  • 31. Data: 2008-02-20 13:33:42
    Temat: Re: bezsens podstawowej funkcjonalnosci KK
    Od: Piotr Gralak <g...@w...gazeta.pl>

    Samotnik wrote:

    > podatek i koszta przelewów i zakładając darmowość utrzymania karty, jakieś
    > 156 zł. Jak ktoś raz zapomni spłacić na czas, to samych odsetek będzie
    > 130-140 zł. Mnie by się dla 13 zł miesięcznie chyba nie chciało, nawet
    > jeśli to tylko trochę klikania w przeglądarce. Zwłaszcza, że jedna pomyłka
    > i rok klikania idzie się je...ć. ;)

    Nie zapominaj ze obracamy sie w kregu hobbystow, zatem niekoniecznie
    trzeba tlumaczyc nasze zachowania argumentami racjonalnymi.
    Jesli juz koniecznie chcesz to czyms wytlumaczyc to:
    13 zl (za cokolwiek) zaplacisz karta Mastercard.
    Satysfakcja z wykiwania WBK - bezcenna :)

    PG

  • 32. Data: 2008-02-20 14:08:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 20.02.2008 MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał/a:
    > zabezpieczony i wymaga znacznie więcej "zachodu"). Natomiast co do ciężkiego
    > pracowania od rana do wieczora przez ludzi z wysokimi limitami, to się
    > raczej nie zgodzę. Raczej bym wręcz stawiał na ujemną korelację dla tych
    > zmiennych.

    Ujemna korelacja to brak korelacji, czy zależność odwrotna? ;)

    Wiesz, możliwe, nie znam wielu majętnych ludzi. Jednak wszyscy majętni,
    których znam, pracują ciężko i bardzo ciężko. Kilku przedsiębiorcow, radca
    prawny... Wszyscy dymają od rana do nocy. Znam też komornika i on, o
    dziwo, też bardzo dużo pracuje, chyba najwięcej z nich wszystkich. :)
    Oczywiście oni wszyscy też mają chwile poza pracą, ale charakterystyczne
    jest to, że starają się wtedy jak najściślej oderwać od tematu pracy i
    zarabiania. Te krótkie chwile na posiedzenie z rodziną czy pogrillowanie ze
    znajomymi są dla nich dużo cenniejsze, niż 1000 zł, jaki wykręcą przez rok
    kiwania banku.

    Oczywiście jestem świadomy istnienia grupy społecznej rentierów lub prawie
    rentierów (np. przedsiębiorców, którzy ograniczają się już do pobieżnego
    nadzoru firmy). Może nie doceniam jej liczebności... Nie wiem.
    --
    Samotnik

  • 33. Data: 2008-02-20 14:20:27
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    .

    > Ujemna korelacja to brak korelacji, czy zależność odwrotna? ;)

    Ujemna korelacja to zalezność odwrotna, a nie brak zależności czyli brak
    korelacji. Naprawde uważam, że tutaj występuje dość silna ujemna korelacja.
    ;-]

> [...]
    > ze
    > znajomymi są dla nich dużo cenniejsze, niż 1000 zł, jaki wykręcą przez rok

    Ale tutaj opisujesz ludzi nie tyle z wysokimi limitami, tylko ludzi o
    wysokich dochodach. Absolutnie nie są to grupy tożsame.

    Znam wiele osób, których opodatkowane dochody (a także co znacznie
    ważniejsze rzeczywiste dochody) są znacznie wyższe od moich, i które
    zadowalają się jedną czy dwiema KK z łącznym limitem poniżej 100k. Po prostu
    ich to "nie kręci" i tyle.

    Myślę, że naprawdę wysokie sumaryczne limity ma grupa "hobbystów" i
    "kolekcjonerów" oraz być może posiadacze kart z najwyższego segmentu, typu
    Centurion czy Infinite albo World Signia i innych wynalazków, o których
    nawet nie słyszałem. Wyłączając posiadaczy tego najwyższego segmentu kart,
    myślę, że zdecydowanie przeważają hobbyści, a nie osoby o bardzo wysokich
    dochodach.

    marekz

  • 34. Data: 2008-02-20 15:07:39
    Od: IżI <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl>

    MarekZ pisze:

    > To jest suma zadłużeń czy suma potencjalnych limitów? Chyba to pierwsze,
    > nie? Bo jak to drugie, to jakoś mega-mało.

    Suma zadłużeń. Nie chodzi o limity.

    --
    iRiver T10 + PX100

  • 35. Data: 2008-02-20 15:43:19
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    k...@g...pl pisze:
    > A roczny koszt takiego przelewania to raptem 76 zł - opłata roczna 58
    > zł za kartę i 6 przelewów po 3 zł.
    Mam już drugi rok kartę główną i dodatkową w BZ WBK i jakoś jeszcze nie
    płaciłem za nią ani grosza.

