  • 1. Data: 2003-04-19 13:49:18
    Temat: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Szukalem radia taxi gdzie mozna placic karta i z jakimis znizkami dla
    stalych klientow. No i znalazlem http://www.taxiexpress.pl/
    Przeczytalem informacje, zamowilem karte stalego klienta przez
    internet. Dostalem karte z ladnym pisemkiem Pana prezesa, dodatkowo na
    pisemku odbite tez loga kart i po raz kolejny informacja "tylko u nas
    mozliwosc platnosci kartami platniczymi i kredytowymi"

    Prychodzi co do czego, pierwszy raz wyciagam karte stalego klienta i
    karte kredytowa i sie dowiaduje ze przy platnosci karta znizki nie ma.
    Dzwonoie do nich, prosze "Pana Prezesa" - owszem nie ma.
    Nie mam pretensji, ze znizki nie ma, maja prawo. Ale pytam dlaczego
    nie ma nigdzie o tym informacji, tym bardziej ze wszedzie sie chwala,
    ze tylko u nich mozna placic kartami (przy okazji probuje wyjasnic,
    ze nie tylko u nich ale do prezesa to nie dociera, ze niby gdzie
    indziej to przypadkiem zaplacilem).
    A teraz najlepsze.
    Argumentacja prezesa mnie rozwalila. Nie ma znizki przy platnosci
    karta i nie ma o tym nigdzie informacji bo normalne jest na calym
    swiecie, ze sie znizek nie sumuje.
    A płacąc karta otrzymuje 5% znizke, gdyz tyle musi takskowkarz
    zaplacic za platnosc karta :-)).
    Nie sadzicie, ze to ciekawa dla klienta definicja znizki :)?
    Dzisiaj znowu kupilem mleko w samie z takim rabatem :D.

    Niestety ta siec jest i tak tansza od dwoch pozostalych
    umozliwiajacych w Poznaniu
    platnosc karta (919, Lux) wiec chyba pozostaje pogodzic sie z ich
    chora logika albo placic gotowka w innej sieci :(.
    A moze znacie jeszcze jakies w Poznaniu gdzie przyjmuja karty ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 2. Data: 2003-04-19 14:09:15
    Temat: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    a teraz tak całkiem szczerze powiedz dlaczego upierasz się żeby za takie
    drobiazgi jak mleko czy taxi płacić kartą ?

    ani to nie jest wygodne (wyobraź sobie że małym osiedlowym sklepiku czy
    piekarni każdy by chciał rano za chleb zapłacić kartą - to byłby koszmar i
    2-godzinna kolejka za chlebem)
    ani też nie jest bezpieczne (zwiększając ilośc takich transakcji zwiększasz
    ryzyko że ktoś Ci w końcu tą kartę zeskimuje )

    w dodatku te pretensje powinny byc skierowane do systemów płatności - to oni
    narzucają duże prowizje i naiwnością jest myśleć że ktoś Ci tą prowizję
    systemu płatności da gratis.
    Pomyśl przez chwilę - jesteś producentem czy usługodawcą i chcesz za tą
    usługę określone pieniądze wynikające z kalkulacji. Jeżeli klienci będą
    koniecznie chcieli płacić kartą - co Ciebie kosztuje powiedzmy 5% to
    niestety będziesz to musiał im wrzucić w cenę - to tak proste że aż głupio
    to tłumaczyć,

    W krajach bardziej rozwiniętych gdzie płatności kartami mają już długą
    historię - ten proces przeszedł już dawno - poprostu wszystkie markety itd
    wrzuciły już dawno ten koszt w swoja marżę - przez to wsyzscy płacą troche
    większe rachunki.
    U nas jeszcze ilość płatności nie jest tak duża, jeśli jednak wszyscy
    klienci powiedzmy taksówek zaczną się upierać przy płatnościach kartami to
    poprostu za kilka lat ceny zostaną oficjalnie podniesione tak by pokrywać
    koszt obsługi płatności.

