  • 1. Data: 2004-09-03 21:46:09
    Temat: Dane odbiorcy nieistotne - oto (spodziewany) rezultat.
    Od: andy_k <a...@a...org>

    Do czego prowadzi stosowany od pewnego czasu przez banki zwyczaj, zeby
    przyjmowac pieniadze niezaleznie od tego czy dane odbiorcy sie zgadzaja czy
    nie:
    http://hacking.pl/news.php?id=4236

  • 2. Data: 2004-09-03 22:39:14
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    andy_k napisał(a):

> [...]
    > przyjmowac pieniadze niezaleznie od tego czy dane odbiorcy sie zgadzaja czy

    Ciekawe:

    ""Nie chciałabym teraz zdradzać żadnych szczegółów, bo na razie
    kontaktujemy się z poszkodowanymi i sprawdzamy, jak do tego doszło" - mówi
    Katarzyna Miastkowska z Biura Komunikacji Eurobanku."

    Eurobank? Kilka miesięcy temu oszukał mnie na Allegro gość, który miał
    konto właśnie w Eurobanku. Przypadek?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2004-09-03 22:50:34
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Markus Sprungk <z...@c...cy> wrote:
> [...]

    No dobrze - ale czemu tu sa winne banki i czemu to one a nie np Allegro czy
    dostawcy internetu ;) maja brac za to odpowiedzialnosc.
    One sa posrednikami.
    to, ze morderca jedzie na miejsce zbrodni autobusem bez biletu nie sprawia,
    ze przewoznik jest winny i ma w kazdym autobusie sprawdzac, czy kazdy
    pasazer ma bilet. (bo przeciez gdyby sprawdzil, to by nie blo
    morderstwa...).

    http://www.PRnews.pl

  • 4. Data: 2004-09-03 22:59:59
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > No dobrze - ale czemu tu sa winne banki i czemu to one a nie np Allegro czy
    > dostawcy internetu ;) maja brac za to odpowiedzialnosc.

    Bo nie weryfikują danych swoich klientów?

    Może iść na piechotę :))

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 5. Data: 2004-09-03 23:13:19
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    andy_k wrote:
    > Do czego prowadzi stosowany od pewnego czasu przez banki zwyczaj, zeby
    > przyjmowac pieniadze niezaleznie od tego czy dane odbiorcy sie
    > zgadzaja czy nie:
    > http://hacking.pl/news.php?id=4236

    Kupowalem kiedys u Daniela i zal mi go. Nie rozumiem tylko reakcji Allegro,
    które wiedzac ze to nie on wyludzal pieniadze nie odblokowalo mu konta -
    jest dalej zawieszone.

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2004-09-04 10:12:24
    Od: "Paweł" <h...@g...pl>

    > No dobrze - ale czemu tu sa winne banki i czemu to one a nie np Allegro
    czy
    > dostawcy internetu ;) maja brac za to odpowiedzialnosc.
    > One sa posrednikami.

    bo nierzetelnie wykonują usługę ?
    osoba wysyłająca przelew prosi o przesłanie pieniędzy
    Michałowi Macierzyńskiemu zamieszkałemu na ulicy XXXXXXXXXXXXXXXXXX
    na numer konta YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

    a bank olewa imie nazwisko adres sprawdza tylko numer konta
    w dodatku bank na druku przelewu wymaga podania imienia nazwiska adresu co
    wywołuje błędne przeświadczenie u nadawcy że te dane są istotne i sprawdzane

    proponowałbym w takim razie konsekwencje w działaniu i pytanie wysyłającego
    przelew wyłącznie o numer konta - przynajmniej będzie wtedy nadawca wiedział
    że ten numer jest jedynym istotnym elementem i będzie starał sie to
    zweryfikować jakoś

> [...]
    > ze przewoznik jest winny i ma w kazdym autobusie sprawdzac, czy kazdy
    > pasazer ma bilet. (bo przeciez gdyby sprawdzil, to by nie blo

    tutaj raczej logiczniejsze byloby porownanie do mordercy ktory uzyl
    zakupionego w sklepie pistoletu dlatego ze nikt nie sprawdzil że pozwolenie
    na bron wydane panu Kowalskiemu zostało wykorzystane w sklepie przez Pana
    Iksinskiego - ktory znalazl to pozwolenie gdzies na ulicy i poszedl do
    sklepu kupic bron - a tam nikt nie sprawdzil jego dowodu osobistego
    - więc oczywiscie sklep nie jest winien morderstwa - jednakże brak
    rzetelnego wykonywania obowiązków przez sklep przyczynil sie do ułatwienia

    ps. oczywiscie banki są dużo mądrzejsze niż mały sklep, po to płacą
    prawnikom i piszą grube regulaminy by umieć udowodnić że przyjmowanie
    przelewow tylko wg numeru rachunku jest ok wiec nie liczę na to że
    ktokolwiek uzna bank winnym

  • 7. Data: 2004-09-04 10:25:02
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    On 2004-09-04, Paweł <h...@g...pl> wrote:
> [...]
    > przelew wyłącznie o numer konta - przynajmniej będzie wtedy nadawca wiedział
    > że ten numer jest jedynym istotnym elementem i będzie starał sie to

    dane teleadresowe są wykorzystywane w przypadku jeśli przyjdzie przelew
    na konto które nie istnieje.

    Poczta też dostarczy przesyłki na adres:

    Kubuś Puchatek
    ul. Ulica-Poprawna 1/1
    poprawny-kod poprawne-miasto

    i jakoś nikt nie ma o to do niej pretensji..

    (i analogicznie Imie i Nazwisko może służyć do odnlezienia odbiorcy w
    przypadku problemów z adresem pocztowym)

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 8. Data: 2004-09-04 10:35:49
    Od: "Paweł" <h...@g...pl>

    > Poczta też dostarczy przesyłki na adres:
    >
    > Kubuś Puchatek
    > ul. Ulica-Poprawna 1/1
    > poprawny-kod poprawne-miasto
    >
    > i jakoś nikt nie ma o to do niej pretensji..

    nie zawsze - wystarczy że odbiorcy poleconego nie będzie w domu i przy
    próbie odebrania takiego listu na poczcie może być problem - jednak w
    przypadku poczty polskiej oczywiste jest

  • 9. Data: 2004-09-04 10:42:34
    Od: "Paweł" <h...@g...pl>

    > (i analogicznie Imie i Nazwisko może służyć do odnlezienia odbiorcy w
    > przypadku problemów z adresem pocztowym)

    słyszałeś kiedyś o przypadku by przelew dotarł do kogoś gdy podany jest
    błędny numer konta ??
    i by wtedy bank urządzał poszukiwanie klientów wg adresu i nazwiska ??

    wiec po co wogóle urządza sie szopkę z podawaniem adresu nazwiska ??

    ps. ostatnio w multibanku byłem świadkiem sytuacji gdy człowiek chciał
    wpłacić pieniadze na konto znajomej - znał tylko jej imię i nazwisko (z
    rozmowy wynikało że pani ta jest na wczasach i przypomniała sobie iż braknie
    jej środków na koncie na spłatę karty)
    pani z multibanku miło ale stanowczo odmówiła przyjęcia wpłaty tłumacząc że
    musi być numer konta - samo imie nazwisko klienta banku nie wystarczą by
    wykonac wpłatę

  • 10. Data: 2004-09-04 11:09:59
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    > wiec po co wogóle urządza sie szopkę z podawaniem adresu nazwiska ??

    Bo jest to istotne dla wielu odbiorców.