  • 41. Data: 2004-09-05 17:58:44
    Temat: Re: darmowe konto internetowe ?
    Od: g...@p...onet.pl

    > Dnia 5 Sep 2004 14:36:58 +0200, "Rafi" <g...@p...onet.pl> wklepał(-
    a):

    > Napisz jeszcze, że to koniec Polski niepodległej. :-D
    >
    > --
    > Sławomir Szyszło  mailto:s...@p...onet.pl
    > FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
    > FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/

    Tak to koniec Polski niepodleglej przy takiej dziurze budrzetowej to dlugo
    niepociagniemy, albo bedzie jak w argentynie albo ktoś wykupi nasze dlugi i
    będziemy odrabiać cudzą panszczyzne.

  • 42. Data: 2004-09-05 19:59:00
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    _Mark_ napisał(a):

    > Sugerujesz, że usługa bankowa powinna być jeszcze dalej "rozbijana" na
    > poszczególne czynności jakie wykonuje bank i umieszczanie tego w cenniku?

    Nie. Nie wiem skąd pomysł, że to sugerowałem. Wskazałem parę przykładów
    ponoszenia prezez bank kosztów, które jakoś musi pokryć. Kto? Klient
    oczywiście. Przecież nie bank - nie jest on instytucją charytatywną.

    Ale jeśli chce wprowadzać opłaty za każą najmniejsza rzecz - jego
    sprawa. Z tego co mi wiadomo nie ma przymusu korzystania z banku X, right?

    > Inni usługodawcy też tak powinni postępować?

    Jak chcą. Ci mi do tego. Najwyżej kupię gdzie indziej.

    > Chleb 80gr + pobyt w sklepie 10gr + przyjęcie zapłaty 10gr itd.

    Demagogia.

    > Moim zdaniem to ślepa uliczka dla klientów i na to nie powinniśmy pozwalać.

    A co mi za różnica, czy zapłacę 1,20 za chleb, czy 1 PLN plus 10 groszy
    za wejście plus 10 groszy za transakcję. To sprawa usługodawcy. Podoba
    się - kupujesz. Nie - idziesz gdzie indziej.

  • 43. Data: 2004-09-05 20:02:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    $$Szalony_Kapelusznik$$ napisał(a):

    > Powiem tak: mi to sie zawsze wydawalo, ze to ja robie bankowi laske, ze mu
    > daje do tych brudnych lapsk moje pieniadze, zeby sie nimi pobawil i czerpal
    > z tego nieograniczone zyski odpalajac mi jedynie nedzne procenty. A tutaj
    > sie dowiaduje, ze to ja powinienem byc bankowi wdzieczny, ze laskawie wzial
    > odemnie _moje_ pieniadze i jeszcze powinienem mu za to zaplacic.
    > Nie pomylily sie Wam cosik kierunki ???

    Ależ masz całkowitą rację. Chcesz bankowi oddać swoje pieniądze i
    uzyskać część jego zysku? Proszę bardzo. Zapraszamy do założenia lokat.
    Bez usług dodatkowych i innych pierdół. Ale także bez opłat.

    Chcesz konto z usługami dodatkowymi? Płać za nie.

  • 44. Data: 2004-09-05 20:23:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    $$Szalony_Kapelusznik$$ <s...@w...pl> wrote:
    > OK. Sprecyzujmy co jest usluga dodatkowa wiec ?

    Wszystko poza zalozeniem lokaty.

    http://www.PRnews.pl

  • 45. Data: 2004-09-05 20:27:20
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > Chcesz konto z usługami dodatkowymi? Płać za nie.

    OK. Sprecyzujmy co jest usluga dodatkowa wiec ?

    MAd Hat
    ter

  • 46. Data: 2004-09-05 20:31:40
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > Wpłacasz pieniądze do banku, żeby dokonywać za jego pośrednictwem pewnych
    > operacji. On ci to umożliwia, ty za to płacisz (w postaci "abonamentu",
    prowizji
    > lub przekazania części swoich środków w celu ich obrotu na rynku
    pieniężnym).
    > Nie wiem dlaczego niektórzy robią taki raban z tego powodu.
    > Nadając list też się pieklisz, że musisz płacić za znaczek?

