  • Data: 2003-05-23 11:24:37
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: "Dave" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:
    > Ależ taki podatek jest i nazywa się VAT. Jest liniowy i płaci się go
    > od prawie wszystkiego - a np. od Mercedesa jeszcze jakąś złodziejską
    > akcyzę.

    sa towary od ktorych nie placi sie VAT.

    > Rozumiem, że Ty proponujesz pójście dalej - od tego Mercedesa, za
    > którego zapłaciłem już cło, VAT i akcyzę mam jeszcze płacić jakieś
    > podatki, np. rocznie 5% wartości ? Pewnie ubodzy też by się
    > ucieszyli, gdyby mieli płacić podobnie za swoje ubrania, meble itd.
    > Czy na pewno dobrze to zrozumiałem ?

    nie chodzi mi o placenie podatkow od rzeczy potrzebnych do egzystencji w
    stylu ubrania, meble. Ale od majatku luksusowego, np. bizuterii, antykow,
    jachtow, rezydencji, majatku na kontach. Jest to czesto majatek nieuzyteczny
    (nie zwiekszajacy PKB), nieopodatkowany i nie dajacy nowych miejsc pracy.
    Taki podatek w wysokosci np. 3% rocznie zmuszalby albo do inwestowania w
    gospodarke tego majatku albo do pogodzenia sie z placeniem go. Na pewno nie
    dotykalby zbytnio biednych a bogatym tez by zbytnio bogactwa nie uszczuplil.
    Zdaje sobie jednak sprawe ze mimo jego sprawiedliwosci jest on utopijny w
    realiach w ktorych decydenci nie sa nim zainteresowani. Przyklad ostatniej
    akcji Kolodki to potwierdza - chce tak zmodyfikowac podatek placony przez
    tworcow ze straca wszyscy za wyjatkiem tych ktorzy zarabiaja ponad 250tys
    rocznie (pewnie Kolodko tez sie lapie do tego przedzialu)...

    D.