  • 51. Data: 2004-09-06 11:05:06
    Temat: Re: darmowe konto internetowe ?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    _Mark_ <s...@o...pl> wrote:
    > Bank może ponieść pewne ryzyko "klientów deficytowych", tak jak to
    > robią sklepy (mam nadzieję że to demagogia i do tego nie dojdzie)
    > wpuszczając wszystkich potencjalnych klientów, pomimo, że też ponoszą
    > koszty utrzymania budynku, ochrony, parkingów itp. a część klientów
    > okazuje się być "deficytowymi" nie dokonując zakupów.

    Problem w tym, ze wiekszosc klientow jest deficytowa, duzo wychodzi na zero
    i tylko 10-30% (zaleznie od banku) przynosci zyski.
    Tyle teoria.
    W praktyce nie widze powodu, zeby mowic cos o etyce i ak dalej.
    Nikt nie zmusza do krzystania z danego banku (czy w ogole z banku). Lokowac
    pieniadze na procent mozna w wielu instytucjach.
    Jakos nikogo nie dziwi fakt, ze w funduszach inwestycyjnych trzeba zaplacic
    za zarzadzanie, za nabycie (dystrybucje) i tak dalej.
    Banki zmuszone sa do wprowadzania oplat - bo ludzie nie maja duzo kasy - a
    to powoduje, ze wiekszosc z nich jest deficytowa.

    Mozesz porownac zwrot na kapitale bankow zagranicznych i polskich. I
    zobaczysz, ze majac kapital mozna sobie pozwolic na wieksza ekstrawagancje w
    stosunku do pobierania oplat.

    http://www.PRnews.pl

  • 52. Data: 2004-09-06 11:06:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    _Mark_ <s...@o...pl> wrote:
    > Co będzie jak potraktuję ROR jako lokatę (obojętne z jakiej
    > przyczyny)? Wpłacę pewną kwotę i o niej zapomnę.
    > Czy bank zwróci mi "abonament" bo się nie "napracował"?

    Masz tzw. konta lokacyjne - np OKO w ING, czy w Raiffeizenie.
    Mozesz z nich korzystac.
    Jednak jak kupujesz jakas usluge i zgadzasz sie na jej warunki - to chyba
    normalne, ze bank nie bedzie ci nic oddawal.

    http://www.PRnews.pl

  • 53. Data: 2004-09-06 11:18:51
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/5/2004 7:20 PM, Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Sun, 5 Sep 2004 19:12:53 +0200, "$$Szalony_Kapelusznik$$"
    > <s...@w...pl> wklepał(-a):

    > Wpłacasz pieniądze do banku, żeby dokonywać za jego pośrednictwem pewnych
    > operacji. On ci to umożliwia, ty za to płacisz (w postaci "abonamentu", prowizji
    > lub przekazania części swoich środków w celu ich obrotu na rynku pieniężnym).
    > Nie wiem dlaczego niektórzy robią taki raban z tego powodu.
    > Nadając list też się pieklisz, że musisz płacić za znaczek?

    Oczywistym jest, że bank ponosi koszty, więc ma prawo pobierać za to
    opłaty - jednakże nietrudno dostrzec, że poziom tych opłat jest tym
    wyższy im wyższa jest przymusowośc konta lub korzystania z niego - vide
    inne instytucje finansowe np. fundusze emerytalne, gdzie obligatoryjnośc
    jest 100% - tzn. nie możesz "nie oszczędzać w OFE".

    Nie wiem, czy dałoby sie utrzymać argumenty o odpłatności, gdyby np.
    pacjent przynósł 100K zł na lokatę, a bank pobrał z góry 5k prowizji z
    tyt. kosztów - a tak wygląda to w obligatoryjnych funduszach -
    instytucjach jakby nie było finansowych i nastawionych na zysk.

    Pzdr: Catbert

  • 54. Data: 2004-09-06 11:23:05
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> wrote:
> [...]
    > tyt. kosztów - a tak wygląda to w obligatoryjnych funduszach -
    > instytucjach jakby nie było finansowych i nastawionych na zysk.

