  • 11. Data: 2011-09-20 22:51:05
    Temat: Re: darmowa KK
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 21.09.2011 00:34, pmlb wrote:

    > Czlowieku pomyliles karte ktora dostajesz do konta z karta kredytowa to
    > juz jeden szczegol, kolejny jest taki, ze oplaty sa za konto nie za
    > karte. Poza tym napisalem ci wyrazie, placiszza uslugi komercyjne
    > dodatkowe do konta nie za konto i karte.

    Znowu cos mieszasz, bo jak do tej pory nie pisalem o zadnych oplatach za
    karte, tylko o warunkach, jakie nalezy spelnic.

    > Konto moze sie nazywac platinum i tez bedzie miesieczna oplata bo w
    > ramach konta sa ubezpieczenia

    Rozmawiamy o karcie, nie o koncie.

    > ale nie rozmwaimy o uslugach dodatkowych
    > komercyjnych ale o samej karcie kredytowej czy debetowej - czy potrafisz
    > to zrozumiec? Czy za trudne?

    Rozmawiam z bucem, zdaje sie?

    > Czlowieku mylisz pojecia! Co innego konto z dodatkami a co innego karta
    > kredytowa. Nie ma zadnego warunku na otrzymanie karty debetowej, to co
    > ty wyciagles dotyczy wylacznie konta. Jak nie chcesz ubezpieczenia na
    > podroze zagraniczne bedziesz miec za darmo - czy rozumiesz?
    > Sama karta jak i konto jest absolutnie bezplatne.

    Ale ja nigdzie nie pisalem, ze jest platne.
    Pisalem tylko, ze sa warunki do spelnienia do tej karty.

    http://www.bankofscotland.co.uk/creditcards/advantag
    e-credit-card/

    To qualify for this offer you need one of the following:

    A current account with us into which you pay ?1,000 or more each
    calendar month
    An Ultimate Reward Current Account
    Or switch your current account to us using our dedicated Switching
    Service and pay in ?1,000 or more each month or open an Ultimate Reward
    Current Account

    [ciach bucowanie, "W UK nie ma warunkow!" itp.]

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 12. Data: 2011-09-20 22:53:17
    Od: pmlb <b...@d...pl>

    On 20/09/2011 22:35, m4rkiz wrote:

    > no to jak juz bladzimy po swiecie

    > w irlandii niekoniecznie, ale o darmowa nietrudno w kazdym banku

    A mozesz podac ile kosztuje wydanie czy roczna oplata tam gdzie nie jest
    za darmo i czy dotyczy to firm niezwiazanych z bankami?

    > wiekszosc kart nie ma, kazda za to ma 'oplate skarbowa' kredytowki i
    > charge 30 euro, debetowki 5 euro

    Rozumiem, ze piszesz o uzywaniu karty a nie o samej karcie i kosztow na
    niej..?

    > zazwyczaj za darmo, druga karta oraz duplikat zazwyczaj ponad 20 euro

    W UK debetowki wydawane jako dublikaty czy nowe sa darmowe, KK obecnie
    nie wiem, ale jeszcze rok temu za darmo.

    > nie wiem o czym dokladnie piszesz, ale na oplaty dodatkowe za uzywanie
    > sie jeszcze nie zalapalem

    W Polsce by miec cos niby za darmo w banku czasem musisz wykonac
    operacji za np. 1000zl itp. Lub np. wykonac 10 operacji w miesiacu...

    > bywaja =! standard

    > na wyspach tez zdarzaja sie kwiatki (dla mnie jako Polaka znacznie
    > smieszniejsze niz krajowe) obnizenie limitu karty 'bo nieuzywana byla'
    > o czym slowa nigdzie nie bylo, odsetki od lokat tym mniejsze im wyzsza
    > suma (a nie chodzi nawet o kilkadziesiat tysiecy euro),

    W 2008 kiedy na swiecie szalal kryzys finansowy, wydawca kart
    kredytowych EGG wycofal ponad kilkadziesiat tysiecy kart juz wydanych:)
    to byl szok:) Sprawa zakonczyla sie jedynie smiesznym skandalkiem, bo
    egg sie wycofal lub UWAGA - anulowal zadluzenie jesli klient zogdzil sie
    oddac karte!

    > oraz koles namietnie wydzwaniajacy do mnie zeby sie upewnic czy
    > na pewno akceptuje swoje transakcje 'verified by visa' jak tylko mam
    > taka transakcje na ponad trzy stowy - o zwykle, nawet ponad 1k
    > zazwyczaj nie pyta...

