  • 91. Data: 2008-02-24 17:39:23
    Temat: Re: bezsens podstawowej funkcjonalnosci KK
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Lut, 17:47, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:

    > Dawaj. Zobaczymy ile ja Ci wyliczę. Nie pisz ile wyliczył bank. :-) Tylko
    > podaj stopę procentową z tamtego okresu. I sprawdź czy nie ma odsetek z
    > przeszłych okresów rozliczeniowych.

    40 dni. Mam wrazenie, ze tu dochodzi utrata GP

  • 92. Data: 2008-02-24 22:47:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" fps7f6$1ap$...@n...news.tpi.pl

    > Dawaj. Zobaczymy ile ja Ci wyliczę. Nie pisz ile wyliczył bank. :-) Tylko
    > podaj stopę procentową z tamtego okresu.

    ZTCP 8%. :) I chodziło o odsetki od 5.00 (pięciu) złotych -- MZ niesłusznie
    pobranych. Odsetki liczono od 30 sierpnia 2007 roku do 12 października 2007 roku.

    > I sprawdź czy nie ma odsetek z przeszłych okresów rozliczeniowych.

    Nie ma.

    ---------------------------=------------------------
    -------

    "Eneuel Leszek" fgf9gk$2...@n...task.gda.pl

    > Niewinne 5 złotych szybko obrastać może w setki i tysiące :) złotych. :)
    > Po miesiącu już nie było 5 złotych, ale 5+5+2.73, z czego 2.73 to odsetki
    > za miesiąc od 5 złotych. A jeśli by do tego doliczyć karę (bodajże 40 złotych)
    > za rzekomo nieterminowe płacenie (owych spornych 5 złotych) i odsetki od tej
    > kary (najwyraźniej ;) około 54% w skali miesiąca, skoro po miesiącu do 5 złotych
    > doliczono 2.73) to w krótkim czasie można z tego zbudować dom...

    Przepraszam -- znowu pomyliłem się. :) Odsetki były niższe. :) Znacznie niższe...
    2.39 złotych. :) Czyli po miesiącu a raczej dopiero po 42 dniach (od 30 sierpnia
    do 12 października --> teraz czytam z wyciągów) z 5 złotych powstało nie 7.73,
    ale tylko ;) 7.39 złotych, do których doliczono tylko 5 kolejnych za kolejną
    automagię. :)

    2.39/5=0,478= 47.8% <-- tyle w ciągu 43 dni
    (od 30 sierpnia do 12
    października)
    30.5*2.39/5/43=0,339046511627907= 33.9% <-- mniej więcej tyle w ciągu
    miesiąca
    (przy założeniu, iż pomiędzy
    kolejnymi
    wyciągami skapitalizowano
    odsetki tylko
    jeden raz?)
    1,339046511627907^12=33,231347304863= 3223.13% <-- mniej więcej tyle w ciągu roku?
    :)
    (przy miesięcznej kapitalizacji
    odsetek)

    ((0,339046511627907+1)^12-1)*100=3223,1347304863

    Oczywiście wszelkie te wyliczenia nie mają żadnego sensu. :)
    Jedynie pokazują, że ten akurat bank może odzyskać niewielki
    procent ;) swoich ;) dóbr, a i tak nie zbankrutuje. ;)

    W razie czego mogę udostępnić wyciągi do wglądu. :)
    Inne dokumenty tego tyczące -- oczywiście także. :)

    ---------------------------=------------------------
    -------

    "krzysztofsf" f...@s...goo
    glegroups.com

    : 40 dni. Mam wrazenie, ze tu dochodzi utrata GP

    I trudno odmówić Ci racji, ale kara nie wynosi przecież 239 groszy, lecz
    około 40 złotych. :) Na wyciągu napisano wyraźnie, że są to 'odsetki'.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 93. Data: 2008-02-25 01:34:31
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    napisał w wiadomości news:fpss72$64a$1@inews.gazeta.pl...

    > ZTCP 8%. :) I chodziło o odsetki od 5.00 (pięciu) złotych -- MZ
    > niesłusznie
    > pobranych. Odsetki liczono od 30 sierpnia 2007 roku do 12 października
    > 2007 roku.