    Do OFE musisz nalezec. Z banku nie musisz korzystac - albo masz
    alternatywe - bo mniejsze banki z mniejsza liczba placowek musza bc bardziej
    konkurencyjne od tych najwiekszych.

    http://www.PRnews.pl

  • 55. Data: 2004-09-06 11:37:02
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    _Mark_ napisał(a):

    > Czy bank zwróci mi "abonament" bo się nie "napracował"?

    A wynajmę samochód i nim nie jeźdzę, to zwrócą mi opłatę?

  • 56. Data: 2004-09-06 12:21:37
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał
    w wiadomości news:chhi2t$tp0$2@news.elsat.net.pl...

    > A wynajmę samochód i nim nie jeźdzę, to zwrócą mi opłatę?

    To nie jest dobry przykład. Jeśli ma być samochodowy: zostawiasz na parkingu
    wóz, a parkingowy, podczas Twojej długiej nieobecności przerabia go na
    taryfę i zarabia. Odbierasz i z uśmiechem płacisz za parking, bo oddaje Ci
    samochód w stanie nieuszkodzonym ;)

    pzdr

  • 57. Data: 2004-09-06 12:21:58
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    _Mark_ <s...@o...pl> wrote:
    > Można to zrozumieć, że banki próbują ryzyko prowadzenia konta
    > przerzucić na klienta, pobierając z góry opłatę. Czyli nie tyle za
    > dodatkowe usługi, co za gotowość ich świadczenia. Ale nie ma się w
    > takim razie co tak bardzo oburzać jak ktoś pisze, że w ten sposób
    > fundujemy bankom bankomaty.

    w ramach jednej masz nielimitowany pakiet uslug. Nie odpowiada ci taki
    stan - zostaw wiecej aktywow w banku - zwolni cie z oplaty. Bank tez
    ryzykuje, ze np dajac ci bezplatne wylaty z bankomatow lub przelewy bedziesz
    naduzywal tego.

    Tak samo jak TPSA nalozyla limity na neostrade.
    Z mojego chello ludzie spieprzali do Neo - bo chello ma 15 GB. No i sie
    nacieli.
    Nigdy wszystkich nie zadowolisz - ale podstawowa rzecz - oddanie pieniadzy
    do banku na lokate - jest dalej bezplatna.
    Korzystanie z uslug dodatkwych w ramach np RORu (pakietu) jest juz platna.

    http://www.PRnews.pl

  • 58. Data: 2004-09-06 12:26:12
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:chhgb5$qlf$1@news.onet.pl...

    [...]

    > Nikt nie zmusza do krzystania z danego banku (czy w ogole z banku).

    Tak ogólnie (dlatego wyrwałem z kontekstu ;) to się z tym nie zgadzam,
    jesteśmy w coraz większym stopniu zmuszani do korzystania z usług bankowych,
    ale to inna bajka :-)

  • 59. Data: 2004-09-06 12:40:55
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:chhkr9$k8r$1@news.onet.pl...

    > ryzykuje, ze np dajac ci bezplatne wylaty z bankomatow lub przelewy
    bedziesz
    > naduzywal tego.

    W zasadzie to już swoje stanowiska przedstawiliśmy :)) Intryguje mnie
    właśnie ta obawa banków przed _nadużywaniem_ich_usług_ w ramach konta.
    Jeśliby miała mieć miejsce, to właśnie z powodu takich "szczegółowych"
    cenników i zróżnicowanych opłat za poszczególne czynności. Ale IMHO same
    sobie winne :)))

    pzdr

  • 60. Data: 2004-09-06 12:42:13
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński said the following on 2004-09-04 11:16:
    [...]

    > Przeciez utrzymanie konta bank kosztuje + przelewy tez go kosztuja + wyplaty
    > z bankomatow i tak dalej i tak dalej,. To wszystko iles tam kosztuje - a

    Nie negując w ogólności Twojej tezy, chciałem przypomnieć, że swego
    czasu Centertel(jeszcze analogowy) na zapytani UOKiK tez przedstawił
    "kosztorys" z którego wynikało, że "taniej się nie da" Jakoś kilka (2-3)
    miesiące później ruszyły GSM-y, i ... się dało.

    KJ