    Bo chyba nikt nie sądzi że te pieniądze nam ktoś da w prezencie - czasy
    prezentów już się skonczyły.

  • 3. Data: 2003-04-19 14:22:06
    Temat: Odp: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Od: "Urko" <a...@w...pl>

    Użytkownik Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0...@4...com..
    .
    > Szukalem radia taxi gdzie mozna placic karta i z jakimis znizkami dla

    wczoraj moja PAni kupowala jakieś ciuszki
    rachunek ok - 350 zł
    sklepowa: O! taki wysoki rach. to dosatnie Pani znizke
    My: :-) prosze bardzo oto karta
    s.: O! niestety z kartą zniżki nei bedzie

    --
    Urko vs Andre
    UIN ICQ 137205566

  • 4. Data: 2003-04-19 14:47:19
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 19 Apr 2003 16:09:15 +0200, "olo" <k...@t...usunto.pl>
    wrote:

    >a teraz tak całkiem szczerze powiedz dlaczego upierasz się żeby za takie
    >drobiazgi jak mleko czy taxi płacić kartą ?

    Bo jest to dla mnie wygode. Nie musze sie martwic gotowka, mam
    kontrole gdzie pieniadze sie rozchodza (wyciag w inecie).
    Bo kwoty rzedu 10, 20 zl nie sa dla mnie drobiazgami.
    Bo lubie karty :).

> [...]
    >ani też nie jest bezpieczne (zwiększając ilośc takich transakcji zwiększasz
    >ryzyko że ktoś Ci w końcu tą kartę zeskimuje )

    Tak, najlepszym sposobem zabezpieczenia karty jest jej nieuzywanie a
    najlepsza metoda antykoncepcji jest wstrzemiezliwosc :)

> [...]
    >koniecznie chcieli płacić kartą - co Ciebie kosztuje powiedzmy 5% to
    >niestety będziesz to musiał im wrzucić w cenę - to tak proste że aż głupio

    Przeczytaj jeszcze raz mojego posta i zastanow sie o co mialem do
    firmy pretensje i co spowodowalo moje rozbawienie.

  • 5. Data: 2003-04-19 15:18:55
    Od: j...@p...onet.pl

    > a teraz tak całkiem szczerze powiedz dlaczego upierasz się żeby za takie
    > drobiazgi jak mleko czy taxi płacić kartą ?

    Ale tu trudno mowic o drobiazgach - to zalezy od merchanta a nie od tego co
    sie kupuje. Chcialem zaplacic 2k za wycieczke - pan popatrzyl sie, skrzywil i
    dodal - "musze panu doliczyc 3% bo tyle od nas bank bierze". Padla propozycja
    ze moze gotowke bym przyniosl - powiedzialem z gotowka to ja nie bede latal i
    stanelo na przelewie.

    Jesli juz ktos sie decyduje przyjmowac platnosci karta to niech to robi bez
    durnych obwarowan.

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2003-04-19 16:28:59
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

> [...]
    latal i
    > stanelo na przelewie.
    >
    > Jesli juz ktos sie decyduje przyjmowac platnosci karta to niech to robi

    ale mi nie o to chodzi tylko o proste zasady ekonomiczne - Wam się wydaje że
    skąd mechant weźmie pieniądze na pokrycie płatności ?
    będzie musiał podnieść ceny - nie ma innej możliwości.

    Oczywiście można to zrobić na 2 sposoby - albo tak jak jest obecnie
    albo tak, że sklep podniesie wszystkie ceny o 3%
    po czym zrobi Ci "promocję" - przy płatności gotówką dostaniesz 2% rabatu

    póki co nikt tak nie robi - bo użytkowanie kart u nas jeszcze nie przybrało
    masowej skali

    tak czy owak naiwnością jest liczyć że ktos Ci te 2% czy 3% da tak sobie w
    prezencie - po to żeby Ci było łatwiej płacić, jeśli biuro turystyczne ma
    10% góra 15% procent marży - to trudno żeby tak sobie w prezencie rozdawało
    sporą część ich prowizji

