  • 81. Data: 2003-04-21 08:58:44
    Temat: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Od: "Shield" <s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl>

    > Wg ich strony tylko wypuklymi. Swoja droga jeszcze nie widzialem zeby
    > mozna bylo w taksowce placic plaskimi.

    Ale patrzac od strony technicznej, to nie ma wiekszych przeszkod -
    terminal+telefon komorkowy.

    Pzdr.
    Shield.

  • 82. Data: 2003-04-21 09:43:36
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Mon, 21 Apr 2003 10:58:44 +0200, Shield pisze:

    > Ale patrzac od strony technicznej, to nie ma wiekszych przeszkod -
    > terminal+telefon komorkowy.

    Może poza kosztem.

    --w

  • 83. Data: 2003-04-21 10:35:31
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 21 Apr 2003 10:37:45 +0200, "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>
    wrote:

    >Z czystej ciekawości - kartami elektronicznymi też? Czy po prostu wożą
    >żelazka?

    Zelazka. Wlasnie chyba taksowki powoduja, ze statysyka Polcardu ilosci
    POSow do zelazek wyglada dosc ciekawie (bardzo duzo imprinterow).
    Kazda taksowka to osobny punkt :).

    Jeszcze taksowki z POSem GSM nie widzialem, pewnie koszty urzadzenia
    spore. A przy takim podejesciu jakie maja taksowkarze do kart to
    plaskaczem szybko za przejazd raczej nie zaplacimy.

    PS, taksowkowe zelazka wcale zelazek nie przypominaja :). To takie
    zgrabne pudeleczko do ktorego wklada sie karte, zamyka i pociaga za
    uchwyt :D.

    PS2, ciekawe czy gdyby taksowkarz przeszedl na POSa GSM to mialby
    isotnie nizsza prowizje, zeby koszty mu sie zwrocily ? Bo chyba przy
    zelazkach prowizja jest zdecydowanie wyzsza niz przy POSie online
    (wieksze ryzyko).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 84. Data: 2003-04-21 11:27:15
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > isotnie nizsza prowizje, zeby koszty mu sie zwrocily ? Bo chyba przy
    > zelazkach prowizja jest zdecydowanie wyzsza niz przy POSie online

    A czy przy transakcjach przeprowadzanych przy pomocy zelazek autoryzacja nie
    jest obowiazkowa?

    --
    JaKi

  • 85. Data: 2003-04-21 11:39:16
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    21 Apr 2003 13:27:15 +0200, jarp pisze:

    > A czy przy transakcjach przeprowadzanych przy pomocy zelazek autoryzacja nie
    > jest obowiazkowa?

    Taksiarze mieli ulgę do (chyba) 100zl, nie wiem jak jest teraz.

    --w

  • 86. Data: 2003-04-21 14:54:35
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Może poza kosztem.
    GPRS i masz koszty mniejsze niż jeden impuls TPSA.

    --
    ___________ (R)

  • 87. Data: 2003-04-21 14:55:33
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    j...@p...onet.pl wrote:

    > A czy przy transakcjach przeprowadzanych przy pomocy zelazek autoryzacja nie
    > jest obowiazkowa?

    W zasadzie nigdy nie jest. Najwyżej C.A. nie zapłaci taksówkarzowi.

    --
    ___________ (R)

  • 88. Data: 2003-04-21 14:59:47
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 21 Apr 2003 13:27:15 +0200, j...@p...onet.pl wrote:

    >A czy przy transakcjach przeprowadzanych przy pomocy zelazek autoryzacja nie
    >jest obowiazkowa?

    Z reguly tak, ale oczywiscie sawyjatki.
    I chyba taksowki sa takim wyjatkiem. W kazdym razie w taksowkach sie
    nigdy z autoryzacja nie spotkalem (kwoty maks 30 zl).
    Wg PJO (na Kartach) taksowkarze powinni autoryzowac wszystkie
    transakcje jednak to olewaja przy nalych kwotach.
    Ale nie jestem przekoany do tej wersji :). Jesli taksowkarze placa
    rzeczywiscie wysokie prowizje ze wzgledu na ryzyko to musi byc jakis
    floor limit, inaczej nie byloby podwyzszonego ryzyka (dla akłajera).
    A jesli zwyczajnie olewali by obowiazek autoryzacji to przy spornych,
    nieautorzyowanych transakcjach akłajer moglby odmowic zaplaty wiec tez
    ryzyka podwyzszonego dla akłajera nie ma.

  • 89. Data: 2003-04-21 18:16:51
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Mon, 21 Apr 2003 14:54:35 +0000 (UTC), Adam Płaszczyca pisze:

    > GPRS i masz koszty mniejsze niż jeden impuls TPSA.

    A urządzenie dostanie od św. Mikołaja?

    --w

  • 90. Data: 2003-04-21 18:48:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>