze akcji skupuje się na dziesięciolecia, a nie na pół roku.
    One czasami spadają, nawet o połowę, ale póki się tego nie sprzeda strata
    jest tylko wirtualna.
    Nie ma mądrych by przewidzieć ruch na giełdzie. Przepowiadanie pogody jest
    pewniejsze.
    Jedni częściej trafiają inni rzadziej.
    Przed nami jeszcze kilkanaście lat hossy, a korekty będą się zdarzać.
    Telewizyjny Pan Kuczyński od wielu lat wieszczył bessę
    Czy wreszcie trafił z prognozą?
    Za ten czas wielu zarobiło na wzrostach ponad 100%
    Jak dziś ktoś się przymierza do SFI, to akurat za kilka dni kupi w dobrym
    momencie.

  • 19. Data: 2007-08-16 15:21:56
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Mithos wrote:

    > Problem w tym, ze wiele przemawiam za tym, ze dno bedzie jeszcze nizej.

    No i o to chodzi. Poczekać chwilę, aż dojdzie do dna i jesteśmy w
    wymarzonym momencie do kupowania. Przecież nie kupuje się ze względu na
    to, co było, tylko na to, co będzie. Po wzrostach przychodzą spadki, a
    po spadkach przychodzą wzrosty - ?

  • 20. Data: 2007-08-16 15:43:01
    Od: Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2007 14:48:08 +0200, Mithos napisał(a):

    > 3-5 lat temu moze bylo warto. Teraz juz na pewno tyle sie nie zarobi.

    Jedno z drugim jakby słabo się wiąże.

    --
    Michał Gancarski - http://gancarski.com

    "Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false,
    and by the rulers as useful"