  • 1. Data: 2011-09-20 11:39:46
    Temat: darmowa KK
    Od: Marx <M...@n...com>

    Witam
    Czy istnieje w pełni darmowa KK? tzn taka która nie wymaga żadnych
    limitów do wyrobienia (typu kwotowego czy ilości transakcji), nie ma
    opłaty rocznej. Akceptowalna jest ewentualnie jednorazowa opłata za wydanie.
    Przy czym nie chodzi mi np o kartę Citybanku gdzie trzeba się prosić
    albo mieć szczęście aby była ona darmowa.
    Marx

  • 2. Data: 2011-09-20 12:10:15
    Temat: Re: darmowa KK
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marx <M...@n...com> writes:

    > Witam
    > Czy istnieje w pełni darmowa KK? tzn taka która nie wymaga żadnych
    > limitów do wyrobienia (typu kwotowego czy ilości transakcji), nie ma

    OF?
    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 3. Data: 2011-09-20 15:23:55
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > wydanie.
    > Przy czym nie chodzi mi np o kartę Citybanku gdzie trzeba się prosić albo

    W Polsce nie wiem (nie podales, ze chodzi ci o polske) w UK kazda jest
    darmowa.
    Nie ma oplaty rocznej, za wydanie, zadnego limitu operacji itp.
    Dostajesz plastik z umowa i to wszystko. Obowiazuja cie oczywiscie odsetki
    po 56 dniach, przy czym mozesz wziasc inna i zrobic np. transfer balance
    czyli przelac zadluzenie z jednej na druga i przy dobrej promocji masz nawet
    18 miesiecy odsetki 0! placisz jedynie 3% od kwoty przetransferowanej.
    Karta Kredytowa darmowa to chyba standard w europie (poza polska ale w
    polsce bankowosc jest delikatnie mowiac inna).

  • 4. Data: 2011-09-20 15:44:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.09.2011 17:23, pmlb wrote:

    > W Polsce nie wiem (nie podales, ze chodzi ci o polske) w UK kazda jest
    > darmowa.
    > Nie ma oplaty rocznej, za wydanie, zadnego limitu operacji itp.
    > Dostajesz plastik z umowa i to wszystko.

    Np. jakas karta z Bank of Scotland:

    *To qualify for the All in One Advantage Card offer you need one of the
    following:

    Pay ?1,000 or more into your current account each calendar month OR
    Hold an Ultimate Reward Current Account OR
    Switch your current account to us using our dedicated Switching
    Service and pay in ?1,000 or more each month or open an Ultimate Reward
    Current Account.

    Niby kazda karta jest darmowa bez warunkow, a jednak nie do konca. I te
    "overseas transactions fee w okolicach 3%".

    Choc oczywiscie, z kartami kredytowymi jest tam duzo latwiej niz w Polsce.

    > Karta Kredytowa darmowa to chyba standard w europie (poza polska ale w
    > polsce bankowosc jest delikatnie mowiac inna).

    Tak swoja droga, byles kiedys w innym kraju niz Polska lub Wielka Brytania?

    Bo mam wrazenie, ze dla ciebie istnieja dwa rejony na swiecie: Polska, a
    co poza nia, to Wielka Brytania, zwana tez czasem Europa.

    Wypowiadajac sie tak autorytatywnie, nalezyloby przynajmniej pobieznie
    znac wieksze europejskie kraje, bedace Europa, i - zdziwienie -
    niebedace Wielka Brytania - np. Niemcy czy Francja.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2011-09-20 15:49:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/20/2011 6:39 AM, Marx wrote:
    > Czy istnieje w pełni darmowa KK?

    wszedzie tylko nie w Polsce.

  • 6. Data: 2011-09-20 16:52:42
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 20 Wrz, 13:39, Marx <M...@n...com> wrote:
> [...]
    > limitów do wyrobienia (typu kwotowego czy ilości transakcji), nie ma
    > opłaty rocznej. Akceptowalna jest ewentualnie jednorazowa opłata za wydanie.

    Istnieje. Nazywa się Keep It Simple, wydawana jest przez Open Finance
    (Noble Bank). Spełnia w całości wszystkie powyższe wymagania, nie ma
    do niej żadnych warunków i opłat.

    http://openonline.pl/kis/

  • 7. Data: 2011-09-20 21:23:54
    Od: pmlb <b...@d...pl>

    > Np. jakas karta z Bank of Scotland:

    Pytanie bylo Karte kredytowa nie o konto - ale mniejsza o to...

> [...]
    >

    > Niby kazda karta jest darmowa bez warunkow, a jednak nie do konca. I te
    > "overseas transactions fee w okolicach 3%".