    Ale co, nie spłaciłeś całego salda wyciągu, tylko saldo pomniejszone o 5 zł
    (przynajmniej w rozumieniu banku na tamtą chwilę)? Toż przeciez odsetki nie
    były liczone tylko od tych 5 zł ale od wszystkich transakcji z tego okresu
    rozliczeniowego...

    marekz

  • 94. Data: 2008-02-25 10:20:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" fpt61o$3e0$...@a...news.tpi.pl

> [...]
    > były liczone tylko od tych 5 zł ale od wszystkich transakcji z tego okresu

    Bank doliczał owe 5 złotych wbrew ustaleniom, to znaczy pobierał tyle
    za rzekomą automatyczną spłatę karty po cofnięciu zgody na taką spłatę.

    Ja zaś niczego nie spłacałem i niczego nie wydawałem. :)

    -=-

    Policz, ile musiałbym wydać, aby po miesiącu powstały odsetki
    w wysokości owych 2.39 złotych przy założeniu 8% w skali roku.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 95. Data: 2008-02-25 10:33:24
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    napisał w wiadomości news:fpu4pt$6or$1@flis.man.torun.pl...

    > Policz, ile musiałbym wydać, aby po miesiącu powstały odsetki
    > w wysokości owych 2.39 złotych przy założeniu 8% w skali roku.

    No około 363 złotych, żeby przez 30 dni naliczyło się 2,39 zł odsetek. Do
    czego zmierzasz? Nie bylo żadnych innych transakcji na karcie (nie było tez
    braku spłaty 5 zł w poprzednim okresie) i bank rzeczywiście próbowal
    oszukać?

    marekz

  • 96. Data: 2008-02-25 11:50:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" fpu5tr$914$...@n...news.tpi.pl

    > No około 363 złotych,

    Trochę mniej, bo od pierwszego dnia okresu do dnia spłaty mija więcej niż 30 dni.
    I trochę więcej, jeśli założymy, że nie wydałem wszystkiego pierwszego dnia.

    Limit karty to 500 złotych. :)

    > żeby przez 30 dni naliczyło się 2,39 zł odsetek.

    > Do czego zmierzasz? Nie było żadnych innych transakcji na karcie (nie

    Wcześniej były. I były spłacane w całości wraz z pięciozłotówką,
    którą pobrano zanim, cofnąłem zgodę na taką automagiczną spłatę.

    > było tez braku spłaty 5 zł w poprzednim okresie) i bank rzeczywiście
    > próbowal oszukać?

    Bank pobierał owe 5 złotych po cofnięciu zgody, z zamkniętego rachunku.
    To nie jest próba oszustwa? Próbował automagicznie spłacić z mego konta,
    chociaż:

    -- karta była spłacona do zera (było zero do spłacenia)

    -- nie było konta, z którego karta miała być automagicznie spłacona
    (oczywiście konta prowadzonego w ING Śląskim)

    -- była cofnięta zgoda na taką automagię spłatniczą
    (bank dokonał dwóch takich prób, w dwóch kolejnych miesiącach,
    czyli tłumaczenie o bezwładności systemu raczej odpada)

    Po jakimś czasie bank wystornował wszystko -- dwie pięciozłotówki i odsetki.

    -=-

    Moja telefoniczna reklamacja nie mogła być rozpatrzona.
    (oczywiście nie miałem żadnego potwierdzenia przeprowadzonej
    rozmowy, poza nazwiskiem kobiety, z którą rozmawiałem)

    Moja pisemna reklamacja została zupełnie zignorowana.
    (nie miałem, bo nie dostałem, żadnego potwierdzenia złożenia
    tej reklamacji, ale miałem, i mam do dziś, stosowny dowód
    złożenia takiej reklamacji, który byłby w sądzie przekonujący)

    Będąc w pobliżu banku, zaszedłem, aby zapytać o losy mojej karty
    i polecono mi złożenie reklamacji, na co odparłem, że raczej ;)
    już nie złożę. Zaproponowałem natomiast randkę w sądzie. :)
    (wcześniej fuksem otrzymałem potwierdzenie cofnięcia zgody na
    automagię spłatniczą; normalnie takie potwierdzenia nie są wydawane)

    Kolejnych prób dojścia do porozumienia chyba już nie podjąłem. Po jakimś
    czasie bank do mnie zadzwonił i poinformowała ;) mnie o tym, że wystornują.
    No i wystornowali.

    -=-

    Może dodam, że cofnięcie zgody były od razu efektywne/skuteczne,
    co zauważyłem po powrocie do domu -- w ,,internecie''. Odpada
    więc problem jakiejś pomyłki pracowniczki cofającej zgodę.

    --