  • Data: 2003-05-23 11:56:20
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: Bartol Partol <b...@p...c> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Dave napisał:

    > nie chodzi mi o placenie podatkow od rzeczy potrzebnych do egzystencji w
    > stylu ubrania, meble. Ale od majatku luksusowego, np. bizuterii, antykow,
    > jachtow, rezydencji, majatku na kontach. Jest to czesto majatek nieuzyteczny
    > (nie zwiekszajacy PKB), nieopodatkowany i nie dajacy nowych miejsc pracy.
    > Taki podatek w wysokosci np. 3% rocznie zmuszalby albo do inwestowania w
    > gospodarke tego majatku albo do pogodzenia sie z placeniem go. Na pewno nie
    > dotykalby zbytnio biednych a bogatym tez by zbytnio bogactwa nie uszczuplil.
> [...]

    Gdzie on jest sprawiedliwy? Kto i na jakiej zasadzie ma ustalac, co jest
    dobrem luksusowym, a co nie? Kazdy podatek, ktory nie obciaza wszystkich
    tak samo jest niesprawiedliwy.

    Uwazam, ze liniowy jest OK. Odpalasz panstwu okreslony procent. Duzo
    zarabiasz placisz duzo, malo zarabiasz placisz malo. Masz bezposredni
    wplyw na wysokosc placonych podatkow.

    Ale chyba jeszcze lepszy jest rowny VAT na wszystko i brak podatku
    dochodowego (oraz innych haraczy, typu akcyza). Kupujesz - placisz, nie
    kupjesz - nie placisz. Ideal.

    Bartol