    Nie niby ale kazda jest za darmo
    Dwa to co napisales nie dotyczy karty ale konta
    Trzy - placisz nie za konto i karte ale za:

    - Worldwide multi-trip family travel insurance, AA Breakdown Cover and
    more for just ?15 a month.
    Fee-free planned overdraft of up to ?300 (subject to status) - above
    that amount we'll charge a daily fee when you use your overdraft.

    Czyli za DODATKI komercyjne a nie za karte.
    placisz w tym wypadku za ubezpieczenie wyjazdu zagranice dla calej
    rodziny bez limitu oraz za pomoc drogowa w firmie AA.
    Dodatkowo mozesz (w zaleznosci od twojej sytuacji) dostac debet do 300
    funtow bez oprocentowania.
    Nastepnym razem prosze - czytaj calosc lub zapytaj a nie twierdz!

    > Choc oczywiscie, z kartami kredytowymi jest tam duzo latwiej niz w Polsce.

    Pod jakim wzgledem, bo nie rozumiem tego stwierdzenia?
    Ze jest ich wiecej, latwiej dostac, czy sa po prostu WSZYTKIE bez oplat?

    > Tak swoja droga, byles kiedys w innym kraju niz Polska lub Wielka Brytania?

    Tak bylem.

    > Bo mam wrazenie, ze dla ciebie istnieja dwa rejony na swiecie: Polska, a
    > co poza nia, to Wielka Brytania, zwana tez czasem Europa.

    Pisze o tym o czym wiem, w przeciwienstwie do co niektorych, ktorzy nie
    potrafia dokladnie zrozumeic czym jest normalne konto a czym konto plus
    dodatki komercyjne.

    > Wypowiadajac sie tak autorytatywnie, nalezyloby przynajmniej pobieznie
    > znac wieksze europejskie kraje, bedace Europa, i - zdziwienie -
    > niebedace Wielka Brytania - np. Niemcy czy Francja.

    Co do niektorych spraw wypowiadam sie o europie majac na mysli europe
    zachodnia, jednak nie w kazdym przypadku, tylko tam gdzie wiem, ze tak
    czy tak to dziala.

  • 8. Data: 2011-09-20 21:35:46
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    pmlb wrote:
    > W Polsce nie wiem (nie podales, ze chodzi ci o polske)

    no to jak juz bladzimy po swiecie

    > w UK kazda jest darmowa.

    w irlandii niekoniecznie, ale o darmowa nietrudno w kazdym banku

    > Nie ma oplaty rocznej,

    wiekszosc kart nie ma, kazda za to ma 'oplate skarbowa'
    kredytowki i charge 30 euro, debetowki 5 euro

    > za wydanie,

    zazwyczaj za darmo, druga karta oraz duplikat zazwyczaj ponad 20 euro

    > zadnego limitu operacji itp.

    nie wiem o czym dokladnie piszesz, ale na oplaty dodatkowe za uzywanie
    sie jeszcze nie zalapalem

> [...]
    > 18 miesiecy odsetki 0! placisz jedynie 3% od kwoty przetransferowanej.

    bywaja =! standard

    > Karta Kredytowa darmowa to chyba standard w europie (poza polska ale w
    > polsce bankowosc jest delikatnie mowiac inna).

    na wyspach tez zdarzaja sie kwiatki (dla mnie jako Polaka znacznie
    smieszniejsze niz krajowe) obnizenie limitu karty 'bo nieuzywana byla'
    o czym slowa nigdzie nie bylo, odsetki od lokat tym mniejsze im
    wyzsza suma (a nie chodzi nawet o kilkadziesiat tysiecy euro),
    oraz koles namietnie wydzwaniajacy do mnie zeby sie upewnic czy
    na pewno akceptuje swoje transakcje 'verified by visa' jak tylko mam
    taka transakcje na ponad trzy stowy - o zwykle, nawet ponad 1k
    zazwyczaj nie pyta...

  • 9. Data: 2011-09-20 22:08:44
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.09.2011 23:23, pmlb wrote:

    > Pytanie bylo Karte kredytowa nie o konto - ale mniejsza o to...

    "Card" znaczy konto? Ciekawe.

    (...)

> [...]
    > that amount we'll charge a daily fee when you use your overdraft.
    >
    > Czyli za DODATKI komercyjne a nie za karte.

    Cos kiepsko u ciebie z angielskim - w tym, co wlepilem, akurat nie bylo
    slowa o oplacie za karte. Za to sa warunki do spelnienia, ktorych wg.
    ciebie "nie ma zadnych nigdzie".

> [...]
    > funtow bez oprocentowania.
    > Nastepnym razem prosze - czytaj calosc lub zapytaj a nie twierdz!