  • 7. Data: 2003-04-19 16:34:32
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > Bo jest to dla mnie wygode. Nie musze sie martwic gotowka, mam
    > kontrole gdzie pieniadze sie rozchodza (wyciag w inecie).

    jasne, później będzie awaria terminala i będę głodny bez śniadania -
    gratuluję pomysłu
    a nie lepszym - bezpieczniejszym pomysłem jest wyciągnąc te 30-40 zł raz na
    dwa dni i mieć w kieszeni na drobne zakupy ? na procentach już dużo nie
    stracisz bo i tak są symboliczne

    > Bo kwoty rzedu 10, 20 zl nie sa dla mnie drobiazgami.
    > Bo lubie karty :).

    i mówiąc prawdę ten argument jest najbardziej sensowny, trzeba było tak od
    razu mówić - "mam pretensję bo taksówki dyskryminują mój ulubiony sposób
    płacenia"

    > Tak, najlepszym sposobem zabezpieczenia karty jest jej nieuzywanie a
    > najlepsza metoda antykoncepcji jest wstrzemiezliwosc :)

    nie tyle najlepszą co dającą 100% pewności :-)
    musisz przyznać że przy częstym płaceniu kartami nawet za drobiazgi -
    podwyższasz ryzyko

  • 8. Data: 2003-04-19 16:37:47
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Sat, 19 Apr 2003 18:28:59 +0200, olo pisze:

    > ale mi nie o to chodzi tylko o proste zasady ekonomiczne - Wam się wydaje że
    > skąd mechant weźmie pieniądze na pokrycie płatności ?

    A co mnie, klienta, to obchodzi? Dał możliwosc korzystania to niech
    akceptuje. Jeśli się mu to nieopłaca to niech zerwie naklejki i nie
    akceptuje płatności kartą.

> [...]
    > 10% góra 15% procent marży - to trudno żeby tak sobie w prezencie rozdawało

    Jeśli chcą być konkurencyjni to muszą oferować bardzo duże upusty i żyć
    pewnie na granicy opłacalności - trudno. I ten problem nie dotyczy tylko
    faktu płatności kartą ale również upustów dla stałych klientów.

    --s

  • 9. Data: 2003-04-19 16:44:16
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Sat, 19 Apr 2003 18:34:32 +0200, olo pisze:

    > jasne, później będzie awaria terminala i będę głodny bez śniadania -
    > gratuluję pomysłu

    Ba! A wiesz że w domu też prądu może zabraknąć? I wody też? O gazie nie
    pisze, bo ja nie mam, ale też może go zbraknąć - też masz zapas bateri,
    butle z woda i butle z propanem na jakbyco?

    > a nie lepszym - bezpieczniejszym pomysłem jest wyciągnąc te 30-40 zł raz na
    > dwa dni i mieć w kieszeni na drobne zakupy ? na procentach już dużo nie
    > stracisz bo i tak są symboliczne

    A ja nie mam czasu zahaczać o bankomat -- zdarza sie.

    > nie tyle najlepszą co dającą 100% pewności :-)
    > musisz przyznać że przy częstym płaceniu kartami nawet za drobiazgi -
    > podwyższasz ryzyko

    Nie, najlepsza metoda na zabezpieczenie karty jest jej niewyrabianie ;-)

    --w

  • 10. Data: 2003-04-19 17:13:05
    Od: "henning" <h...@N...gazeta.pl>

    olo <k...@t...usunto.pl> napisał(a):

    > Oczywiście można to zrobić na 2 sposoby - albo tak jak jest obecnie
    > albo tak, że sklep podniesie wszystkie ceny o 3%
    > po czym zrobi Ci "promocję" - przy płatności gotówką dostaniesz 2% rabatu

    Bingo. wlasnie tak wyglada to np we Francji: placisz gotowka i wowczas
    mozesz uzyskac zwykle kilkuprocentowy - oni oszczedzaja bo nie musza placic
    bankowi, a ponadto kase dostaja od razu.
    pozdrawiam
    h.