  • 11. Data: 2003-12-31 00:08:31
    Temat: Re: co to za zwyczaj płatnosc kartą tak ale powyzej 20 pln
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    zbiggy napisal/a:

    > I tu zapewne odkrylibyśmy, że ten sklepikarz wie co robi wbrew
    > pozorom.

    a teraz jeszcze przeczytałem co napisał praktyk WIT i jeszcze bardziej
    jestem pewny swego:
    1. prowizja dla CA od sklepikarza jest znacznie większa niż 1,8% (3,8%
    zmniejsza marżę efektywną z 15% na 5,2%)
    2. dla klientów (w ich masie) tak naprawdę nie jest krytyczną sprawą
    możliwość zapłacenia karta za każdy drobiazg, a ci którzy tutaj się
    wypowiadają są nieistotni (hehe tzn. znajdują się na kilka długości odchyleń
    std od średniej ;-))

    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 12. Data: 2003-12-31 06:28:04
    Od: "Hokus-Pokus" <s...@k...net.pl>

    > Wszyscy (Pekao, e-service etc.) chcieli 3,8% prowizji (sklep
    > komputerowy).

    Wszystko zależy od obrotu "kartowego". 3,8% i 50 zł za POSa dałbym tobie ze
    trzy lata temu, bo wówczas takie prowizje były czymś normalnym (8 lat temu
    dostałbyś 4,8%, przy posie 4,6%)

    Przy marży 8-10% to przestaje sie powoli opłacać....
    > Opłata za terminal 50 netto miesięcznie.

    Mogłeś poprosić o tańszy POS (np. Bull Ingenico - max. 30zł.)

    > Każde połączenie to 33 grosze....

    > Na początku powiesiłem kartkę ze platnosci kartami ponizej 50 zeta nie
    > realizujemy i drugą pod spodem, że *ceny* *zawierają* *3,8%* rabatu
    > przy płatności gotówką.
    >
    > Nie bylo większych awantur z klientami :-)
    > Ale znudzilo mi sie wkładanie w d... Peakao kilkadziesiąt PLN

    Jest takie prawo rynku, że jeśli nie podoba ci się firma z którą
    współpracujesz, to nic nie stoi na przeszkodzie, by ją zmienić na taką,
    która daje lepsze warunki. Reasumując: 1) trafiłeś na kiepskiego handlowca-
    naciągacza, 2) Nie przygotowałeś się do podpisania umowy z centrum
    rozliczeniowym.

    > miesięcznie i teraz wszyskich wysylam do bankomatu i o dziwo wracaja z
    > gotówką.

    ja bym nie wrócił...

    Jeszcze jedno, o którym nikt tu nie napisał. Zapomnieliście o fakturach?
    Wszystkie opłaty idą w koszta.
    Hokus-Pokus
    http://ag.bocznica.org/

  • 13. Data: 2003-12-31 07:43:56
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik WIT napisał:

    > Każde połączenie to 33 grosze....

    Nie żebym kogoś reklamował, ale połączenie autoryzacyjne trwa
    standardowo nie dłużej niż 20sec. czyli 12 gr brutto.

    http://www.1044.pl/main.evn?screen=noferta&action=pa
    ktywny_ile

    pzdr

    Tomek

  • 14. Data: 2003-12-31 09:37:51
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>

    Hokus-Pokus wrote:
    > Jeszcze jedno, o którym nikt tu nie napisał. Zapomnieliście o
    > fakturach? Wszystkie opłaty idą w koszta.

    No i co z tego?
    Zaplacic i tak trzeba, tylko ze mniej o VAT....

    --
    Pozdrawiam,
    ________________________________

  • 15. Data: 2003-12-31 11:02:30
    Temat: Re: co to za zwyczaj płatnosc kartš tak ale powyzej 20 pln
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "noe" <brak@ANTYSPAM/konto.pl> napisał w wiadomości
    > Co to za zwyczaj płatnoœć kartš tak ale powyżej 20 pln.Zaskoczyli mnie
    > niemile w sieci Rossmann miasto Œwidnica operator POS-a Polcard.
    > Z reguły małe kwoty reguluje gotówkš ale bankomaty w okolicy nie miały
    w tym
    > momencie pršdu,pogotowie energetyki kręciło sie wokół i dupa blada.

