    From: Karol S <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: fundusze - jaki i dlaczego
    Date: Thu, 16 Aug 2007 12:41:23 +0200

    Czołem

    Do funduszy polecam mbank i jego SFI. Co do wyboru konkretnych funduszy,
    to musisz najpierw określić na jak długi czas chcesz inwestować. Im
    dłuższy, tym bardziej fundusze akcyjne mogą się opłacać. Ja już trochę
    inwestowałem ale kilka miesięcy temu mój cel inwestycyjny został
    osiągnięty a środki skonsumowane :) i teraz zaczynam odkładać
    oszczędności na nowo. Mam zamiar odkładać 1000-1500 miesięcznie, połowa
    pójdzie na fundusz rynku pieniężnego, połowa na akcyjny (lub dwa różne
    akcyjne). Horyzont czasowy 2-3 lata albo dłużej. Właśnie czekam aż
    korekta sięgnie dna i wtedy wejdę w fundusze akcyjne.

    > po3 chciałbym mieć zawsze możliwość wypłacenia części pieniądzy (czy to
    > jest możliwe..?? I czy taka opcja nie wiąże się z tym na stracie że
    > większe prowizje będę płacił?)
    > Ogólnie fundusz ma być moim jakby kontem oszczędnościowym.... chciałbym
    > chomikować tu parę groszy, a w "nagłej" sytuacji mieć możliwość wypłaty
    > części lub całości.

    Wypłata dotyczy jednostek kupionych najwcześniej, więc zapłacisz od nich
    największe belkowe (zakładając zysk). Możesz wpłacać i wypłacać dowolne
    kwoty kiedy chcesz (z pewnymi mało istotnymi ograniczeniami).

    > - jaki bank/ jakie fundusze? Wiem pytanie może wydać się śmieszne i jest
    > to pytanie typu "jak zrobić z 10 tysięcy 20 w rok". Nie wiem, nie znam
    > się, nie mam siły i czasu uczyć i śledzić giełdy, chce powierzyć swoje
    > pieniądze innym;-)

    Nie ma tak łatwo :) Inwestując w fundusze akcyjne, powierzasz innym
    decyzję w które akcje inwestować, ale jak cały rynek leci na pysk, to
    trudno :) Inwestycję trzeba co jakiś czas kontrolować.

    > - czy bardziej opłaca się inwestować w fundusze jako osoba prywatna, czy
    > jako firma? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie? Bo wiadomo jeżeli jako
    > osoba fizyczna to tak bym zrobił, ew. jako właściciel firmy jak bym tak
    > nie mógł to zawsze pozostaje w obiegu siostra, mama... i cała reszta
    > rodziny ;-))))

    Nie mam pojęcia jak się inwestuje na firmę. Obawiam się jakichś kłopotów
    formalnych lub podatkowych. Lepiej zapytaj się prawnika.

    Karol