    Bo chyba te w okolicy 200-300 funtow to najczesciej fraudowane sumy.
    Mi kiedys (2006) ktos kupil samochod w Indiach za ponad 30tys funtow
    (nawet zblizonego limitu karty do tej sumy nie bylo!) a inna karte ktos
    uzyl do zakupow elektorniki na jakis wyspach bernabuko:)) Naturalnie
    pierwsza trnasakcja wogole nie doszla do relaizacji natomiast druga za
    ok. 200 funtow mialem zwrocona w 5 dni. Interesujace bylo to, ze
    pozyczajac pewien sprzet w Hire Shop jak sprzedawca nacisna enter, to
    sekunde po tym byl zrobiony zakup elektorniki na tych smiesznych
    wyspach. Podejrzewam, ze mial jakiegos wiruska.

  • 13. Data: 2011-09-20 23:23:18
    Od: pmlb <b...@d...pl>

    On 20/09/2011 23:51, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Znowu cos mieszasz, bo jak do tej pory nie pisalem o zadnych oplatach za
    > karte, tylko o warunkach, jakie nalezy spelnic.

    Poddaje sie...
    Autentycznie z glupota nie wygram, to fakt!

    Moze inaczej.
    KONTO ma dodatki koemrcyjne w tym i karte na takich i takich warunkach -
    jako dodtatek do konta nie jako ekstra karta - jarzysz czy nadal ciemno
    i pustostan?
    To konto ma tez pomoc drogowa AA ale to nie znaczy, ze pomoc drogowa AA
    by wykupic trzeba spelnic warunki... rozumiesz?!
    Potrafisz pojac czym jest ekstra dodatek do jakiegos produktu?
    Jak mam ci to prosciej wyjasnic?
    Jak kupujesz TV to jako dodatek promocje mozesz dostac film amerykasnki
    kat. d
    Ale nie oznacza, to ze by nabyc film usa kat d. musisz spelnic warunki -
    dociera?
    To jest produkt adresowany do posiadaczy konkretnego KONTA na innych
    zasadach, zrozum ze to!

    > Rozmawiamy o karcie, nie o koncie.

    Ale baranie (inaczej sie juz nie da) ta karta jest do tego konta i tylko
    do niego jako ewentualny dodatek.

    > Rozmawiam z bucem, zdaje sie?

    Jesli masz przed soba lusterko to calkiem logiczne rozumowanie.

> [...]
    > Current Account
    >

    > [ciach bucowanie, "W UK nie ma warunkow!" itp.]

    Karta jest wiec wylacznie dla posiadaczy konta o nazwie "An Ultimate
    Reward Current Account" jako dotatek dla tych klientow.
    Rozumiesz tekst pisany?
    ta karta jest wylacznie dla posiadaczy tego konta - potrafisz to zrozumiec?
    Rownie dobrze mozesz sie ubezpieczyc d wyjazdow zagranicznych w setce
    innych miejsc, by sie ubezpieczyc nie musisz spelnic warunkow posadania
    konta, kupujac to konto masz w nim ubezpieczenie i jako dodatek mozesz
    wziasc karte kredytowa na pewnych korzystniejszych warunkach.
    Rozumiesz stwierdzenie members only?

    OK, po przemysleniu chwlowym chyba wiem o co ci chodzi!
    W Polsce KK mozna tylko otrzymac jak sie ma konto w danym banku ktory KK
    wydaje, moze z tego wynika brak zrozumienia przez ciebie, ze by KK
    dostac w UK za darmo nie trzeba spelnic zadnych warunkow...
    Bo w Polsce tylko sa KK powiazane z konkretnymi kontami.
    Tylko naprawde postaraj sie zrozumiec, ze TA KK ktora przytoczyles jest
    oferowana jako dodatek posiadaczom danego konta na zasadzie members only.
    Inny przyklad:
    plywalnia, by isc na plywalnie nie musisz byc czlonkiem klubu
    polywackiego, ale czlonkowie klubu plywackiego maja darmowa jedna sesje
    w tygodniu. To jednak nie oznacza, ze ty by skorzystac z basenu misusz
    byc czlonkiem klubu i spelnic ich warunki.

    ps.
    Teraz widac, jak bardzo bankowosc w polsce jest zacofana...
    Najgorsze jest to, ze dla ludzi (na pewno nie wszystkich) ciezko sobie
    wyobrazic, ze gdzies jest inaczej! Ba! Ze to co standardem jest w polsce
    w takiej UK np. jest wylacznie dodatkiem.