    Nakrzyczeli, zmienili temat, ale konkretnie chyba nikt nie
    odpowiedział.
    Nie znam obecnych progów, ale faktem jest, że każde centrum
    autoryzacyjne (CA) ma wyznaczone jakieś minimalne progi kwotowe, poniżej
    których transakcja nie będzie zaakceptowana. Tyle, ze te progi są dość
    niskie. Jeszcze jakiś czas było to w BZ WBK 5 zł, w Polcardzie 1 zł
    (innych nie znam, nnie pamiętam). Zdaje się, że BZ WBK miało najwyższy
    lub jeden z najwyższych progów. Jeśli w tej kwestii nic się nie
    zmieniło, to na pewno 20 zł jest kwotą wymyśloną przez Rossmanna. Ale
    ten sklep (ta sieć) tak ma od dawna. I ma do tego prawo. Tyle ze jesli
    nie ma takiej informacji wyraźnie upublicznionej w sklepie, najlepiej
    przy bramce wejściowej, to jest to postępowanie niekulturalne wobec
    klientów, powiedziałbym, że wręcz okazujące ignorancję wobec klienta.
    Niestety jedyne co może w tej sytuacji zrobić klient, to albo wyciągnąć
    gotówkę, albo dobrać inny towar na łączną kwotę przekraczającą limit,
    albo... najlepiej gdyby "zagłosował nogami", czyli wziął nogi za pas,
    zostawiając towar na ladzie (to ostatnie warto zrobić wyłącznie wtedy,
    gdy rzeczywiście brak jest wyraźnie widocznej informacji o minimalnym
    limicie dla płatności kartą).

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 16. Data: 2003-12-31 13:29:01
    Od: "noe" <brak@ANTYSPAM/konto.pl>

    Ale ten sklep (ta sieć) tak ma od dawna. I ma do tego prawo.

    Czy mozesz rozciągnąć ten temat,bo z tego co wiem raczej nie ma takiego
    prawa lub powiem inaczej kiedys nie było.
    A jesli jest tak jak piszesz to dziwi mnie fakt ze prawie nikt z tego prawa
    nie korzysta a na pewno było by zainteresowanie przynajmniej w małych
    placówkach.

  • 17. Data: 2003-12-31 15:05:57
    Od: <t...@g...pl>

    Oplacalnosc transakcji jest rzecza wzgledna.
    W USA placilem karta za pojednycz ne przeceniane plyty CD - najnizsza kwote,
    ktora w ten sposob uregulowalem to bylo 89 centow !! 0,89 USD. Nikt nie
    protestowal tylko bral karte.
    Widocznie tam sie oplaca, bo pieniadzew leza na ulicy.

  • 18. Data: 2003-12-31 15:24:19
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
    > zbiggy napisal/a:
    >
    > 1. prowizja dla CA od sklepikarza jest znacznie większa niż 1,8% (3,8%
    > zmniejsza marżę efektywną z 15% na 5,2%)

    Jesli miesieczny obrok kartowy jest w granicach kilkuset PLN to byc moze
    prowizja jest w tej wysokosci. Mam nieodparte wrazenie, ze przy obrocie
    rzedu 10 000 - 15 000 mozna bez wiekszych problemow wynegocjowac 2%
    prowizje. Rossmann ma w swoich sklepach chyba o wiele wieksze obroty, a
    srednia transakcji kartowej jest duzo wyzsza niz owe 20 PLN. Nie widze, wiec
    wielkiej tragedii w tym ze na jednym kliencie zarobi tylko 5,2% zamiast 15%.
    Nalezy rowniez pamietac o tym, ze wszelkie ew. prowizje sa uwzglednione w
    cenach. Czyli i tak w efekcie placi za to klient, a robiaz zakupy placi za
    to, ale nie moze z tego korzystac.

    Maciej

  • 19. Data: 2003-12-31 15:45:20
    Od: "noe" <brak@ANTYSPAM/konto.pl>

    W USA jest opłata 0,19usd za transakcje niezaleznie od kwoty,wiec przy
    drozszych artykułach sobie odbijają.

  • 20. Data: 2003-12-31 15:57:44
    Temat: Re: co to za zwyczaj platnosc karta tak ale powyzej 20 pln
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
    > "Gregor Surmann" <a...@s...net> wrote in message

    > 1,8%?

    A koszt telefonu (toc w POSie najczesciej jest modem...)
    do Centrum...? Towar za 10 zl, 35 gr dla tpsa...

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-