  • 1. Data: 2007-08-16 07:16:23
    Temat: fundusze - jaki i dlaczego
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    Witam, jako młody przedsiębiorca postanowiłem zacząć inwestować w fundusze.
    Na wstępie powiem, że interesują mnie fundusze ze "średnim" i dużym
    ryzykiem.

    Jak by wyglądała moja sprawa:
    Otóż chciałbym
    po1 włożyć na start nie dużą sumę, powiedzmy 5.000 pln. Chciałbym też co
    miesiąc wpłacać różne sumy... powiedzmy od 300 do 2000pln.
    po2 chciałbym mieć ciągły wgląd online do tego funduszu (ale to akurat chyba
    już standard..?)
    po3 chciałbym mieć zawsze możliwość wypłacenia części pieniądzy (czy to jest
    możliwe..?? I czy taka opcja nie wiąże się z tym na stracie że większe
    prowizje będę płacił?)
    Ogólnie fundusz ma być moim jakby kontem oszczędnościowym.... chciałbym
    chomikować tu parę groszy, a w "nagłej" sytuacji mieć możliwość wypłaty
    części lub całości.

    I teraz kilka pytań:
    - jaki bank/ jakie fundusze? Wiem pytanie może wydać się śmieszne i jest to
    pytanie typu "jak zrobić z 10 tysięcy 20 w rok". Nie wiem, nie znam się, nie
    mam siły i czasu uczyć i śledzić giełdy, chce powierzyć swoje pieniądze
    innym;-)
    - czy bardziej opłaca się inwestować w fundusze jako osoba prywatna, czy
    jako firma? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie? Bo wiadomo jeżeli jako osoba
    fizyczna to tak bym zrobił, ew. jako właściciel firmy jak bym tak nie mógł
    to zawsze pozostaje w obiegu siostra, mama... i cała reszta rodziny ;-))))

    Prosze o odp. na moje watpliwosci oraz o pomoc i sugestie.
    Za wszystkie wypowiedzi juz teraz gorąco dziękuję,

    Pozdrawiam
    Łukasz.

  • 2. Data: 2007-08-16 07:45:28
    Temat: Re: fundusze - jaki i dlaczego
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    www.mbank.pl - Zakladaka inwestycje Szkoła SFI czytac.

  • 3. Data: 2007-08-16 09:15:04
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    strzeli napisał(a):
    > Za wszystkie wypowiedzi juz teraz gorąco dziękuję,

    Aktualnie fundusze akcyjne przyniosly w ciagu miesiaca od kilku do
    kilkunastu % strat. Innymi slowy zostal zjedzony caly zysk wypracowany
    przez ostatnie pol roku. Zastanow sie czy warto :)

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2007-08-16 09:19:21
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 16 Aug 2007 11:15:04 +0200, Mithos napisał(a):

    > Aktualnie fundusze akcyjne przyniosly w ciagu miesiaca od kilku do
    > kilkunastu % strat. Innymi slowy zostal zjedzony caly zysk wypracowany
    > przez ostatnie pol roku. Zastanow sie czy warto :)

    Dzisiaj znowu idzie ostro w dół także taka promocja na zakup może się
    długo nie powtórzyć, no chyba że w następnym tygodniu będzie jeszcze
    lepsza promocja ;)

  • 5. Data: 2007-08-16 09:30:46
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    > Aktualnie fundusze akcyjne przyniosly w ciagu miesiaca od kilku do
    > kilkunastu % strat. Innymi slowy zostal zjedzony caly zysk wypracowany
    > przez ostatnie pol roku. Zastanow sie czy warto :)

    Hmmm a co proponujesz?? Bo chyba nie zamrozenie ich na 4% lokacie.

    z poważaniem
    Łukasz

  • 6. Data: 2007-08-16 09:38:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    strzeli napisał(a):
    > Hmmm a co proponujesz?? Bo chyba nie zamrozenie ich na 4% lokacie.

    Wolisz plus 4% czy (np.) minus 10 % ? Ewentualnie moze sie nagle okazac,
    ze po pol roku oszczedzania/inwestowania w fundusze wychodzisz na 0 % (i
    gdzie tu sens?). Natomiast fundusze inne niz akcyjne/hybrydowe
    zarabiaja mniej niz lokata/konto oszczednosciowe. Wielki zyski z
    funduszy dawno sie juz skonczyly i pewnie szybko nie wroca.

    A aktualnie straty z funduszy akcyjnych w skali miesiaca wynosza nawet
    14 %. Pojawialy sie tu juz glosy na grupie, ze ktos zainwestowal w
    fundusze 20k, a teraz ma tylko 18k. Sytuacja aktualnie jest taka, ze
    nikt nie wie kiedy gieldy swiatowe sie odbija wiec nie ma sensu sie
    pchac w cos na czym mozna sporo stracic (z duza doza prawdopodobienstwa).

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2007-08-16 09:46:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > Aktualnie fundusze akcyjne przyniosly w ciagu miesiaca od kilku do
    > kilkunastu % strat. Innymi slowy zostal zjedzony caly zysk wypracowany
    > przez ostatnie pol roku. Zastanow sie czy warto :)

    Jak teraz jest na dole, to może właśnie szczególnie warto, hmm?

  • 8. Data: 2007-08-16 10:07:37
    Od: Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl>

    > Aktualnie fundusze akcyjne przyniosly w ciagu miesiaca od kilku do
    > kilkunastu % strat. Innymi slowy zostal zjedzony caly zysk wypracowany
    > przez ostatnie pol roku. Zastanow sie czy warto :)

    Znaczy kto chce i może, to zagra na dalsze spadki, a długookresowcy, jak
    ja, zaczynają zacierać ręce, bo im towar tanieje.

    --
    Michał Gancarski - http://gancarski.com

    "What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak
    thereof one must be silent"

  • 9. Data: 2007-08-16 10:16:21
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Wolisz plus 4% czy (np.) minus 10 % ?

    -10% to MISie moga w jeden dzien dzis zrobic :)

  • 10. Data: 2007-08-16 10:35:38
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 16 Aug 2007 11:15:04 +0200, w <fa14rb$289$1@nemesis.news.tpi.pl>, Mithos
    <f...@a...pl> napisał(-a):

    > Aktualnie fundusze akcyjne przyniosly w ciagu miesiaca od kilku do
    > kilkunastu % strat. Innymi slowy zostal zjedzony caly zysk wypracowany
    > przez ostatnie pol roku. Zastanow sie czy warto :)

    Powiedz tym, co mają fundusze od 3-5 lat, że nie warto ;).