    Na początku bank robił problemy z tymi przelewami - trzeba było
    telefonicznie potwierdzać przelew za każdym razem. W końcu się wq... i
    napisałem reklamację powołując się, że ograniczanie kwoty przelewu przez
    bank jest pogwałceniem podpisanej umowy. Od tego czasu spokój....

    Na początku dałem się też wmanewrować doradcy w kredyt ratio. Zapewniał,
    że przez pierwsze 3 miesiące nie będzie żadnych odsetek. Później okazało
    się, że nie ma odsetek tylko w rachunku karty, a przy kredycie ratio już
    są. Reklamacja nic nie pomogła - pracownik się zapierał, dyrektor go
    poparł. Zażądałem więc przedstawienia podpisanej przeze mnie informacji
    o całkowitym koszcie kredytu zgodnie z wymogami ustawy o kredycie
    konsumenckim. Ponieważ takiej informacji mi nie przedstawiono oddział
    przeprosił za zamieszanie, anulował kredyt ratio zwracając odsetki oraz
    wypłacając rekompensatę za koszty dojazdu do oddziału celem wyjaśnienia
    sprawy (do oddziału mam 50 km).

  • 36. Data: 2008-02-20 17:40:02
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    krzysztofsf napisał(a) w wiadomości:
    >Oznacza
    >to, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy aż 11% właścicieli kart spłaciło
    >swoje zadłużenie po terminie.
    >
    >Dla porównania, w czerwcu 2007 roku odsetek ten wynosił 9%. Taka
    >tendencja równoznaczna jest dla banków ze wzrostem przychodów z tytułu
    >karnych opłat za przekroczenie terminu. Spóźniony klient płaci
    >jednorazowo za gapiostwo 12 funtów, a banki zyskują na tym miliony.
    >
    >Przez ostatnie pół roku banki zarobiły na pobieraniu opłat karnych
    >około 61 milionów funtów, co oznacza wzrost o 11 milionów w stosunku
    >do pierwszej połowy ubiegłego roku.

    Mnie tu zabrakło pewnego zestawienia: ile w tym samym czasie
    banki zarabiają na prowizjach od sprzedawców i ile banki zarabiają
    na odsetkach "terminowych" na kartach?
    A wtedy można by porównać jaki procent (a może jego ułamek?)
    stanowią zzyski z opłat karnych i wyższych odsetek w porównaniu
    do całkowitych zysków z kart.

    Arek

  • 37. Data: 2008-02-20 18:02:37
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 20 Lut, 16:43, Radek Wroclawski <r...@n...pl> wrote:
    > k...@g...pl pisze:> A roczny koszt takiego przelewania to raptem
    76 zł - opłata roczna 58

    > Mam już drugi rok kartę główną i dodatkową w BZ WBK i jakoś jeszcze nie
    > płaciłem za nią ani grosza.

    Nie każdy, kto ma kartę dłużej niż rok jest zwolniony z opłaty. Trudno
    mi pisać o każdym posiadaczu KK BZWBK i o każdej karcie z oferty
    banku. Wyliczenie uprościłem do karty srebrnej, niepowiązanej z innym
    partnerem BZWBK i oparłem się o TOIP. Zwolnienie z opłaty rocznej
    dotyczy Ciebie nie dlatego, że masz taką tęczówkę oczu a nie inną,
    tylko widocznie spełniłeś wymagania co do obrotów na karcie lub ilości
    transakcji w miesiącu (money.pl).

  • 38. Data: 2008-02-20 19:06:08
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    k...@g...pl pisze:
> [...]
    > dotyczy Ciebie nie dlatego, że masz taką tęczówkę oczu a nie inną,
    > tylko widocznie spełniłeś wymagania co do obrotów na karcie lub ilości
    w przypadku kart money.pl nie jest ten warunek trudny do spełnienia...

  • 39. Data: 2008-02-20 19:13:38
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 20 Lut, 20:06, Radek Wroclawski <r...@n...pl> wrote:
    > k...@g...pl pisze:> Nie każdy, kto ma kartę dłużej niż rok jest
    zwolniony z opłaty. Trudno

    > w przypadku kart money.pl nie jest ten warunek trudny do spełnienia...

    Ok, W przypadku tej karty wystarczy zostawić sobie rezerwę na te kilka
    transakcji miesięcznie, resztę przelewać i roczny koszt obsługi karty
    przy korzystaniu z przelewów spada do 18 zł.

  • 40. Data: 2008-02-20 21:40:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

> [...]
    > przeprosił za zamieszanie, anulował kredyt ratio zwracając odsetki oraz
    > wypłacając rekompensatę za koszty dojazdu do oddziału celem wyjaśnienia

    Dobry jestes.
    Mocne.