    From: Bartol Partol <b...@p...c>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: Fri, 23 May 2003 13:23:23 +0200

    Użytkownik Jarosław Nowakowski napisał:

    > Wiele sie nie poprawi, jesli, powtarzam dalej bedziecie glosowac na
    > socjalistow.

    Ty zostajac poza unia tez bedziesz glosowal za socjalistami, bo inni
    politycy sa w Polsce zmarginalizowani.

    > Kolejne socjalistyczne rzady fundowaly nam tak naprawde tylko nieudane
    > reformy, i pospieszna, dzika prywatyzacje dzieki ktorej majatek narodowy
    > przeszedl w rece nomenklatury lub kapitalu zachodniego, natomiast kraj do
    > dzisiaj zalewaja aferzysci i lapowkarze.

    Jasne. Tylko co Ty tu jeszcze robisz? Jesli nie kapital zachodni, to
    jaki? Polski, ktorego nie ma? A moze Twoj ulubiony rosyjski? Jesli
    wolisz by rzadzila Toba mafia, OK, droga na wschod jest ciagle otwarta.

    > Dzisiaj jestesmy w przededniu kolejnego wielkiego eksperymentu - ktorego
    > wynik mozna przewidziec juz teraz: Operacja sie udala, pacjent zmarl.

    Pacjent umrze, jesli mu unia nie pomoze.

    > Ale moze teraz konkrety:
    > Kiedy w 1989 wchodzilismy w gospodarke rynkowa, rzadzil nami najbardziej
    > prawicowy rzad w powojennej historii (sic!). Rzad Rakowskiego utrzymal
    > monopol panstwa na trzy dziedziny: alkohol, telekomunikacja, wydobycie
    > kopalin. Dzisiaj koncesjami objetych jest 200 dziedzin, jesli wejdziemy do UE
    > bedzie ich ponad 2000. W tym gaszczu polskie firmy nie maja szans.

    Maja male szanse, bo sa kiepskie. Nie maja kapitalu, maja marnych
    menedzerow, marne technologie itd. To spuscizna po latach PRLu. I nic na
    to nie poradzisz, chocbys bardzo chcial. Bez unii tym bardziej sobie nie
    poradza, bo straca jakakolwiek ochrone przed chciejstwem politykow.

    > Ceny towarow (zywnosci) i uslug beda szybko rosly, natomiast place w sektorze
    > budzetowym beda zamrozone. W miedzyczasie, jak juz wczesniej pisalem

    Skad ta pewnosc? Wg moich informacji czesc artykulow zdrozeje, czesc
    stanieje. Per saldo wyjdzie na zero. Polska nie jest krajem
    szczesliwosci o niskich cenach zywnosci. U nas zywnosc jest stosunkowo
    droga. Czesto drozsza niz w unii.

    > najmadrzejsi ostatecznie pozegnaja sie z tym chorym krajem i dochody budzetu
    > nadwatlonego ogromna skladka m.in. na pensje dla Komisarzy i (p)oslow beda
    > sie systematycznie kurczyc.

    Najmadrzejsi pozegnaja sie z tym krajem jesli nie wejdziemy do unii, bo
    wtedy straca jakiekolwiek mozliwosci rozwoju w swoim wlasnym kraju.

    > Bogate, zachodnie firmy bez przeszkod beda u nas inwestowac, polskim na
    > Zachodzie bedzie niezwykle ciezko, tym bardziej, ze nie zdolalismy wypromowac
    > swoich marek, a wiekszosc produkcji szla do "Niemca" pod obcym szyldem.

    Gdyby nie inwestycje bogatych firm, to bylibysmy teraz Bialorusia, a nie
    krajem, w krotym mimo wszystko da sie zyc, a prespektywy na przyszlosc,
    dzieki unii, sa sensowne.

    > Alternatywny rynek wschodni zostal przegrany juz dawno, gdy pod naciskiem UE
    > zamknelismy granice wprowadzajac wizy dla Rosjan, Bialorusinow, Ukraincow.
    > 7,4% wzrost gospodarczy w polowie lat 90-tych zostal osoagniety wlasnie
    > dzieki handlowi ze wschodem. Kto mial firme odziezowa, obuwnicza pod Wawa,
    > lub stragan w Rzgowie potwierdzi. Dzisiaj rynek rosyjski jest najbardziej
    > dynamiczny w Europie (wiem cos o tym, bo duzo podrozuje), lecz polskie
    > towary, tak wszechobecne w ZSRR w latach 70-80 (i lubiane, zapewniam was)
    > zostaly wyparte przez dotowana zywnosc.

    Podroze nie wystarcza, trzeba jeszcze robic interesy. Tak sie sklada, ze
    burdel w rosji sa w stanie wytrzymac tylko najwieksi i najsilniejsi,
    ktorzy do tego licza na to, ze zaczna tam kiedys panowac normalne uklady
    gospodarcze.

    > To na razie wystarczy?

    To nie sa konkrety, tylko demagogia.

    Nie chce mi sie dalej z Toba dyskutowac, bo to nie ma sensu. Licze na to
    ze wejdziemy do unii, chiciaz to wcale raj nie jest. Jednak to jedyna
    szansa dla naszego biednego kraju, by w koncu dalo sie w nim normalnie
    zyc. I zycze Ci, zebys na swoj ulubiony wschod wyjechal. Pomieszkaj tam,
    pozyj i zobacz jaki to raj. I nie wracaj, Lukaszenka potrzebuje takich
    orlow jak Ty.

    Bartol