  • 14. Data: 2011-09-21 09:54:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 21.09.2011 01:23, pmlb wrote:

> [...]
    > To konto ma tez pomoc drogowa AA ale to nie znaczy, ze pomoc drogowa AA
    > by wykupic trzeba spelnic warunki... rozumiesz?!

    Alez rozumiem doskonale.

    W UK sa karty kredytowe, do ktorych trzeba spelnic jakies warunki, i
    takie, do ktorych nie trzeba spelnic warunkow (poza jakimis oczywistymi,
    jak pelnoletnosc, niebycie bankrutem itp.).

    Inna karta, bez konta, RBS YourPoints World MasterCard - "if you earn at
    least ?10,000 a year" (to zaoferujemy nastepujace warunki).

    Sainsbury's Gold Credit Card - ?5.00 per month fee (+jakies warunki do
    spelnienia).

    NatWest Black - Annual fee: ?250

    Coutts - Annual fee: ?350

    AMEX - fee od ?25 do ?350

    Egg Money World MasterCard - ?1 monthly fee

    Itp., itd.

    Te zupelnie darmowe / bez warunkow stanowia wiekszosc rynku.

    Jednak twoje bucowanie o "kazda karta w UK jest darmowa" i "zadna nie ma
    warunkow" - wynika to z tak glebokiej niewiedzy, braku jakiegos
    elementarnego zastanowienia / refleksji (chyba malo kto zna oferte
    wszystkich bankow w calym kraju, aby glosic tak zdecydowane sady?),
    wrodzonej klotliwosci, a moze po prostu glupoty?

    [ciach bucowanie, znajdz sobie kogos innego to twojej dziecinady]

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 15. Data: 2011-09-21 11:45:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 20.09.2011 18:52, BI wrote:

    > Istnieje. Nazywa się Keep It Simple, wydawana jest przez Open Finance
    > (Noble Bank). Spełnia w całości wszystkie powyższe wymagania, nie ma
    > do niej żadnych warunków i opłat.
    >
    > http://openonline.pl/kis/

    Dzięki.

    Marx

    Ps. myślałem że pisząc na polską grupę domyślnie pytanie zadaję o
    polskie karty ale jak widać pewna osoba z mojego KF nie załapała...

  • 16. Data: 2011-09-22 08:53:57
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > Alez rozumiem doskonale.

    Nie nadal nie rozumiesz... Parafazujac ostatnie medialne doniesienia z wysp
    w Polsce: Nie kazdy cygan to rom.
    Wg. twojego toku rozumowania i polskiego kazdy cygan to to samo co rom...

    > W UK sa karty kredytowe, do ktorych trzeba spelnic jakies warunki, i
    > takie, do ktorych nie trzeba spelnic warunkow (poza jakimis oczywistymi,
    > jak pelnoletnosc, niebycie bankrutem itp.).

    Nie! Zrozum w UK nie ma kart kredytowych z oplatami lub warunkami by ich nie
    bylo. To co tobie sie wydaje, ze jest to zupelnie inna beczka tematu.
    Porownam ci to do pomocy drogowej.
    Pomoc drogowa w UK jest powrzechnie dostepna dla kazdego zmotoryzowanego, AA
    mozesz sobie bez problemu wykupic. Jednak nie ma nic na przeszkodzie bys
    zalozyl z kumplami wlasna pomoc dorgowa i tylko obracal sie wokol swoich
    znajomych, to jednak ze to twojego klubu nie wpusisz innych bez pewnych
    warunkow nie oznacza, ze w UK pomoc dorgowa czasem jest a czasem nie
    obwarunkowana. Czy bteraz rozumiesz?
    Dla zwyklego zjadacz chelba jak ty, ja watkodawca - nie ma warunkow i oplat.
    Nie bylo pytania o elitarne kluby czy dodatkowe opcje do kont. Postaraja sie
    to zroznicowac. Wiem, ze w Polsce nie jest to latwe! Bo nie bylo takich
    tradycji i takich systemow.
    Podales nizej jeden z najbardziej chyba elitarnych bankow na swiecie, gdzie
    przyjmuje sie ludzi zarabiajacych powyzej 75k funtopw rocznie a standardowy
    klient to osoba z dochodami ponad 1mln funtow rocznie - pomys ilu znajdziesz
    ludzi ktorzy na tym forum beda w zasiegu tego klubu? Nawet jak wszyscy
    czytelnicy sie zloza to nie wystarczy na jedno konto. Postaraj sie to
    zrozumiec.
    Warunki czy oplaty dotycza tylko specyficznego klienta, nie ogolu o ktrym
    piszemy. Prtoblem polega na tym, ze w polsce coraz mniej ludzi potrafi
    czytac ze zrozumieniem i logicznie przeanalizowac problem. Jak to powiedzial
    jeden z kaczorow: biale jest czarne a czarne biale- dokladnie tak was
    nuczono. Malo tego, w Polsce z tego co czytam ludzie zyja skrajnosciami:
    albo biale albo czarne, nie dostrzegajac, ze pomiedzy jest miliony odcieni
    szarosci. Dlatego nie potrafisz tego zrozumiec.
    I jak juz napisalem wczesniej ja sie poddaje. Nie dam rady przeskoczyc wielu
    lat indoktrynacji telewizyjnej. Moze kiedys to zrozumiesz...