    Przykad jest nieadekwatny. Poczta nic nie ma z tego, ze moze sie pobawic
    moim listem. Bank z zabawy moimi pieniedzmi ma (a przynajmniej powinien).
    Dostrzegasz roznice ?
    Jezeli tak, to poprosze jakas bardziej dopasowana analogie.

    MAd Hat
    ter

  • 47. Data: 2004-09-05 20:38:31
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    $$Szalony_Kapelusznik$$ <s...@w...pl> wrote:
    > Jezeli tak, to poprosze jakas bardziej dopasowana analogie.

    Lokata terminowa i Rachunek oszczednosciowo rolziczeniowy. Rozrozniasz te
    dwa "produkty"? ROR to zakres uslug, za ktore placisz staly miesieczny
    abonament (zazwyczaj).
    Lokata dalej jest wszedzie bezplatna. Czyli chyba jest tak jak mysla;les do
    tej pory. Za uslugi dodane bank kaze sobie placic - chyba, ze jestes na tyle
    oplacalnym klientem, ze woli cie z tych oplat sam zwolnic.

    http://www.PRnews.pl

  • 48. Data: 2004-09-06 07:56:36
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Wszystko poza zalozeniem lokaty.

    Dokładnie.
    Wszelkie karty płatnicze, bankomaty, serwisy telefoniczne, dostęp via
    internet, przelewy, bla bla bla... To nie jest stricte związane z
    trzymaniem pieniędzy w banku, prawda? Chcesz z tych usług dodatkowych
    skorzystać - zapłać.

  • 49. Data: 2004-09-06 10:57:04
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał
    w wiadomości news:chfr46$l3d$1@news.elsat.net.pl...

    > Nie. Nie wiem skąd pomysł, że to sugerowałem. Wskazałem parę przykładów
    > ponoszenia prezez bank kosztów, które jakoś musi pokryć. Kto? Klient
    > oczywiście. Przecież nie bank - nie jest on instytucją charytatywną.

    Pomimo, że zgadzam sie w zupełnosci z tym, że każda czynność jaką wykonuje
    bank ma swoją cenę, w dalszym ciągu uważam, że umieszczanie tego w cenniku
    dla klienta nie jest zbyt etyczne i powinno być wstydliwe dla banku np.
    wpłata gotówki, założenie i utrzymanie konta. Skoro część banków nie pobiera
    za to opłaty, a wykonuje takie czynnosci tzn. że można to rozliczyc w inny
    sposób, a najlepiej nie umieszczać takiej pozycji w cenniku nawet z
    wartością zero.
    Banki "rozbijają" poszczególne usługi na "podusługi" w celach
    marketingowych, "zmuszając" klientów do dziwnych zabiegów utrzymywania kilku
    kont w różnych bankach. Poza tym jak pisałem niektóre "podusługi" wyglądają
    nieprzyzwoicie.
    Bank może ponieść pewne ryzyko "klientów deficytowych", tak jak to robią
    sklepy (mam nadzieję że to demagogia i do tego nie dojdzie) wpuszczając
    wszystkich potencjalnych klientów, pomimo, że też ponoszą koszty utrzymania
    budynku, ochrony, parkingów itp. a część klientów okazuje się być
    "deficytowymi" nie dokonując zakupów.

    pzdr

  • 50. Data: 2004-09-06 11:03:13
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:chfti2$i43$1@news.onet.pl...

    > Lokata terminowa i Rachunek oszczednosciowo rolziczeniowy. Rozrozniasz te
    > dwa "produkty"? ROR to zakres uslug, za ktore placisz staly miesieczny
    > abonament (zazwyczaj).

    Co będzie jak potraktuję ROR jako lokatę (obojętne z jakiej przyczyny)?
    Wpłacę pewną kwotę i o niej zapomnę.
    Czy bank zwróci mi "abonament" bo się nie "napracował"?

    pzdr