  • 1. Data: 2008-02-19 17:51:10
    Temat: Rachunek bankowy i kredyt hipoteczny
    Od: "lestat" <x...@w...pl>

    Witam,

    Podpisałem umowe z Polbankiem na kredyt hipoteczny. Zdziwiło mnie, ze
    musiałem jeszcze założyć konto w tym banku (bezpłatne), aby móc wziąć
    kredyt, bo jak oni mi powiedzieli, w taki sposób mogą automatycznie pobierac
    raty za kredyt, czyli obsługiwac konto swojego banku. Niby jest to logiczne,
    ale czy nie ma innej drogi, np stałe zlecenie, żeby spłacać raty? Fakt,
    kredyt jest we frankach, wiec raty bedą różne, ale może jest jakas inna
    metoda na sposób spłaty kretytu hipotecznego? Czy wszystkie banki wymagają
    zakładania kont osobistych w celach spłaty kredytu hipotecznego i czy te
    konta sa płatne?

  • 2. Data: 2008-02-19 19:25:56
    Temat: Re: Rachunek bankowy i kredyt hipoteczny
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    nie wszystkie, ale większość...kontem się nie przejmuj, zwyczajnie wpłać na
    nie kwotę raty przeliczoną już na PLN jeden dzień przed terminem płatności
    raty, bank następnego dnia sam sobie ściągnie odpowiednią kwotę

    możesz zapytać czy jest opcja spłaty gotówkowej w CHF - można oszczędzić
    kilkadziesiąt PLN na spreadzie

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2008-02-19 19:32:07
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "lestat" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakas inna metoda na sposób spłaty kretytu hipotecznego? Czy wszystkie
    > banki wymagaj? zakładania kont osobistych w celach spłaty kredytu

    Czytałem jakiś czas temu (w jakimś artykule na Interii), że warunkując
    udzielenie kredytu założeniem konta bank łamie prawo. Jeżeli Ci ten rachunek
    się nie podoba albo uważasz, że Cie zrobili w bambuko, porusz tę sprawę z
    bankiem (możesz np. powiedzieć, że "podobo jest takie prawo, że..."). Zobacz
    ich reakcję. Delikatnie, dyplomatycznie zaszantażuj, może zejdą z jakiejś
    prowizji, żeby tylko nie mieć sprawy w sądzie.

    k.

  • 4. Data: 2008-02-26 08:24:43
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > możesz zapytać czy jest opcja spłaty gotówkowej w CHF - można oszczędzić
    > kilkadziesiąt PLN na spreadzie

    a jest w ogole gdziekolwiek taka mozliwosc?
    jesli tak to w jakim banku?

    pozdro, wromek

  • 5. Data: 2008-02-26 10:00:29
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    wromek pisze:
    > a jest w ogole gdziekolwiek taka mozliwosc?
    tak, w wielu bankach - na pewno DB PBC, PKO BP...
    > jesli tak to w jakim banku?
    o wiele trudniejsze, acz nie niemożliwe, jest wzięcie kredytu
    refinansowego w CHF, który spłaciłby dotychczasowy kredyt w CHF
    bezpośrednio w tej walucie z uniknięciem spreadu...

  • 6. Data: 2008-02-27 10:54:47
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > refinansowego w CHF, który spłaciłby dotychczasowy kredyt w CHF
    > bezpośrednio w tej walucie z uniknięciem spreadu...

    ew. niemozliwe jest z powodu, ze bank, w ktorym mialbym splacic kredyt by
    sie na to nie zgodzil,
    czy dlatego, ze bank refinansujący by sie na to nie godzil?

    ew. w jakim banku byloby to mozliwe? w powyzszych?

    pozdrwaiam, wromek

  • 7. Data: 2008-02-27 11:01:46
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    wromek pisze:
    > ew. niemozliwe jest z powodu, ze bank, w ktorym mialbym splacic kredyt by
    > sie na to nie zgodzil,
    > czy dlatego, ze bank refinansuj?cy by sie na to nie godzil?
    bank refinansujący się na to nie zgodzi z kilkoma wyjątkami
    > ew. w jakim banku byloby to mozliwe? w powyzszych?
    ja przerobiłem to w Deutsche Banku, ale nie polecam bo trwało to 9
    miesięcy. Taką możliwość oferuje też Fortis Bank i chyba Raiffeisen...

  • 8. Data: 2008-02-27 17:44:43
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > ja przerobiłem to w Deutsche Banku, ale nie polecam bo trwało to 9
    > miesięcy. Taką możliwość oferuje też Fortis Bank i chyba Raiffeisen...

    dzieki, sprobuje.
    pozdrawiam, wromek