    Lal, debet 300 funtow.

    (...)

    > Tak bylem.

    > Pisze o tym o czym wiem, w przeciwienstwie do co niektorych, ktorzy nie
    > potrafia dokladnie zrozumeic czym jest normalne konto a czym konto plus
    > dodatki komercyjne.

    A to nie wiem, bo ja pisalem o kartach, ze warunki do spelnienia jednak
    bywaja. A ty z jakiegos powodu zmieniles temat na konta (niedawno
    zreszta twierdziles, ze wszystkie i wszedzie bez wyjatku sa darmowe).

    > Co do niektorych spraw wypowiadam sie o europie majac na mysli europe
    > zachodnia, jednak nie w kazdym przypadku, tylko tam gdzie wiem, ze tak
    > czy tak to dziala.

    No to nie wypowiadaj sie o Europie czy Europie Zachodniej, majac na
    mysli Wielka Brytanie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2011-09-20 22:34:00
    Od: pmlb <b...@d...pl>

    On 20/09/2011 23:08, Tomasz Chmielewski wrote:

    > "Card" znaczy konto? Ciekawe.

    Czlowieku pomyliles karte ktora dostajesz do konta z karta kredytowa to
    juz jeden szczegol, kolejny jest taki, ze oplaty sa za konto nie za
    karte. Poza tym napisalem ci wyrazie, placiszza uslugi komercyjne
    dodatkowe do konta nie za konto i karte.
    Konto moze sie nazywac platinum i tez bedzie miesieczna oplata bo w
    ramach konta sa ubezpieczenia, ale nie rozmwaimy o uslugach dodatkowych
    komercyjnych ale o samej karcie kredytowej czy debetowej - czy potrafisz
    to zrozumiec? Czy za trudne?

    > (...)

    > Cos kiepsko u ciebie z angielskim - w tym, co wlepilem, akurat nie bylo
    > slowa o oplacie za karte. Za to sa warunki do spelnienia, ktorych wg.
    > ciebie "nie ma zadnych nigdzie".

    Czlowieku mylisz pojecia! Co innego konto z dodatkami a co innego karta
    kredytowa. Nie ma zadnego warunku na otrzymanie karty debetowej, to co
    ty wyciagles dotyczy wylacznie konta. Jak nie chcesz ubezpieczenia na
    podroze zagraniczne bedziesz miec za darmo - czy rozumiesz?
    Sama karta jak i konto jest absolutnie bezplatne.

    > Lal, debet 300 funtow.

    Nie wiem o co ci biega?
    W Polsce overdraw to debet tak sie nazywa chyba, ze nazewnictwo uleglo
    zmianie (oby!) jesli nie chodzi ci o nazwe tylko sama kwote to miej to
    czlowiku na uwadze, ze to co przytoczyles nie jest karta kredytowa ale
    debetowa i kwta jest maksymalnym debetem na jaki mozesz zadluzyc konto
    bez placenia odsetek i oplat.
    Czy wyjasnilem odpowiednio czy nadal nie potrafisz zakumac o czym mowa?

> [...]
    > bywaja. A ty z jakiegos powodu zmieniles temat na konta (niedawno
    > zreszta twierdziles, ze wszystkie i wszedzie bez wyjatku sa darmowe).

    W UK nie ma warunkow! Jeszcze raz - podales warunki konta debetowego z
    dodatkowymi uslugami i korzysciami ktore sa w 100% komercyjne i platne.
    Karta do tego KONTA jest darmowa i jest to karta DEBETOWA a nie
    kredytowa! Moze nie wiesz czym sie roznia obydwie karty? Jesli tak to
    napisz a ci prosto i jasno wyjasnie:)

    > No to nie wypowiadaj sie o Europie czy Europie Zachodniej, majac na
    > mysli Wielka Brytanie.

    A w ktorym miejscu to napisalem?
    Pisze caly czas o UK, jedynie na koniec napisalem pytajaco, ze to CHYBA
    standard (darmowa KK) w europie zachodnie.
    Prosze cie, postaraj sie zrozumiec tekst pisany!
    UK pisze konkretnie bo wiem, o europie w trybie przypuszczalnym
    pytajacym... Boze!
    ps. ja robie bledy ortograficzne i stylistyczne nie wazne dlaczego - ale
    na Boga co z wasza umiejetnoscia rozumienia pisma pisanego!?
    Jesli dokladnie nie wiesz o jakies ofercie banku UK lub masz watpliwosc
    po prostu zapytaj a nie blaznij sie jka polskie media ktore irlandzkich
    "travelers" nazywaja romami...