> [...]
    > wszystkich bankow w calym kraju, aby glosic tak zdecydowane sady?),
    > wrodzonej klotliwosci, a moze po prostu glupoty?

    Jak napisalem wyzej, nie rozumiesz czegos i zamiast postarac sie zrozumiec
    rzucasz inwektywami.
    Zawsze mozesz zapytac to postaram sie wyjasnic.
    Naprawde nie ma zadnych oplat ani warunkow by ich nie bylo jak chcesz miec
    KK w UK!

  • 17. Data: 2011-09-22 08:57:02
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Ps. myślałem że pisząc na polską grupę domyślnie pytanie zadaję o
    > polskie karty ale jak widać pewna osoba z mojego KF nie załapała...

    Wiec pora naumiec sie czytrac ze zrozumieniem!
    Skoro nie potrafisz wyjsniam jak przedszkolakowi:
    Napisalem w tym watku o UK mimo iz domyslalem sie, ze chodzi o Polske.
    To nie wiem, czy sa darmowe, ale przy okazji napisalem jak to jest w UK.
    Wiec czytaj i postaraj sie rozumiec co sie pisze - ok?

  • 18. Data: 2011-09-22 10:25:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 22.09.2011 10:53, pmlb wrote:

    > Nie! Zrozum w UK nie ma kart kredytowych z oplatami lub warunkami by ich
    > nie bylo.

    "Nie ma kart kredytowych (...) z warunkami by ich nie bylo" to jezyk...
    "polskawy"?

    (...)

    > Nie bylo pytania o elitarne kluby czy dodatkowe opcje do kont.

    No jasne, Egg Bank i jego karta z oplata ?1 (slownie: jeden funt)
    miesiecznie, to elitarny klub.

    Podobnie jak luksusowy i elitarny klub Sainsbury i jego elitarna karta z
    oplata ?5 (slownie: piec funtow) miesiecznie.

    AMEX za 25 funtow jest jak wiadomo tylko dla czlonkow rodziny krolewskiej.

    Mowi sie, ze karty z warunkami typu "if you earn at least ?10,000 a
    year" otrzymuja jedynie najbogatsi i najelitarniejsi obywatele Albionu,
    bo takich pieniedzy przeciez nie zarobi sie w ciagu kilku pokolen.

    Idz ty sie puknij w glowe.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2011-09-23 10:35:17
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > otrzymuja jedynie najbogatsi i najelitarniejsi obywatele Albionu, bo
    > takich pieniedzy przeciez nie zarobi sie w ciagu kilku pokolen.

    Juz ci napisalem ze sie poddaje - z glupota nie wygram.
    Jedno jest pewne - teraz juz wiem skad PO PiS ma 70% poparcie...
    Wiecej pytan nie mam.

  • 20. Data: 2011-09-24 13:09:15
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message

    > Rozumiem, ze piszesz o uzywaniu karty a nie o samej karcie i kosztow na niej..?

    to podatek odprowadzany panstwu za posrednictwem banku za sam fakt posiadania
    karty

    ale sprawdzilem wlasnie cenniki i przyznaje ze wszystkie zwykle karty
    kredytowe w kilku wiekszych bankach (aib, nib, kbc, boi, ulster) faktycznie
    nie maja zadnych oplat na rzecz bankow